يکشنبه 4 خرداد 1393-0:45

داستان یک نامه خودسرانه

پاسکاری اصلاح‌طلب‌نماها و جریان افراطی

فرماندار ساری که مترصد بهانه‌ای بود، همین نامه را دستاویز قرار داده و در اقدامی غیرقانونی مجوز برگزاری همایش را یک روز قبل از برگزاری آن لغو کرد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، سایت سلام نو: در سالگرد دوم و سوم خرداد، اصلاح‎ ‌طلبان برخی از استان‌های کشورمان با هدف پاسداشت آرمان‌های انقلاب و دفاع مقدس اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی‌ کردند.

در همین راستا جمعی از جوانان اصلاح‌طلب استان مازندران نیز قصد داشتند تا همایشی با سخنرانی فعالان سیاسی اصلاح‌طلب منطقه برگزار کنند. با وجود آنکه فرماندار ساری از جمله نیروهای نزدیک به جریان اصولگرا است که هنوز بر مسند کار باقی مانده، اما با تلاش این جوانان و فعالان باسابقه منطقه، مجوز برگزاری این همایش صادر شد.

پاس گل خودسرانه به فرماندار

 ماجرا به این سادگی نبود و فرماندار مرکز مازندران به انحای مختلف در تلاش بود تا همین مجوز صادره را مجددا لغو کند. جالب اینجا بود که در این بین یکی از فعالان سیاسی مازندران که با وجود ابهامات فراوان، از اعضای شورای اصلاح طلبان استان مازندران نیز می‌باشد، بدون هماهنگی با این شورا و سایر اعضا، بستر مناسبی را برای اجرای برنامه فرماندار افراطی ساری ایجاد کرد.

وی با نگارش یک نامه هتاکانه و سراسر توهین به جوانان اصلاح طلب مازندران، با جوسازی و فرافکنی دستاویز مناسب را  لغو مجوز این همایش فراهم کرد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، فرماندار ساری هم که مترصد بهانه‌ای بود، همین نامه را دستاویز قرار داده و در اقدامی غیرقانونی مجوز برگزاری همایش را یک روز قبل از برگزاری آن لغو کرد.

جوانانی که حق ندارند سالگرد دوم خرداد را برگزار کنند!

آن فعال اصلاح طلب نما در نامه خود مدعی شده بود که «این تعداد محدود که به نام شاخه ی جوانان، به دنبال اجرای همایش و نشست سیاسی هستند؛ فاقد تعادل رفتاری بوده و امکان تند روی و اقدامات غیرمسؤولانه در اجرا خواهند داشت. پیشینه ی این ها مؤیّد ایم ادّعا است.»

وی در ادامه نوشته بود که «دلیلی ندارد جمع کوچکی که در دوّم خرداد 1376 سنّ شان کفاف رأی دادن را هم نداشت؛ خود را عَلَم دار آن دانسته، بخواهند برای آن روز فراموش ناشدنی و مانده گار،نشستی را برگزار کنند.»

وی بدون اشاره به این مساله که در تمام ادوار انتخابات اخیر بار اصلی کار سیاسی و ستادی بر عهده همین جوانان اصلاح‌طلب بوده، در اقدامی ابهام‌برانگیز نامه خود را با این جمله تمام کرده که «از این رو خواهشمندیم که لغو آن را رسما اعلام کنید»

رحمانی خلیلی: هیچ مصوبه‌ای برای لغو همایش نداشتیم

حجت الاسلام علی اصغر رحمانی خلیلی، نماینده اصلاح‌طلب ادوار مجلس و رئیس شورای اصلاح‌طلبان مازندران گفت: آنچه در نامه فردی که خود را دبیر شورای اصلاح طلبان استان مازندران نامیده خطاب به فرماندار ساری آمده و به بزرگان اصلاح طلب نسبت داده شده، کذب محض است. اگر مراد از مسئولان شورا بنده هستم، من در هیچ جا نسبت به برگزاری این همایش مخالفتی نداشتم و به عنوان رئیس شورای اصلاح طلبان مازندران اعلام می کنم که این شورا هیچ مصوبه‌ای پیرامون ممانعت از برگزاری این همایش نداشته است.

وی با اشاره به انتشار خودسرانه این نامه گفت: طبیعتا تاکنون هیچ اقدامی به اندازه رفتارهای خودسرانه بعضی از افراد برای شورای اصلاح طلبان استان هزینه نداشته است.

احمدی فولادی: در جریان این نامه نبودم

مهدی احمدی فولادی -رئیس اسبق ائتلاف اصلاح طلبان استان مازندران-نیز گفت: بنده در جریان انتشار این نامه نبودم و هرگز مخالف برگزاری همایش از سوی جوانان غیور اصلاح طلب مازندران نیستم، اما متاسفانه علت اصلی لغو این همایش هم صدور همان نامه کذایی خطاب به فرماندار بوده است.

وی ادامه داد: ناگفته نماند از این اختلافات درونی، فقط جریان رقیب استفاده خواهد کرد و باید در آینده از این اقدامات عجولانه خودداری نمود.

*از موضوع این نامه خبری نداشتم

همچنین ابوالقاسم روحی -نماینده اسبق شهرستان ساری و از اعضای شورای اصلاح طلبان مازندران- گفت: بنده از موضوع این نامه خبری نداشتم.

وی تاکید کرد: باید فورا در خصوص این نامه جلسه‌ای برگزار شود و نسبت به این اقدام رسیدگی صورت گیرد. بنده واقعا نسبت به خاطر این این اتفاق متاسفم.

 صفاریان، یکی دیگر از اعضای شورای اصلاح‌طلبان مازندران نیز گفت: من از اتفاقی رخ داده بسیار ناراحت هستم و باید این قائله برای همیشه پایان یابد.

در ادامه خبرنگار سلام نو با نگارنده نامه مذکور تماس گرفت و وی گفت: بنده هیچ نامه‌ای به فرماندار ننوشته‌ام و این موضوع از اساس کذب می‌باشد.

این در حالیست که نامه نگاشته شده توسط این فرد، رسما در رسانه‌های مختلف منتشر شده است.