پنجشنبه 22 اسفند 1392-16:39

بازتاب معکوس یک نطق(3)

فقط اندکی کیاست

الان دقیقا بفرمایید ما چه کنیم؟ ربیع فلاح ضعیف است یا نه، مقتدر است. نکند هر بار که خواسته تان از سوی فلاح به هیچ انگاشته می شود، او ضعیف و جنگل خوار می شود!!


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، عرفان علیزاده، کارشناس علوم سیاسی:قال الله الحکیم فی قرآن الکریم : الکاذب عدو الله  ( دروغ گو دشمن خداست)

سال ها قبل زمانی که طی طریق  ازنونهالی به نوجوانی می کردیم، همیشه از این جمله واهمه داشتیم که آیا واقعا با یک دروغ کودکانه، دشمن خدا می شویم؟ اما در گذر عمر فهمیدیم که دروغ های کودکانه مان معمولا از روی شیطنت بود و بی آزار لیکن همان دروغ گویی ها ی بی آزار و گاه شیرین برخی مان را چنان با دروغ عجین نموده که گویا جدایی ناپذیری مان از این فعل تقبیح شده قطعی ست و وا اسفا که دروغ در تمام این مدت رشد کرده و بالیده و به تهمت و غیبت و افترا روی آورده است.

نمی دانم چگونه برخی از مدعیان ، چنان اصول بنیادین اسلامی را در عمل زیر سوال می برند که نفس مومنین در سینه حبس می گردد، سکوت کنی تورا بی جواب می دانند و حرف که بزنی هزاران اتهام علیه ات ردیف می کنند.

از علی بن ابی طالب (ع) دم می زنند اما می فراموشند که: « بر شما باد به مكارم اخلاق كه آن سبب والايي است »(عليكم بمكارم الاخلاق فانها رفعه)

خود را می بینند و کرامت اخلاقی را با رفتار خود تبیین می کنند، فریاد به نا حق بر می آورند اما قیافه صاحب حق را بر چهره خود حک می کنند.همه را از بالا می نگرند و خود را الایاذ و بالله در جایگاه خدایی قرار می دهند. خود به فرامین راهگشای مقام معظم رهبری عمل نمی کنند و دیگران را ضد ولایت می خوانند. دم به دم در آتش فتنه می دمند و هر که را که بخواهند در تل نا حق این آتش می سوزانند، و خود را تا جایگاه ، میزان حق و ترازوی عدالت و انصاف در عین نا حقی و بی انصافی بالا می برند.

با کدام زبان باید با شما سخن گفت؟ برخی که یک روز رنگ خاک و خون کربلای ایران را ندیده اند و یا ساعتی را در زندان های مخوف شاهنشاهی سر نکردند،  امروز دایه دلسوز تر از مادر برای انقلاب شده اند.

گاهی یاد فرمایش امام مهربانی ها می افتم که در پاسخ به نامه طلاب حوزه علمیه فرمودند: برحذر باشید از مقدس مآبان متحجری که یک روز تحصن چراغانی نیمه شعبان علیه نظام ستم شاهی را شسکستند و امروز دایه دلسوز تر از مادر برای انقلاب شده اند، اماما یادت بخیر...

با همانانی هستم که از روز نخست روی کار آمدن دولت تدبیر، تهدید و کارشکنی شان را به طور علنی نشان دادند، آری شما...

چگونه نمایندگی خود را برسر دولتی می کوبید که هنوز به بهار خدمتش نرسیده است؟ مگر این دولت از ملت شریف ایران رای اعتماد نگرفت؟ مگر مقام معظم رهبری حکم دولت را تنفیذ نفرمودند؟ مگر دستور موکد صادر نکردند که همه باید به دولت در انجام وظایفش کمک کنند؟ حال چه شده است که در مخالفت و ضدیت با دولت از یکدیگر پیشی می گیرید؟ چگونه از اختیارات قانونی که مردم به شما تفویض کرده اند برای منافع و مطامع شخصی تان با تهدید دولت و دولت مردان سو استفاده می کنید؟ مگر نه این است که

حضرت امیر المونین در نهج البلاغه فرمودند:و ان عملك ليس لك بطعمه و لكنه في عنقك امانه و انت مسترعي لمن فوقك ليس لك ان تفتات في رعيه و لا تخاطر الا بوثيقه

همانا كاري كه به عهده توست، طعمه اي برايت نيست، بلكه امانتي است بر گردنت، و آن كه تو را بدان كار گمارده، نگهباني امانت را به عهده ات گذارده، و تو پاسخگوي آني نسبت به آن كه فردا دست توست. اين حق براي تو نيست كه در ميان مردمان به استبداد و خودرأيي عمل نمايي و به كاري دشوار جز با دستاويز محكم درآيي

آیاشما از مراجع صلاحیت دار که وظیفه بررسی سوابق و پیشنه افراد را برای کسب پست های مدیریتی بر عهده دارند ، بر پیشنه اشخاص آگاه ترید که این گونه حیثیت شان را به بازی می گیرید؟

 در کجای شرح وظایف و حدود اختیارات تان تهمت بر مسلمین روا دانسته شده؟ کجا به شما اختیار داده شده که نسبت به عقبه افراد این گونه داد سخن دهید ؟ عده ای از شما یک روز سنگ لیدر انحرافی خود را به سینه می زدید و هر کس نقدی از روی دلسوزی بر محبوب معشوق تان وارد می کرد، شمشیر را از رو بسته و تا مرز حذف او به هر قیمت ناجوانمردانه ای پیش می رفتید و حالا که تدبیر برای مقابله با تحقیر 8 ساله به خواست مردم عنان قوه مجریه را در دست گرفته، چنان خواب آشفته و نالان شدید که گویا صور اسرافیل در شیپورش دمیده است!

چگونه یک نفر تا این حد می تواند دچار پارادوکس رفتاری شود؟ یک روز فریاد بر آوردید که ربیع فلاح ضعیف ترین استاندار بعد از انقلاب مازندران است و تا عزل او از پای نخواهید نشست و روز دیگر پس از مدیریت فلاح در بحران سفید، با چرخشی 180 درجه ای او را الگویی برای تمام مدیران در کشور خواندید و امروز از آن زاویه دوباره 180 درجه چرخیده و به موضع اول خود بازگشتید

 الان دقیقا بفرمایید ما چه کنیم؟ فلاح ضعیف است یا نه، مقتدر است. نکند هر بار که خواسته تان از سوی فلاح به  هیچ انگاشته می شود، او ضعیف و جنگل خوار می شود!!

 کمی آهسته تر برادر عزیز! هرچه باشد نماینده مردمی بزرگ از حوزه انتخابیه شهر قائم (عج) هستید حفظ حرمت آنان که بر شما واجب است، اگر اندکی کیاست و آرامش به خرج دهید به هیچ کس بر نمی خورد.

*مطالب مرتبط:

آقای نماینده!حد خود را بشناسید

این ادعاهای اثبات نشده و تکراری، چه سودی برای استان دارد؟

آقای نماینده! کمی آهسته تر!