شنبه 3 خرداد 1393-19:30

روزهای سینمایی مازندران

در استقبال از اجلاس خانه سینما در مازندران/ فهرست برنامه های حضور سینماگران برجسته کشور در مازندران


مازندنومه، سرویس محیط زیست و گردشگری: گردهمایی روسای جامعه اصناف سینمایی ایران را از ۵ تا ۷ خردادماه  با حضور چهره های شاخص سینمایی با شعار سینما؛ دریچه ای برای شناخت تاریخ فرهنگ و تمدن برگزار می شود.

بر اساس تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با خانه سینما، مقرر شد تا خانه سینما با همکاری صنوف سینمای ایران، اجلاس سالانه خود را با هدف نشان دادن توانمندی ها و ظرفیت های گردشگری مازندران و معرفی آن به پدید آورندگان آثار سینمایی، امسال در مازندران برگزار کند.

در جدول برنامه های سینماگران، بازدید از برخی مکان های گردشگری استان در نظر گرفته شده است.

از جمله برنامه های این گردهمایی سه روزه، می توان به بازدید از جاده کناره، برخی شهرک های دریایی و و سواحل دریای مازندران،، بازدید از پارک هنرمندان، عمارت کلبادی، حمام وزیری و خانه فاضلی ساری اشاره کرد.

بازدید از بیمارستان در حال ساخت ماهک و تماشای نمایش های آیینی مازندران به همراه موسیقی محلی نیز در فهرست برنامه های روز نخست قرار دارد.

ضیافت شام شهردار ساری پایان بخش برنامه های روز اول سفر است.

اما در کنداکتور برنامه های روز دوم، بازدید از مجموعه عباس آباد، باغ شاه و سایر اماکن دیدنی بهشهر و برگزاری اجلاس سالانه خانه سینما در عباس آباد بهشهر  دیده می شود.

عصر روز دوم هم برنامه بازدید از مجموعه فرح آباد ساری و گشت و گذار در سواحل فرح آباد اجرا می شود.

در روز سوم و آخرین روز سفر نیز بازدید از سواحل بابلسر و اماکن تاریخی این شهر به همراه گشت دریایی گنجانده شده است.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، استان مازندران با برخورداری از مواهب طبیعی، آداب و رسوم غنی و آثار تاریخی و محوطه های باستانی، ظرفیت های ناشناخته ای دارد که می تواند با زبانی جدید و از طریق سینما به گردشگران داخلی و خارجی نشان داده شود

*خبرهای مرتبط:

برگزاری اجلاس خانه سینما با حضور چهره های شاخص سینما

سینمای ایران به کمک گردشگری مازندران می آید