يکشنبه 11 خرداد 1393-20:19

عضو شورای شهر ساری:

همه مدیران ساروی را تغییر داده‌اند

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: نمایندگان ما یا به دنبال کار دیگر هستند یا شرمنده مردم/روی شانه چپی‌ها سوار شده‌اند و خوب هم سواری می گیرند/بعضی از همکاران شورا منفعل شده‌اند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: جلسه علنی شورای شهر ساری عصر امروز با حضور 12 عضو شورا در حالی برگزار شد که تعدادی از اعضای شورا انتقاداتی را به اجرای طرح ترافیکی نیروی انتظامی وارد کردند.

فرامرز نقیبی -عضو شورای شهر ساری- با گلایه از روند فعالیت نمایندگان شهر ساری در مجلس و با اشاره به حضور نماینده مردم محمودآباد در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل منابع طبیعی مازندران، گفت: در این مراسم از نمایندگان مردم ساری خبری نبود، هر روز یک مدیر ساروی را تغییر می‌دهند اما نمایندگان ما نیستند.

وی ادامه داد: نمایندگان ما یا به دنبال کار دیگر هستند یا شرمنده مردم، در این دولت همه مدیران ساروی را تغییر داده‌اند، مگر قحط‌الرجال است؟ حتی مدیریت دستگاه‌های شهرستانی را هم به ساروی‌ها پیشنهاد نمی‌دهند.

عضو شورای شهر ساری با اشاره  به اینکه استارت کار انتخاباتی حسن روحانی از مسجد جامع ساری و با حضور اصلاح‌طلبان بود، یادآور شد: اما امروز روی شانه چپی‌ها سوار شده‌اند و خوب هم سواری می گیرند.

*نیروی انتظامی روش مناسبی را انتخاب نکرده است

در ادامه این نشست علی‌اکبر زلیکانی اظهار داشت: نیروی انتظامی در اجرای طرح ترافیکی، حصر پارک کرده که مورد تایید ما نیست و بدون هماهنگی با شورا و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری اقدام به انجام این طرح کرده است.

این عضو شورای شهر ساری با اشاره به اینکه در بخشی از خیابان که پارک‌متر نصب است هم ممانعت از پارک خوردو می‌کنند و تاکسی‌ها هم مجبور هستند مسافران را در سمت چپ خیابان پیاده کنند، افزود: هدف نیروی انتظامی کمک به بهبود فرآیند حمل و نقل  است اما روش مناسبی را انتخاب نکرده است.

*اقدامی صد درصد غیر اصولی و غیر استاندارد

سعید نجاریان -دیگر عضو شورای شهر ساری- هم در سخنانی با بیان اینکه چرا به شعور شهروندان ساروی احترام نمی‌گذاریم، اظهار داشت: چندین بار در صحن شورا اعلام کردم سازمان ترافیک و نیروی انتظامی قبل از اجرای هر طرح ترافیکی، به احترام شهروندان آن منطقه یک هفته قبل از اجرای طرح، اطلاع‌رسانی کنند که این مسئله تاکنون انجام نشده است.



نجاریان یادآور شد: اجرای طرح محدودیت ترافیکی توسط نیروی انتظامی شروع شده و سپس اطلاع‌رسانی می شود و مشکلات زیادی برای مردم شهر به وجود آورده است.

این عضو شورا با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی‌ها مجبور هستند مسافران را در سمت چپ خیابان پیاده کنند، گفت: در هیچ کجا نمی‌توان مشاهده کرد که مسافر در سمت چپ خیابان، سوار و پیاده شود که البته این اقدام، صد درصد غیر اصولی و غیر استاندارد است.

نجاریان یادآور شد: در این مناطق پارکینگ جدیدی احداث نشده که بخواهند از پارک خودروها در کنار خیابان جلوگیری کنند.

*بعضی از همکاران شورا منفعل شده‌اند

کوروش یوسفی -از اعضای شورای شهر ساری- گفت: بعضی از همکاران شورا منفعل شده‌اند و منافع شخصی نباید ما را منفعل کند.

جملات این عضو شورا، واکنش رئیس شورای شهر ساری را در پی داشت.

جمال باقری اظهار داشت: اتهام زدن به اعضای شورا باید مستدل باشد و اگر موردی وجود دارد که عضوی از  اعضای شورا متهم شده و یا خطا کرده، وظیفه دارید به عنوان عضوی از شورا که قسم یاد کرده‌اید اطلاع‌رسانی کنید و این اطلاع‌رسانی هم نباید در صحن شورا صورت گیرد.



وی خاطرنشان کرد: در صحن شورا بدون اسناد به همکاران خودمان تهمت نزنیم.

*نباید رعب و وحشت ایجاد شود

رضا پیوندی -عضو شورای شهر ساری- هم خواستار ساماندهی دکل‌های مخابراتی شد و افزود: این دکل‌ها در دراز مدت سلامت مردم شهر را به خطر می‌اندازد.

این عضو شورا هم در انتقاد به فعالیت‌ نیروی انتظامی در اجرای طرح ترافیکی، تصریح کرد: برای تامین امنیت به نیروی انتظامی نیاز داریم اما نباید رعب و وحشت ایجاد شود.



پیوندی یادآور شد: اگر قرار است اقدامات فرهنگی صورت گیرد باید توجه کنیم که نسل تغییر کرده و متناسب با این نسل، اقدامات فرهنگی انجام دهیم.

*کاری کنیم که منشا فساد در نطفه خفه شود

محمد جعفری -از اعضای شورای شهر ساری- گردشگری را فرصتی برای ایجاد درآمد پایدار دانست که مغفول مانده است و افزود: تنها شورا و شهرداری در حوزه گردشگری فعالیت می‌کنند و ما از اداره کل گردشگری استان در این زمینه اقدامی ندیدیم.

محمد آقامیری هم به میزان قراردادهای شهرداری اعتراض داشت و با یک بغل از قراردادها به این نشست آمد. او اظهار داشت: از ابتدای شهریور سال 92 تا 28 اردیبهشت امسال 184 قرارداد در شهردرای منعقد شده و 3194 نامه هم در مدت کوتاهی از شورا به بیرون رفته است که 19 نامه در چهارم خرداد فقط مربوط به شهرداری بوده است.



این عضو شورا با اشاره به اینکه اغلب قراردادهای شهرداری معاملات پولی بوده و اگر تفویض اختیار هم کردیم اعضای شورا به عنوان ناظر باید مطلع می‌بودند، گفت: باید کاری کنیم که منشا فساد در نطفه خفه شود چراکه این انتقادات اگر شش ماه دیگر باشد، سفیهانه خواهد بود.

محمدحسن محمدی کیادهی مشاور شهردار در امور شورا اظهار داشت: اعضای شورا در همه فعالیت‌های شهرداری به صورت قانونی ناظر هستند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ترافیکی با انتقاداتی مواجه است، افزود: ما پیگیر این مسائل هستیم.