سه شنبه 27 اسفند 1392-1:12

گزارش 90 روزه فرماندار میاندورود به مردم

قادری: نقادی رسانه ها باید منصفانه باشد

ارسطو قادری گفت: هنوز اوژانس 115 در گهرباران مستقر نشده است/ در برخی از روستاهای منطقه مشکل آب شرب جدی است.


  مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: اولین نشست خبری فرماندار میاندورود ظهر امروز پس از عملیات پاکسازی حریم که همزمان در سراسر استان مازندران برگزار شده بود، در بخش گهرباران برگزار شد.

  ارسطو قادری-فرماندار میاندورود-در جمع مسئولان روابط عمومی و خبرنگاران با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با طرح موضوع فدک در مسجد، روشنگری کرد.

  نماینده دولت در شهرستان میاندورود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقتصاد مقاومتی و وظایف دولت و مردم در این خصوص اظهار داشت:لازمه بر دوش گرفتن علم استکبار ستیزی متکی بودن بر اقتصاد داخلی است.

  وی حمایت از تولید ملی و تلاش در راستای توانمندسازی بخش های خصوص را یکی از الزامات اجرای اهداف سیاست های مقاومتی دانست و گفت:در این راه باید نحوه و میزان مصرف نیز کنترل و مدیریت شود.

 *50 روز کاری فعال داشتم

 قادری با بیان اینکه تاکنون حدود 90 روز است که در خدمت شما هستم افزود: اگر دید و بازدیدهای اولیه و تعطیلات رسمی را کم کنیم در مجموع 50 روز کاری فعال در میاندرود داشتیم.

  فرماندار میاندورود به ملاقات چهره به چهره با مردم در دفتر کار خود اشاره کرد و گفت:در مجموع بیش از 500 نفر در این ایام به دفتر کار بنده مراجعه کردند و پاسخگوی شهروندان بودم.

  قادری گفت:در طول این مدت در بیش از 200 برنامه و جلسه شرکت کرده و بیش از 50 جلسه با مدیریت بنده برگزار شد که با پیگیری مدیران اجرایی و همکاران بخش بیشتری از مصوبات اجرایی شده است.

 وی ادامه داد: به دلیل عدم تخصیص اعتبارات به شهرستان در بخش های مختلف دچار مشکل بودیم که سعی کردیم با ورود به منطقه اعتماد از دست رفته مردم احیا و با ایجاد روحیه نشاط و شادابی در راستای تعامل بین مردم و مسئولان گام برداریم.

  نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود گفت:در راستای احیای واحد های تولیدی و صنعتی نشست های متعددی برگزار شده است و امیدواریم تا در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در منطقه باشیم.

  وی ابراز داشت:گردشگری هم از دغدغه های اصلی بنده است و در این خصوص نیز نشست های با سرمایه گذاران این بخش انجام شده است که نشست اخیر ما با سرمایه گذاران طرح ملی دریای طلایی کاسپین در راستای همین امر بوده است.

 قادری به نشست با مدیر پروژه ساحت نقاهتگاه بیماران خاص گهرباران نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم برای تسهیل امور خیرین و فعالیت در این پروژه خیریه انجام شده است.

 وی با بیان اینکه در حوزه صنعتی نیز با اینکه طی سالهای اخیر بیش از 100 شرکت صنعتی در میاندورود به ثبت رسیده است افزود: اما در حال حاضر نیمی از آنها فعال می باشند و این واحد ها نیز با نیمی از ظرفیت خود کار می کنند برای مثال در ناحیه صنعتی گهرباران از 21 واحد به ثبت رسیده تنها 5 واحد فعال هستند .

  فرماندار میاندورود به برخی اقدامات در راستای ترغیب و تشویق سرمایه گذاران در این بخش هم اشاره کرد و گفت:در حال حاضر این سایت صنعتی رها شده است و امیدواریم تا با لحاظ تدابیر لازم این بخش نیز فعال شود.

  وی از افتتاح یکی از بزرگترین واحدهای صنعتی در استان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:کارخانه فولاد البریز ایرانیان در سال 93 با ظرفیت اشتغالزایی خوبی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

 *جاده گهرباران همچنان مشکل بزرگ ماست

 قادری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه عمرانی و برنامه ریزی از مجموع 58284 میلیون ریال اعتبار شهرستان در اعتبار تخصیصی 9 ماهه تنها 18 درصد محقق شده است که این اعتبار در برخی فصول برنامه صفر درصد بوده است.

  وی به اعتبارات کشاورزی استان اشاره کرد و گفت:در کارگروه توسعه کشاورزی سهم اعتبارات این شهرستان تاکنون 97 میلیارد ریال از محل مصوبات استانی و شهرستانی بوده که تاکنون 61درصد آن پرداخت شده است.

  این مسئول ابراز داشت:در حوزه کشاورزی با توجه به کمبود آب زارعی مشکل اصلی مربوط به حوزه لاینیگ کانال های انتقال آب است که با توجه به بودجه سالانه به کندی پیش می رود.

  وی همچنین به مشکل کم عرض بودن جاده گهرباران اشاره کرد و گفت: تردد ماشن های ترانزیتی و سنگین در این محور امنیت مردم به مخاطره کشانده و تاکنون نیز علی رغم پیگیری های بنده و وعده مساعد مدیرکل علوم پزشکی اوژانس 115 در این منطقه مستقر نشده است که لازم است مسئولان علوم پزشکی پیگیر جدی این امر باشند چرا که حفظ جان مردم در این محور برای ما اهمیت ویژه دارد.

 وی از ترمیم پل شیلات در محل اتصال گهرباران به شهرستان نکا با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان خبر داد و گفت:این پروژه از طریق واگذاری به پیمانکار در حال انجام و پیگیری است.

 نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود به مشکل آب شرب در شهرستان اشاره کرد و گفت:در برخی از روستاها مشکل آب شرب جدی است که امیدواریم در سال جدید با تخصیص اعتبارت این مشکل مرتفع شود.

 *استقبال نمادین از مسافران

 قادری گفت:در حوزه اجتماعی از مجموع 16 هزار سبد کالای اختصاص یافته به خانوارها تعداد 12 هزار سبد کالا بین خانوارها توزیع شده است که مابقی نیز در حال انجام است و این توزیع در 7 مرکز توزیع در حال انجام است.

  وی در خصوص اعزام کاروان راهیان نور نیز از تعداد 450 سهمیه به میاندورود خبر داد و گفت: تاکنون دو اتوبوس به مناطق جنگی اعزام و در روزهای آینده نیز مابقی افراد به مناطق جنگی اعزام خواهند شد.

  فرماندار میاندورود به فعالیت ستاد تسهیلات سفر در ایام نوروز نیز اشاره کرد و گفت:پنج مدرسه در این ایام آماده استقبال و اسکان مسافرین بوده و زائر سراها و در نوار ساحلی دانشگاه علوم پزشکی و مجتمع تفریحی شهید فروهمندی آماده پذیرایی از مسافران است.

 قادری همچنین به اهمیت حفظ امنیت و آرامش شهرستان در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: قرارگاه نیروی انتظامی در جاده اصلی امام رضا(ع) روبروی شهرداری شهر سورک مستقر خواهد شد که مسافران و میهمانان عزیز می توانند در صورت وقوع مشکل مراتب را اطلاع دهند.

 وی ادامه داد:در 28 اسفند ماه نیز به صورت نمادین از مسافران نوروزی به همراه مدیران دستگاه های اجرایی استقبال خواهد شد و امروز نیز دوستان در مسیر راه عملیات پاکسازی و زیباسازی را همزمان با کل استان مازندران انجام خواهند داد.

 *نقدها منصفانه باشد

  فرماندار میاندورود در بخش پایانی سخنان خود انتقاد و روشنگری را از وظایف اصلی رسانه ها عنوان کرد و گفت:نگاه بنده به خبرنگاران ایجاد فضای آزاداندیشی و آرادی قلم است اما نگاه در نقادی باید منصفانه باشد.

  وی ادامه داد:حکومت ما دینی است . مطبوعات و رسانه ها باید از نگاه دین نقد کنند تا در مسیر دچار آسیب نشویم.

  قادری از مهیا نبودن زیرساخت ها در ساحل گهرباران به عنوان عامل اصلی عدم مراجعه مسافران دیگر استان ها به بخش یاد کرد و گفت:باید با آماده سازی فضا و ایجاد بسترهای لازم فضا را برای ورود مسافران آماده کرد.

  وی همچنین از برخی ساخت و سازها در حوزه ساحلی انتقاد کرد و گفت:اجازه نخواهم داد تا با ساخت و سازهای بی رویه ساحل بی قواره شود.

 فرماندار میاندورود در ادامه به پرسش های خبرنگاران پاسخ داد.

قادری در پاسخ یه سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر عدم استقرار مدیران و یا استفاده نشدن از مدیران بومی اظهار داشت:نگاه دستگاه های اجرایی نباید بخشی باشد بلکه  باید شهرستانی فکر کنند.

 وی ادامه داد: شرط بومی بودن یک قاعده نیست و اصل بر هماهنگی مدیران با دولت است و نباید در برخورد با مردم سیاست را دخیل کرد بلکه تنها رویکرد دولت در کارهای اجرایی مورد پذیرش خواهد بود.

 فرماندار میاندورود از برخی دستگاه های اجرایی مستقر در شهرستان نیز انتقاد کرد و گفت:برخی دستگاه های اجرایی بیش از سه سال است که در شهرستان مستقر هستند اما نه برای خود زمینی تهیه کرده نه ساختمان فراهم کرده و نه حتی وسیله نقلیه دارند که این دستگاه ها اگر در شهرستان نباشند برای مردم بهتر است.

  گفتنی است این مراسم به دلیل همزمانی با پاکسازی حریم که به همت ریاست اداره محیط زیست شهرستان های ساری و میاندورود در طرح توسکای ساحل گهرباران انجام شده بود در شرکت تعاونی دهیاران گهرباران در روستای اناردین برگزار شد و فرماندار میاندورود از زحمات خبرنگاران قدردانی کرد.