پنجشنبه 21 فروردين 1393-14:45

بنیاد تبری در سال 93

در انتظار اقدام عملی

گزارش اولین جلسه بنیاد تبری ( مازنی های مقیم تهران ) با حضور سید هادی حسینی، احمد ناطق نوری، علی اصغر جهانگیری، مجید وکیل، غلامرضا دفتری، محبوب قبادیان، فرهود جلالی، نیکزاد لاریجانی و...


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، احمد ولیپور: اولین جلسه بنیاد تبری ( مازنی های مقیم تهران ) سه شنبه به میزبانی احمد ناطق نوری در تهران برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مسئولان انجمن ها و تشکل های مازنی، مدیران اداری و فعالان اجتماعی برگزار شد، احمد ناطق نوری -ریس هیات امنای بنیاد تبری- از اعضا خواست منسجم تر از قبل برنامه ها را پیگیری کنند و با تلاش و وحدت خروجی خوبی برای مردم مازندران به یاد گار بگذارند.

وی افزود: این بنیاد بعد از چند سال فعالیت و همکاری و هم نظری باید وارد فعالیت های کاربری و عملیاتی شود، به نحوی که نتایج آن برای مردم استان قابل لمس باشد.

فرهود جلالی -عضو هیات امنا و هیات مدیره بنیاد- در این نشست گفت: حضور دوستانی از وزرات اقتصاد و بانک ها در سمت راست ( دکتر نیکزاد، دکتر قبادیان، یاحقی ، سیف، واقفی ، ولی پور و... ) و حضور دوستان فرهنگی در سمت چپ ( دکتر مختاباد، دکتر جهانگیری، دکتر موسوی، رئیس زاده و...) را نشانه ای از گام های محکم اقتصادی و فرهنگی بنیاد در سال جدید می دانم.

دکتر علی اصغرجهانگیری -موسس موزه کندلوس و کارآفرین- ایشان در سخنان کوتاهی از امکانات بالقوه استان مازندران یاد کرد و گفت: چرا این همه امکانات در استان بی بهره مانده است، شاید مشکل اصلی نبود آموزش صحیح کارآفرینی به نسل جوان باشد.

وی ادامه داد: برای هرکس و به هرمیزان بودجه که داشته باشد من طرح سود آور دارم، اما از این بنیاد توقع دارم که به مشکلات عمده استان نظیر زباله ، گردشگری و ... توجه کند.

  جهانگیر رضایی  -دبیر کمیته خیرین- در این نشست گفت: به منظور بررسی چگونگی اقدام اقتصادی مفید برای استان تاکنون 5 جلسه تخصصی تشکیل شده و پیشنهاد های خوبی مطرح شد، اما چون تصمیم بر آن است که این فعالیت ها برای منطقه مفید و موثر باشد، لازم است رایزنی های لازم با مسئولان استانی انجام شود، ضمن این که کار باید به نحوی طراحی شود که همه علاقه مندان بتوانند سهام آن را خریداری کنند.

  علی پور -مدیر عامل شرکت کارتن پلاست- با بیان این که برای انجام کار اقتصادی مانند تاسیس شرکت هواپیمایی تبری و یا بانک تبری و ... باید کار را از یک جا شروع کرد، افزود: همه ی علاقه مندان برای توسعه و پیشرفت استان آماده همکاری هستند.

دکتر نیکزاد لاریجانی  -رئیس هیات مدیره بنیاد تبری-هم  یاد آور شد: همکاری ها در استان در ابتدای راه قرار دارد و برای انجام کارهای درست و ماندگار باید ابتدا برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

وی درخواست کرد بانک اطلاعات کارشناسان  تهیه و تنظیم شود تا به دنبال آن کمیته های تخصصی فعال شود.

سیدهادی حسینی -نماینده مجلس شورای اسلامی- با بیان این که همکاری اهالی مازندران برای توسعه بسیار ارزشمند و ستودنی است، گفت: برای برون رفت از مشکلات باید فرصت ها شناسایی و معرفی شود.

وی تصریح کرد: برای پیشرفت و توسعه از خودمان و منطقه خودمان شروع کنیم، راه کار دهیم و برای گروه سرمایه گذار هم احترام قایل شویم که اگر او سود بگیرد، از کار و فعالیتش مردم سود خواهند برد.

غلامرضا دفتری -عضو هیات مدیره انجمن سوادکوهی های مقیم تهران- گفت: اکنون با حضور نیروهای متخصص و علاقه مند با تقسیم کار می توان به نتایج بهتری دست یافت و توقع داریم این کار به فوریت انجام گیرد.

زعفر یاحقی -رئیس هیات مدیره صندوق نواندیشان خزر- هم گفت:حضور این جمع متخصص و علاقه مند فرصت بسیار خوبی برای همکاری و همدلی است و لازم است به فوریت اقدام های عملی آغاز شود.

  دکتر محبوب قبادیان -عضو هیات مدیره سوادکوهی ها- نیز اظهار داشت: به فوریت نتایج ثبت بنیاد و فعالیت های مالی جمع بندی و به اعضا اطلاع رسانی شود تا امکان جذب سایر دوستان و علاقمندان فراهم شود.

  مجید وکیل -فرماندار اسبق قائم شهر و بهشهر- در این نشست گفت: زمانی که مجوز یک طرح بزرگ را برای بهشهر گرفته بودیم، دوستان ساروی و بابلی بسیار تلاش کردند تا این طرح در شهر خودشان اجرا شود و این درگیری ها منجر به طویل شدن کار و انتقال مجوز به استان دیگر شد.

وی افزود:  زمانی که برای پیگیری مجوز طرحی نزد وزیر وقت رفتیم، وزیر گفت: اینجا دو پوشه است یکی برای مازندران و دیگری برای خراسان ، در پوشه اولی صدها درخواست و نامه از بزرگان شهری است برای انتقال مجوزساخت کارخانه به شهر خودشان و در پوشه دیگر فقط یک نامه وجود دارد.

وکیل ادامه داد: تا زمانی که به جای مازندران به شهرمان توجه کنیم و خود را درگیر این مسائل کنیم، این فرصت ها یکی یکی از کف می روند.

  رئیس زاده -عضو هیات مدیره مجمع مازنی های مقیم تهران- بر توجه و همدلی هم دیاران تاکید کرد و گفت: مسجد هروی، مسجد مازنی های مقیم تهران است که با همت دوست داران مازندران و مدیریت آیت الله جوادی آملی در منطقه هروی تهران در حال ساخت است و با 14000 متر مربع بنا آمادگی دارد مکانی را برای فعالیت های گروه ها و انجمن ها فراهم کند.

وی با بیان این که زیرسازی مسجد انجام شده و در مرحله نازک کاری است، افزود: امید می رود با همدلی سایر دوستان، سریع تر ساخت آن پایان یابد.

  احمد ولی پور -عضو هیات مدیره انجمن تلارپه- بیان داشت: سررسید تبری که با زحمت بسیار فراهم شده توسط انجمن ها حمایت نشد و

. CD فیلم جشن مازندران که به شکل مطوب در سال 1389 در برج میلاد اجرا شده ، اکنون بعد از 4 سال به همت موسسه پارپیرار به بازار آمده اما باز هم حمایتی در خرید و توزیع آن نشده است و اینها نشان می دهد که در کمیته فرهنگی با ید به این مسایل توجه شود.

وی افزود: بهتر است تقویم برنامه های فرهنگی سال 1393 تنظیم و به نحو مطلوب اطلاع رسانی شود.

در پایان این نشست ازحاضران درخواست شد نظرات خود را جهت اجرای بهتر جشن سلام در فروردین و جشن تتی در اردی بهشت ما ه اعلام کنند.