چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393-0:16

گردهمایی سازمان های مردم نهاد در مازندران

همایش سیمرغ توس در امیرکلا برگزار می شود

از 31 اردی بهشت به مدت 3 روز دومین نشست ملی " سازمان های مردم نهاد و یکپارچگی ملی" و چهارمین بزرگداشت " سیمرغ توس " در امیرکلا برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس فرهنگی و هنری، علیرضا صادقی امیری، دبیر همایش: دومین نشست ملی "سازمان های مردم نهاد و یکپارچگی ملی" و چهارمین همایش بزرگداشت فردوسی با عنوان "سیمرغ توس" به مدت 3 روز در امیرکلا برگزار می شود.

آشنایی جوانان با فرهنگ، هنر و ادبیات کشورمان به عنوان بازوی توانمند و مهم برای اتحاد و یکپارچگی ملی یکی از اهداف این همایش است.

این همایش با توجه به تحریکات کشورهای بیگانه مبنی بر تجزیه خواهی برخی از عناصر خود فروخته و همچنین با نگاه به میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری که عامل یکپارچگی ملی و پویایی اقتصاد و فرهنگ است، برگزار می شود.

"انجمن جوانان سپید پارس" با همیاری "شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد غیر دولتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور"، با همکاری  اداره کل ورزش و جوانان مازندران، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، فرمانداری شهرستان بابل، شهرداری و شورای اسلامی شهر امیرکلا (امیرشهر)، شرکت تولیدی فرش و گلیم دستباف "ترنج بافت پارسه گرد" (کهن سرای واسنا) و گروه صنعتی خرم  این برنامه سه روزه را برگزار می کنند.

این نشست از تاریخ 31 اردی بهشت تا 2 خرداد ماه سال جاری، به میزبانی شهر"امیرکلا" در بخش‌های گوناگون از جمله: کارگاه های آموزشی، نشست های علمی و پرسش و پاسخ، بزرگداشت، بازدید از آثار شاخص فرهنگی-تاریخی، اجرای موسیقی بومی و سنتی، بزرگداشت فرزانه توس و دگر برنامه های تفریحی و آموزشی برگزار می‌شود.

دومین نشست ملی " سازمان های مردم نهاد و  یکپارچگی ملی" و چهارمین بزرگداشت " سیمرغ توس " با حضور نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد حوزه های  میراث فرهنگی و طبیعی از سراسر کشور و همچنین کارشناسان و استادان و مدیران برجسته‌ی این حوزه و مسئولان مرتبط استانی برگزار می شود.

در این همایش سه روزه به بررسی نقش سازمان های مردم نهاد در یکپارچگی ملی و ارائه راهکارهايی جهت انسجام  اقوام ایرانی و همچنین جایگاه زبان پارسی در تداوم این مهم پرداخته خواهد شد.