سه شنبه 20 اسفند 1392-14:26

زمان گفتار درمانی گذشته است

آیا سایپا شمال تفرجگاه کارکنانش می شود؟

چرا باید شرایط به گونه ای باشد که یک مسئول خدا خدا کند که باران نبارد؟/ مردم آب و برق و گاز خود را از ما می خواهند اما در حال حاضر یک گورستان هم در دست ما نیست/ این دولت کارهای احساسی جایگاهی ندارد.


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: همایش توسعه بخش گهرباران شهرستان میاندورود عصر امروز با حضور قادری فرماندار ،شادمان مدیرکل اجتماعی استانداری مازندران و برخی از مسئولان و روسای ادارت و شوراها و دهیاران بخش گهرباران در مسجد امام سجاد(ع) روستای طبقده برگزار شد.

 حجت الاسلام شیخ جواد رئیسی –ریبس شورای بخش گهرباران-در این همایش اظهار داشت:بخش گهرباران سه سال است که تاسیس شده است.

. وی با بیان اینکه بیش از 16 هزار نفر جمعیت ثابت در این منطقه اند، افزود: به صورت پراکنده هم جمعیتی در این بخش تردد می کنند که میزان این آمار در تعطیلات و تابستان بالاتر است.

 رییس شورای بخش گهرباران در ادامه به برخی مشکلات مردم در این منطقه اشاره کرد و گفت:ساختمان بخشداری ما کماکان استیجاری است و همین چند روز قبل با خواهش و تمنا از صاحب ملک، او را راضی کردیم که یکسال دیگر این مکان را به ما اجاره دهد.

 وی به نامناسب بودن فضای اداری و کمبود نیروی انسانی در بخشداری گهرباران هم اشاره کرد و گفت: وقتی شخصی وارد این فضا  و با این صحنه مواجه می شود از مراجعه خود پشیمان می شود.

حجت الاسلام رئیسی به حضور بسیاری از خیران در بخش گهرباران اشاره کرد و گفت:15هزار متر مربع زمین در بهترین نقطه روستا و در کنار زمین بخشداری برای ساخت سایت اداری از طرف مردم اهدا و نقشه های آن نیز توسط رئیس کمیسون توسعه و عمران شوراهای اسلامی استان تهیه شده است.

 وی با بیان اینکه ما منتظر حضور دستگاه های اجرایی در بخش هستیم، گفت: امیدواریم با برنامه ریزی درست و تخصیص اعتبار از سوی مسئولان اجرایی این سایت اداری به سرانجام برسد.

 رئیس شورای بخش گهرباران به اصلی ترین مشکل مردم این بخش یعنی کم عرض بودن جاده گهرباران و تردد ماشین های سنگین و ترانزیتی شرکت های صدرا و نیروگاه شهید سلیمی نکا اشاره کرد و گفت:همین چند روز قبل یک ماشین حامل مازوت در حدفاصل روستاهای طبقده و ولوجا منحرف شد و بیش از دو ساعت زمان برد تا راننده این ماشین را خارج کنند.

 وی با بیان اینکه حرف ما انتقاد از مسئولان نیست بلکه دلسوزی است، افزود:منافع تردد ناوگان ها برای نکا و بهشهر است و هیچ چیزی عاید میاندورود و ساری نمی شود و تنها امنیت مردم منطقه به خطر افتاده است.

 حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: تا همین چند سال قبل جاده گهرباران را جزو جاده های فرعی استان لحاظ کرده بودند در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

 وی پتانسیل های متعدد بخش را مستعد سرمایه گذاری دانست و گفت: گاهی مشاهده می شود در مسیر سرمایه گذار برای یک رشته برق، سنگ اندازی می شود که ما امیدواریم تا مسئولان با تعامل با سرمایه گذار به توسعه بخش کمک کنند تا مردم بتوانند به نحو مطلوب از سواحل بهره برداری کنند.

 این عضور شورای بخش گهرباران مشکل آبگرفتگی زمین ها و روستاهای بخش را دیگر مشکل مردم عنوان کرد و گفت: چرا باید شرایط به گونه ای باشد که یک مسئول خدا خدا کند که باران نبارد در حالی که حیات همه موجودات به واسطه آب است.



 وی در ادامه از بلاتکلیف بودن پروژه سایپا شمال در زمین 60 هکتاری ساحل گهرباران گلایه کرد و گفت:مسئولان سایپا ظاهرا قصد دارند این پروژه مشمول گذشت زمان شود تا این منطقه را به تفرجگاه کارکنان خود تبدل کنند.

 حجت الاسلام رئیسی کم عرض بودن مدخل ورودی شهرک صنعتی گهرباران را یکی دیگر از دلایل عدم سرمایه گذاری در این بخش دانست و گفت:در طول بیش از دو کیلومتر این سایت تنها یک ماشین می تواند رفت و آمد کند.

*  یک گورستان هم در دست ما نیست

 حمیدرضا افراشته-رئیس شورای اسلامی استان مازندران- نیز در این مراسم با بیان اینکه هر صاحب حقی تکلیفی دارد و قانون گذار حقی برای او تعیین کرده است، افزود: شوراها حقی دارند که این حق را از مردم گرفته اند.

وی با اشاره به مشکلات شوراهای شهر و روستا در استان و کشور افزود:یکی از معضلات ما این است که روسای شوراهای استان نه تنها حقوق نمی گیرند، اجاره مکانی که محل کار آنها می باشد را نیز باید پرداخت کنند.

 افراشته با بیان اینکه شوراها بزرگ شدند و به بلوغ رسیده اند افزود: تا دیروز حق تصرف نداشته ایم اما امروز اجازه حق استیفا می خواهیم چرا که شوراها امین مردم هستند.

وی ابراز داشت:هر گاه اعتماد کردیم توفیق یافتیم چرا که شوراها مشروعیت و مقبولیت شان مردمی است .

 رییس شورای اسلامی استان مازندران ادامه داد:مردم آب و برق و گاز خود را از ما می خواهند اما در حال حاضر یک گورستان هم در دست ما نیست.

 وی گفت:این سخنان گفتمان دردمندانه دو طرفه است و بنده از شوراها می خواهم تا در راستای توسعه منطقه خود پای کار بیایند و از مسئولان نیز درخواست می کنم تا در ارکان تصمیم گیر حقی برای شورا قایل شوند.

 افراشته ادامه داد:شوراها هر چه بالاتر می روند ذلیل تر می شوند چرا که شورای شهر و روستا، بخش ، شهرستان و استان هیچ چیزی ندارند وهنوز بعد از 15 سال حتی ردیف بودجه ای برای مان تعریف نکرده اند.

* سخن شوراها حجت است

 ارسطو قادری-فرماندار میاندورود-هم در این مراسم گفت:تمام مدیران دستگاه های اجرایی موظف به همکاری و تعامل با شوراها هستند.

وی شوراها را محبوب ترین افراد جامعه دانست و گفت:این دوستان در واقع سپر بلای ما مدیران هستند.

مقام عالی دولت در شهرستان میاندورود با بیان اینکه در ابتدای تفویض اختیارات به شوراها مسئولان کمی نگران بودند، افزود: اینکار برابر قانون انجام شد و همه موظف به اجرای قانون هستند.



 وی با تاکید بر اینکه سخن شوراها برای بنده حجت است، ابراز داشت:در روستا و شهر کار بر اساس نگاه شورا انجام می شود چرا که این افراد بزرگ محلات و شهرهای خود هستند.

 قادری با بیان اینکه در مدت کوتاه حضورم در میاندورود کارهای بزرگی در عرصه های اجتماعی و سیاسی انجام شد، افزود:این شور و نشاط به نحوی بود که مقامات عالی استان برخی از فعالیت های این شهرستان را به عنوان پایلوت شهرستان های دیگر قرار داده اند.

 وی به اهتمام خود در ایجاد نشاط و روحیه امید در مردم اشاره کرد و گفت:اعتقاد داریم در این دولت کارهای احساسی جایگاهی ندارد و امور باید بر مبنای عقلانیت و تعهد انجام شود.

 فرماندار میاندورود به توجه مدیران استان و در راس استاندار محترم به شهرستان میاندورود اشاره کرد و گفت:امیدواریم تا با حفظ روحیه وحدت و همدلی در بین مردم شاهد توفیقات روز افزون در این زمینه باشیم.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود رعایت حقوق شهروندی را از الزامات این دولت دانست و تاکید کرد:نگاه شوراها باید نگاه پدرانه باشد و نمایندگان واقعی مردم باید با رعایت حال همه افراد گام های موثری در راستای توسعه و پیشرفت جامعه خود بردارند.

قادری همچنین از در دسترس نبودن شناسنامه کلی از ابعاد مختلف مناطق روستایی شهرستان سخن گفت و اظهار داشت:امیدواریم تا با تلاش اعضای شورا این کتابچه تدوین و در راستای توسعه در اختیار مدیران قرار گیرد.

* زمان گفتار درمانی گذشته است

علی شادمان – مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران- در این مراسم با بیان اینکه عبور از جاده گهرباران یاد شهدا را برای ما زنده می کند، افزود:بسیاری از شهدای ما در طول سالهای جنگ در پادگان گهرباران آموزش نظامی دیده بودند و از این منطقه راهی جبهه های جنگ می شدند.

 وی با بیان اینکه نفس همین نشست ها و گردهمایی ها حرکت ابتدایی برای ورود به عملگرایی است، افزود:زمان گفتار درمانی گذشته است و امروز زمان عملگرایی است.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران به حرکت عملگرای مردم در انتخابات24 خرداد ماه اشاره کرد و گفت:مردم با شناخت و عمل خود نشان دادند که به سمت تدبیر و امید حرکت کردند.

شادمان شوراها را خط مقدم خدمت رسانی به مردم دانست و ابراز داشت:شوراها با تمام وجود با مشکلات روبرو هستند چرا که از یک سو باید به مردم پاسخ دهند و از سوی دیگر باید از مدیران مطالبه حقوق مردم کنند.



 وی شوراها را مظلوم ترین کارگزاران نظام عنوان کرد و گفت:آنها هم با مدیران اجرایی دست و پنجه نرم می کنند و هم باید نیازهای متعدد مردم را پاسخ دهند.

 این مسئول لازمه توسعه هر منطقه را اقدامات زیر ساختی و زیربنایی برشمرد و اظهار داشت: این اقدامات ابتدایی در این بخش انجام شده است که باید توسعه یابد.

وی ناامن بودن جاده گهرباران را ملموس دانست و گفت:خود ما هم که از این مسیر تردد می کنیم به این امر واقف هستیم اما باید با هنر خاصی این مشکل را انتقال دهیم.

 شادمان ادامه داد:برای تصویب بودجه ای که ما را از این وضعیت خارج کند نیاز است تا در موعد مقرر طرح پیشنهادی برای جذب اعتبار در دردستور کار مسئولان استانی و کشوری قرار گیرد و اگر این کار صورت نگیرد فایده ای نخواهد داشت.

 این مسئول گفت: اگر کل کشور از منافع نیروگاه شهید سلیمی،شرکت صدرا و دیگر صنایع موجود در منطقه برخوردار می شوند، باید اعتبارات منشعب از منافع و درآمدهای ملی نیز بهره مند شود.

 وی به لزوم نامه نگاری های متعدد و پیگیری های مستمر در این امر تاکید کرد و گفت:همه مسئولان شهرستان و اعضای شورا باید در این موضوع وارد شوند و مسئولان استان هم در این امر پشتیبان مردم خواهند بود.

شادمان به خارج شدن بخش گهرباران از بن بست نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اتصال نوار ساحلی ساحل خزر آباد و گهرباران در حال انجام است و امیدواریم تا با اختصاص اعتبارات مناسب این امر به نتیجه نهایی برسد.

وی ادامه داد: با انجام این کار امکان سرمایه گذاری بیشتر در بخش انجام خواهد شد و منطقه رونق خواهد گرفت.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران به رویکرد استاندار در خصوص تعامل با سرمایه گذار اشاره کرد و گفت: در سالهای قبل سرمایه گذار گاهی برای مجوز چند سال معطل می شد اما اکنون با نگاه توسعه ای استاندار، این کار در کوتاه ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

 وی داشتن توجیه اقتصادی طرح ها و عزم واقعی سرمایه گذار برای اجرا و اتمام پروژه را مولفه های اصلی ورود سرمایه گذار و تعامل مدیران استانی عنوان کرد و گفت: برداشتن موانع راه سرمایه گذاری نویدی بود که مقام عالی دولت تدبیر و امید در استان به مردم داده است.

شادمان با بیان اینکه مسئولان در خصوص لایروبی رودخانه و نهرها اقدام کنند، افزود:هزینه لایروبی بسیار کمتر از آسیب های ناشی از سیل خواهد بود و سرمایه گذار هم اگر بداند در منطقه سیل خواهد آمد قطعا سرمایه خود را هدر نخواهد داد.

 وی با بیان اینکه باید دست به دست هم دهیم که سرمایه گذار پای کار بیاید، گفت:مشکلات کوچک نباید مانع از حضور سرمایه گذار شود.

 مدیرکل اموراجتماعی استانداری مازندران ابراز داشت: نگاه مدیریتی استان مچ گیری نیست بلکه معتقدیم جایی که دولت به مردم وعده داده است و مردم از دولت توقع دارند، مسئولان استانی ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد:مردم توقع دارند دولت اقدامات اساسی در رفع مشکلات انجام دهد و این وظیفه ما است که در راستای حل مشکلات مردم تلاش کنیم.

 شادمان انتخاب رئیس دولت تدبیر و امید را برگرفته از رای توام با شناخت مردم دانست و تاکید کرد:همه مسئولان اجرایی کشور مورد مقبولیت مردم هستند و از مشروعیت برخوردارند.

وی ادامه داد:مسئولان اجرایی هم همانند شوراها دغدغه دارند و تلاش می کنند تا مشکلات مردم را حل کنند.



مدیر کل امور اجتماعی استانداری مازندران اظهار داشت:در خصوص بحث سایپا شمال رویه دولت این است که اگر طرحی را شخصی نتوانست محقق کند، کوتاه نخواهد آمد و فرماندار هم به عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان اجازه نخواهد داد طرحی که با هدف اشتغالزایی و تولیدی، کلنگ آن بر زمین زده شده است اجرایی نشود چرا که این کار توهین به شعور مردم است.

 وی ابراز داشت:مدیران با چند نگاه مشغول مطالعه این موضوع هستند و اجازه دهید تا پس از کامل شدن طرح خود استاندار و فرماندار محترم شما را از جزییات طرح مطلع خواهند ساخت.

 شادمان اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور در سال آینده را بسیار امیدوار کننده دانست و گفت:با توجه به اینکه کم کم دلارهای بلوکه شده حاصل از فروش نفت آزاد خواهد شد اوضاع کشور سر و سامان خواهد یافت.

 وی ادامه داد:با لطف و عنایت خدا و با تدبیر و دیپلماسی دولت خدمتگزار افق روشن توسعه در سراسر خاک ایران به منصه ظهور خواهد رسید.

گفتنی است  در انتهای این مراسم از هبه کنندگان زمین برای سایت اداری بخش گهرباران، با اهدای لوح ، قدردانی شد.