سه شنبه 2 ارديبهشت 1393-2:36

پی گیری بحران رانش در یک روستا

واحدی: تقاضای اعتبار کرده ایم

بحران رانش در روستای سنگده دودانگه/فرماندار ساری گفت: از معاونت برنامه‌ریزی تقاضا کردیم برای این پروژه اعتبار لحاظ کنند و مدیرکل بحران استانداری هم در جریان امر قرار دارد.


 مازندنومه، سرویس اجتماعی: در پی انتشار چند گزارش از رانش در روستای سنگده دودانگه و احتمال تخریب منازل مردم، ابتدا پیگیری هایی از سوی محمد دامادی -نماینده مردم ساری در مجلس-انجام گرفت و در ادامه موضوع از طریق معاون سیاسی وامنیتی استاندار مازندران نیز پیگیری شد و او به فرماندار ساری ماموریت داد تا از منطقه بازدید کند.

جواد واحدی درباره رسیدگی به وضعیت رانش در این روستا اظهار داشت: معاونت عمرانی ما مسئول رسیدگی به این مسئله است.

فرماندار ساری با بیان اینکه چند ویلا در مسیر مصب رودخانه ساخته شده است که بعضا هم غیرمجاز هستند، گفت: مسیر رودخانه را بسته و کور کرده‌اند و آب‌های سطحی که باید از مسیر رودخانه رد می‌شدند، به زیر این ویلاها رفته و رانش ایجاد کرده آند.

واحدی با اشاره به اینکه هدایت آب‌های سطحی باید در این منطقه انجام شود تا از رانش‌های بعدی جلوگیری به عمل آوریم، متذکر شد: از معاونت برنامه‌ریزی تقاضا کردیم برای این پروژه اعتبار لحاظ کنند و مدیرکل بحران استانداری هم در جریان امر قرار دارد.

گفتنی است بر خلاف اظهارات فرماندار ساری، خانه های ساخته شده در منطقه رانشی، به ويژه منازل غیربومی ها دارای پروانه و مجوز ساخت هستند و منطقه نیز جزو بافت و حریم روستاست و ساخت  وساز با مجوز دهیاری و بخشداری صورت گرفته است.

دو سند زیر مربوط به یکی از همین منازل در خطر رانش است که فروشنامه زمین آن به تایید شورای روستا رسیده و در کمیسیون ماده 99 جریمه هم پرداخت کرده است و پس از پرداخت جریمه، پروانه هم گرفته است.

خاطرنشان می کنیم نقطه رانشی مزبور اوضاع بحرانی دارد و بهتر است مسئولان، از جمله فرماندار ساری به جای فرافکنی و اظهاراتی که از رفع تکلیف نشات می گیرد، پیش از بروز هرگونه خطر جانی، به سرعت در پی حل معضل پیش آمده باشند.

* مطالب مرتبط:

پی گیری فوری نماینده ساری برای حل یک بحران

اگر سیاسی کاری های تان تمام شد، به داد مردم برسید!

رانش در دودانگه/مسئولان در خواب!