شنبه 27 ارديبهشت 1393-23:10

انتقاد امام جمعه موقت میاندورود از پایداری ها:

دلواپس ها در 8 سال گذشته کجا بودند؟

حجت الاسلام احمد برهان: آقایان در طول این هشت سال دلواپس نبودند و با روی کار آمدن دولت جدید دلواپس شده اند/خیلی ها نباید کاسه داغتر از آش باشند چرا که بسیاری از این افراد از همین تحریم ها سود کلانی بردند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: حجت الاسلام احمد برهان -امام جمعه موقت میاندورود- ضمن حمایت از تیم مذاکره کننده ایران گفت: امریکا یک کشور جنایتکار است، اما آیا مذاکره ما با امریکا به معنای عدم پذیرش این موضوع است؟

امام جمعه موقت میاندورود هنر دیپلمات های هسته ای کشور را رام کردن امریکا عنوان کرد و گفت: این رام کردن به دلیل انسان شدن امریکا نیست بلکه این هنر انسان است که می تواند با مذاکره در دنیا طوری سخن بگوید که به مردم لطمه ای نرسد.

وی ادامه داد:این به معنای فراموشی جنایت های امریکا نیست بلکه این هنر و تدبیر انسان است که می تواند این پرنده وحشی را رام کند.

حجت الاسلام برهان با بیان اینکه رفتار دیپلماتیک به معنای سخن گفتن همراه با اهانت نماینده یک ملت در مناسبات جهانی نیست، افزود: تنها رییس جمهوری که هشت بار در سازمان ملل رفت و هر بار هم به نحوی سخنانی که شایسته امریکا و اسراییل هم بود گفت جناب احمدی نژاد بود اما این گفتن ها باید به نحو دیگری باشد، چرا که سازمان ملل جای مذاکره با دولت ها است و این مسایل باید در اجتماعات مردمی مطرح شود.

وی گفت: ادبیات غیر دیپلماتیک یک ریئس جمهور باعث بسته شدن منابع نفتی و بلوکه شدن 30 میلیارد دلار از بیت المال می شود و در نهایت دودش به چشم مردم می شود.

امام جمعه موقت میاندورود با بیان اینکه باید در مذاکرات درایت داشت، افزود:باید همان خوی استکباری را در مذاکرات تحویل آنها داد و از طرفی هم مردم زیر بار فشار و تحریم ها نروند.

حجت الاسلام برهان با اشاره به جماعت اقلیت دلواپس اظهار داشت:آین آقایان در طول این هشت سال دلواپس نبودند و با روی کار آمدن دولت جدید دلواپس شده اند.

وی ادامه داد:دولتمردان اینکار را شجاعت می دانند چرا که با شجاعت به دل شیر زده اند و با تهدید از دشمن برای ملت در حال گرفتن امتیاز هستند.

خطیب جمعه سورک گفت:اگر با شجاعت به دل شیر زدید و با تهدید در طول شش ماه یا یکسال از طرف مقابل امتیاز گرفتید این شجاعانه است و حال خیلی ها نباید کاسه داغتر از آش باشند چرا که بسیاری از این افراد از همین تحریم ها سود کلانی بردند.

وی گفت: آقایان باید پاسخگو باشند که یک فردی در این مملکت بدون آنکه یک ساعت ماموریت برود 12 میلیارد و 500میلیون تومان حق ماموریت گرفته است، در حالی که با این مبالغ می توان صد مدرسه در مناطق محروم ساخت.

حجت الاسلام برهان با بیان اینکه نمی شود ادعا کرد که فقط وزیر آموزش و پرورش باید در قبال مدرسه های کپرساخت سیستان و بلوچستان پاسخگو باشد، افزود:آقایان باید همین این را ببینند و هم از آن طرف آن موضوع را پیگیری کنند.

وی گفت:همه با هم کمک کنیم تا ان شالله این دولت این نابسامانی ها را جمع کند.