شنبه 16 فروردين 1393-23:28

از جابه جایی در فرمانداری ها تا گزینه های احتمالی ادارات کل

بهار انتصابات

انتصابات تازه در راه است/با رفتن هادی خنجری به فرمانداری نور و خالی شدن صندلی مدیرکل بحران، از حسین خانپور و سید قاسم دابوئیان به عنوان گزینه های مطرح جهت تصدی مسئولیت این اداره کل نام برده می شود.(ویرایش دوم)


مازندنومه، سرویس سیاسی: در تازه ترین تحولات در استانداری مازندران با حکم استاندار، فرمانداران دو شهر همجوار محمودآباد و نور جای خود را به گزینه های مدنظر نماینده فعلی و سابق این حوزه انتخابیه خواهند داد و در روزهای آتی باید شاهد برگزاری مراسم تودیع فرمانداران قدیم و معارفه سرپرستان جدید در این دو شهرستان باشیم .

  در محمودآباد سیف الله فرزانه جایگزین عبدالقدیر مشایخی خواهد شد. فرزانه از نیروهای نزدیک به احمد ناطق نوری - نماینده هفت دوره نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی- است که با حمایت او نیز به این جایگاه خواهد رسید.

 فرزانه پیش از این  سمت مدیرکلی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران را تجربه کرده است و سال ها شهردار محمودآباد بود.

 البته انتصاب وی با مخالفت شدید عبدالوحید فیاضی -نماینده فعلی منطقه- مواجه شده است. ضمن اینکه بنا به اذعان صاحب نظران ، وی در میراث فرهنگی و گردشگری نیز عملکرد چندان مناسبی نداشت و برای بسیاری از حامیان دولت تدبیر و امید بازگشت او به دولت تعجب برانگیز بوده است .

از طرفی در شهرستان نور این بار یک نیروی نزدیک به فیاضی سکاندار فرمانداری خواهد شد. هادی خنجری که هم اکنون مسئولیت مدیرکل مدیریت بحران استانداری را بر عهده دارد و در ماه های پایانی 92 بحران سفید مازندران را پشت سرگذاشت با حمایت عبدالوحید فیاضی جایگزین علی محمد صمدیان خواهد شد و در روزهای آتی بر صندلی این فرمانداری تحت عنوان سرپرست مستقر خواهد شد.

 خنجری پیش از آن که مدیرکل بحران استان شود مدت کوتاهی را به عنوان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان فعالیت داشت و پیش از آن نیز رئیس جمعیت هلال احمر قائم شهر بود.

به نظر می رسد تعیین فرماندارهای دو شهر محمودآباد و نور بین ناطق نوری و فیاضی تقسیم شده است.

اما با رفتن خنجری به فرمانداری نور و خالی شدن صندلی مدیرکل بحران ، فعلاً از حسین خانپور و سید قاسم دابوئیان به عنوان گزینه های مطرح جهت تصدی مسئولیت این اداره کل نامبرده می شود و باید دید که در نهایت ربیع فلاح و معاون عمرانی اش چه کسی را به عنوان مدیرکل بحران استان انتخاب خواهند کرد.

 خانپور کارشناس ارشد مهندسی لرزه شناسی و مدیرعامل فعلی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بابل است و در سوابق وی مسئولیت هایی نظیر شهردار امیرکلا ، عضویت در شورای شهر بابل و مشاور فرماندار بابل دیده می شود.

 از سویی دیگر در سوابق مهندس دابوئیان که گویا به استاندار مازندران نزدیک تر است، مسئولیت شهرداری گتاب، عضویت در دوره اول شورای شهر بابل و نامزدی انتخابات ششمین دوره مجلس شورای اسلامی مشاهده می شود.

 در این خصوص مسئله ای که باید به آن توجه داشت آن است که مازندران همواره در معرض بحران های طبیعی نظیر زلزله ، سیل ، طوفان ، آتش سوزی در جنگل ها و منابع طبیعی ، حوادث جاده ای ، خشکسالی، رانش و کم آبی کشاورزی و ... قرار دارد و این وضعیت موجب پیچیدگی مدیریت بحران در استان شده است. باید دید که استاندار دولت تدبیر و امید چه تدبیری در این خصوص لحاظ خواهد کرد .

در آخرین شنیده ها تحولات بهاری استاندار تدبیر و امید به دفتر امور روستایی استانداری مازندران هم خواهد رسید و آزادی کناری به زودی صندلی دفتر امور روستایی را به احتمال تحویل یکی از فرمانداران سابق غرب استان خواهد داد. گفتنی است آزادی کناری در دولت احمدی نژاد ابتدا فرماندار نکا بوده و سپس به دفتر روستایی استانداری منتقل شد.

تازه ترین خبرها حاکیست که جان الله عبدی به عنوان مدیرکل جدید دفتر روستایی استانداری مازندران منصوب شد و معارفه او روز دوشنبه ساعت 9 صبح برگزار می شود. 

عبدی اهل روستای ولیکچال دودانگه ساری است.