يکشنبه 21 ارديبهشت 1393-14:46

آغاز ساخت مستندی درباره دریای خزر

«قصه های خزر» به روایت مهدی قربان پور

ساخت فیلم مستند سینمایی با محوریت دریای خزر/مهدی قربان پور: تصویربرداری این مستند سه سال به طول خواهد کشید/50 درصد تصویربرداری این مستند در ایران و مابقی آن در کشورهای حاشیه دریای خزر خواهدبود.


 

مازندنومه، سرویس فرهنگی و هنری: مهدی قربان پور -تهیه کننده و کارگردان مجموعه قصه های خزر- گفت:تحقیق و پژوهش میدانی این اثر توسط گروهی از پژوهشگران داخلی و بین المللی به زودی آغاز خواهد شد و درتلاش هستیم تا پس از هماهنگی های لازم با مراکز فرهنگی و سفارتخانه ها ی مرتبط، به کشورهای قزاقستان، جمهوری آذربایجان ، روسیه و ترکمنستان سفر کنیم.

وی گفت: مراحل تحقیق این فیلم مستند سینمایی تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید و امیدواریم از ابتدای سال 94 مراحل تصویر برداری این پروژه را آغاز کنیم.

قربان پور با بیان این که در حال حاضر  این مستند با سرمایه گذاری بخش خصوصی به تولید خواهد رسید، تصریح کرد: مذاکرات اولیه برای انجام این  پروژه با پتر متسگر -مدیر گروه مستند شبکه ای ار دی- انجام شده و پس از جذب منابع مراحل اجرایی، پروژه آغاز خواهد شد.

این مستندساز مازندرانی با بیان اینکه مدت تصویربرداری این مستند سه سال به طول خواهد کشید، افزود: در مستند قصه های خزر با محور قرار دادن دریای خزر، زندگی و فرهنگ ساکنان آن در داخل و خارج از ایران، موسیقی اقوام حاشیه خزر، معماری شهرها و تاثیرپذیری آن از دریا، تنوع غذایی و رابطه مرز نشینان ساکن خزر به تصویرکشیده خواهد شد

قربان پورافزود: 50 درصد تصویربرداری این مستند در ایران و مابقی آن در کشورهای حاشیه دریای خزر خواهدبود که شامل 6 قسمت تلویزیونی 52 دقیقه ای و یک نسخه مستند 90 دقیقه ای برای پخش جهانی است.

وی تاکید کرد: برای ساخت این مستند بلند سینمایی پروداکشن وسیعی در نظر گرفته شده و از آخرین دستاوردهای فنی برای انجام این پروژه استفاده خواهد شد .

گفتنی است مهدی قربان پور ساخت بیش از20 عنوان  فیلم مستند و کوتاه را در کارنامه خود دارد که پیش از این آثارش در مركز فرهنگي سازمان ملل متحد يونسكو، فستيوال بين المللي فيلم کودکان لندن، فستيوال فيلم ملل ابنز اتريش، فستيوال فيلم اوپسالا سوئد و جشنواره بين المللی آسيا تک رم به نمایش در آمده و جوایز متعددی را نیز از جشنواره های داخلی و خارجی کسب کرده است .