پنجشنبه 15 خرداد 1393-20:19

فرماندار خبر داد:

خسارت 25 میلیاردی سیل در میاندورود

 در پی بارندگی شدید، به یک‌ هزار و 200 هکتار شالیزار، یک ‏هزار و 870 هکتار گندم‎زار و 460 هکتار از کشتزارهای سبزی و صیفی و پیاز این شهرستان خسارت وارد شد+عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمد اسماعیل بخشی سورکی: ارسطو قادری-فرماندار میاندورود- از خسارت بیش از 25 میلیارد ریالی سیلاب در این شهرستان طی 24 ساعت گذشته خبر داد.

وی گفت: در پی بارندگی شدید دیروز به یک‌ هزار و 200 هکتار شالیزار، یک ‏هزار و 870 هکتار گندم‎زار و 460 هکتار کشتزارهای سبزی و صیفی و پیاز این شهرستان خسارت وارد شد.

مقام عالی دولت تدبیر و امید در میاندورود از تخریب 26 کیلومتر کانال آبرسانی مزارع و زهکشی‌ها همچنین تخریب 21 کیلومتر جاده بین مزارع و دو دهنه پل بین مزارع خبر داد و افزود: بر اثر بارندگی شدید دیروز 132 هکتار باغ، 250 هکتار مزرعه ذرت علوفه‌ای، 175 هکتار به مزرعه سویا و 334 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی و خسارت شدند.

قادری با اشاره به تخریب 12 سردهنه در نقاط بالادست شامل روستاهای «سرتا جناسم» و «بازارخیل»،گفت: بازسازی این سردهنه‌ها به هزینه‌ای بالغ بر 50 میلیون تومان نیاز دارد.

وی ابراز داشت: برای لایروبی رودخانه‌های زردی و شرشری 250 تا 300 میلیون تومان و برای ترمیم خسارات وارد شده به محورهای کیاپی، مرسم و اوسا همچنین شکستگی‌ها و آّب‎شکستگی‎های جاده‌ای و رفع خسارات سه زیرگذر شهرستان نیاز به 200 میلیون تومان هزینه داریم.

نماینده دولت تدبیر و امید در میاندورود از وارد آمدن خسارت 500 میلیون تومانی به امور زیربنایی، سردهنه‌ها و کانال‌های شهرستان میاندورود بر اثر بارندگی دیروز و دیشب خبر داد.

فرماندار شهرستان میاندورود در پایان از تخلیه سیلاب نقاط بالادست میاندورود در ساعات گذشته خبر داد و اظهار داشت: حجم آب‌های سطحی در بخش گهرباران به علت لایروبی نبودن کانال‌ها بسیار بالا است و نیروهای امدادی این شهرستان تا پایان تخلیه آب‌ها از سطح مزارع میاندورود مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: افزایش میزان خسارات در اراضی گهرباران در اثر تجمیع آب وجود دارد.