شنبه 13 ارديبهشت 1393-11:27

امام جمعه سورک:

اندیشمندان را از فضای مسموم سیاسی بیرون بکشیم

امام جمعه میاندورود گفت: فضای سنگین و بعضا مسموم سیاسی نگذاشته است که مطهری ها ظهور و بروز کنند و گیر کار همین جاست/ مطهری ها را با برچسب های سیاسی از صحنه خارج کردیم.


 

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در خطبه های این هفته نمازجمعه میاندورود اظهار داشت: استاد مطهری معلم بزرگ عصر ما بوده است.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه دشمن از هدایت گری این معلم هراس داشته است، افزود: دشمن خیلی زود او را از مسیر انقلاب مردم ایران حذف کرد.

وی ابراز داشت:انقلاب ما با مطهری ها به پیروزی رسید و در ادامه نیز به حضور این افراد عالم و علامه نیازمندیم به طوری که باید اعتراف کنیم که امروز نیاز ما به این افراد صدها برابر قبل از انقلاب است.

خطیب جمعه سورک گفت: فضای سنگین و بعضا مسموم سیاسی نگذاشته است که مطهری ها ظهور و بروز کنند و گیر کار همین جاست.

وی ادامه داد:هر متفکر اندیشمندی که امروز همانند شهید مطهری بخواهد حرفی نو بزند با انگ های سیاسی، جناحی و حزبی از صحنه خارج می شود.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه ما خیلی از مطهری ها را با برچسب های سیاسی از صحنه خارج کردیم، افزود:واقعیت مطلب این است که ما مطهری ها، مفتح ها و بهشتی ها کم نداریم اما متاسفانه بروز و ظهور ندارند.

حجت الاسلام رسولی گفت:این جمله تلخ را باید بگویم که امروز غیر از مقام معظم رهبری که خط قرمز همه جناح ها و احزاب سیاسی است، اکثر بزرگان و اندیشمندان حتی مراجع متهم به نگاه های سیاسی هستند که جای تاسف است.

وی با بیان اینکه بزرگان ما فصل و زبان مشترک همه احزاب و گروه ها هستند افزود:ما باید این اندیشمندان را از فضای مسموم سیاسی بیرون بکشیم، آن وقت خواهیم دید که از میان ما صدها مطهری و مفتح ها ظهور و بروز می کنند.

امام جمعه میاندورود با بیان اینکه امروز صدها مطهری و مفتح داریم که عزلت نشین هستد، افزود:متاسفانه حلقه ای که بایدآنها را بیرون بیاورد و در جامعه مطرح کند مفقود است.