چهارشنبه 28 خرداد 1393-19:40

ریل دزدها دستگیر شدند

خبرهای حوادث استان/انهدام باند بزرگ سارقان سيم برق در جويبار/ انهدام باند سارقان حرفه اي داخل خودرو در بهشهر/ باند سرقت ادوات کشاورزي و منازل آمل متلاشي شد/شرور مسلح با هوشياري ماموران نوپوي مازندران دستگير شدو...


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی معاونت اجتماعی انتظامی مازندران: ماموران پليس آگاهي شهرستان نکا موفق به شناسائي و دستگيري سارقان قطعات ريل راه آهن در اين شهرستان شدند.

 ماموران پليس آگاهي شهرستان نکا، حين اجراي ماموريت به يک دستگاه خودرو پرايد که در حوالي ريل راه آهن در اين شهرستان پاربوده مشکوک شدند.

 ماموران ، در اقدامي عملياتي و غافلگيرانه موفق شدند دو نفر از افرادي را که درحال باز کردن قطعات ريل ره آهن بودند به نام هاي "سيف اله- ق" و"ميلاد – ع" دستگير کنند.

 اين گزارش حاکي است ، در بازرسي از خودروي متهمان عداد 25 کيسه صفحه، پيچ و مهره و قطعات آهني مربوط به ريل قطار کشف شد.

 درادامه اين گزارش آمده است ، متهمان تاکنون به سرقت بيش از يک ونيم تن قطعات ريل راه آهن در طول ريل قطار در شهرستان هاي بهشهر و نکا اعتراف کردند .

*شرور مسلح با هوشياري ماموران نوپوي مازندران دستگير شد

با هوشياري ماموران يگان ويژه استان مازندران شرور مسلح که با پناه گرفتن در يک آپارتمان مسکوني به سمت مردم تيراندازي مي کرد دستگر شد.

سرهنگ سيد رمضان يحيايي گفت: درپي اعلام مرکز فوريتهاي پليسي شهرستان گلوگاه مبني براينکه شروري مسلح که از زندان متواري شده درحين دستگيري با پناه گرفتن در يک آپارتمان مسکوني اقدام به تير اندازي به سمت مردم وماموران مي کند، بلافاصله ماموران يگان ويژه به محل اعزام شدند.

فرمانده يگان ويژه مازندران افزود: متهم با ايجاد رعب و وحشت در بين شهروندان خود را به آپارتمان مسکوني رسانده و از آنجا به سمت مردم و شهروندان تير اندازي مي کرد .

وي در خاتمه خاطر نشان کرد : با درايت ماموران نوپو و استقرار در محل مخفيگاه اين شرور، وي تحت نظر قرار گرفته و سرانجام در يک عمليات رواني دستگير و تحويل مراجع قضايي شد .  

*  باند سرقت ادوات کشاورزي و منازل آمل متلاشي شد

چهار نفر از اعضاي باند سرقت منازل و ادوات کشاورزي که با دفن اموال مسروقه آن را در فرصتي مناسب به فروش مي رساندند، با تلاش ماموران پليس آگاهي شهرستان آمل دستگير شدند . 

 «سرهنگ محمدصادق پهلوان»گفت : با شروع فصل زراعي و استفاده کشاورزان از ادوات کشاورزي در زمين هاي زارعي ، 4 نفر از سارقان حرفه اي با کمين در اطراف زمين هاي کشاورزي با استفاده از فرصت به دست آمده اقدام به سرقت ادوات کشاورزي مي کردند.

وي افزود : با دريافت گزارش هايي مبني بر سرقت اين گونه ادوات و همچنين سرقت از منازل ، کارآگاهان پليس آگاهي شهرستان با تشکيل تيم عملياتي با بررسي شيوه سرقت ها و انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي فردي به نام « اميرحسين- و» را به عنوان مظنون به سرقت شناسايي کردند .

پهلوان ادامه داد : با تحت نظر قرار دادن فرد مظنون و اطمينان از انجام سرقت ها توسط وي، در اقدام غافلگيرانه متهم دستگير شد.

 وي گفت : متهم در بازجوئي هاي پليسي به 11 فقره سرقت با همکاري و همدستي 3 نفر از دوستان خود اعتراف کرد .

سرهنگ پهلوان خاطرنشان ساخت : با اعتراف سرکرده باند سرقت ، هر 3 همدست وي به نام هاي «غلامرضا-م» و «اصغر-ق» و «رضا-م» نيز شناسايي و در اقدامي غافلگيرانه دستگير شدند.

 فرمانده انتظامي شهرستان آمل اظهارداشت : از مخفيگاه متهمان که داخل يک باغ در اطراف شهرستان آمل بود ، 3 قبضه سلاح شکاري و تعدادي لوازم منزل و ادوات کشاورزي که توسط سارقان در زير خاک مدفون شده بودند ، کشف شد و متهمان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند .

*  انهدام باند سارقان حرفه اي داخل خودرو در بهشهر

پليس با دستگيري دو سارق حرفه اي ، پرده از راز سرقت هاي وجه نقد داخل خودروي مشتريان بانک ها در شهرستان بهشهر برداشت.

سرهنگ دوم"سيدمحسن جعفري" گفت : در پي چندين فقره سرقت وجه نقد داخل خودرو در سطح شهرستان موضوع، به صورت ويژه در دستور کارماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

 جعفري افزود: ماموران دپي تحقيقات گسترده پليسي و بکارگيري منابع اطلاعاتي موفق شدند دو سارق حرفه اي به نام هاي" پيمان – خ" اهل وساکن استان قم و" حسين – دا"اهل وساکن گرگان، را در حين ارتکاب جرم شناسايي و دستگير کنند.

 سرهنگ "جعفري" تصريح کرد: متهمان در بازجويي هاي فني و تخصصي پليس، به 12فقره سـرقت وجه نقد داخـل خودروجمعا به مبلغ يک ميليارد و200 ميليون ريال درسطح شهرستانهاي استان مازندران وگلستان اعتراف کردند.

 وي همچنين خاطر نشان کرد: سارقان در ورودي بانک ها کمين کرده و هر مشتري بانک که پول را به صورت نقد و حجيم، بدون هيچ وسيله ي حفاظتي حمل و داخل خودروي خود قرار مي داد آن را تعقيب کرده و در يک فرصت مناسب اقدام به سرقت مي کردند.

سرهنگ"جعفري" در ادامه افزود: سارقان پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شدند. فرمانده انتظامي شهرستان بهشهر در خاتمه از شهروندان خواست: از حمل وجه نقد با مبالغ زيادازطريق خودرو جدا خودداري کرده و حتي الامکان از گذاشتن کيف دستي، اشياء قيمتي و وجه نقد در جلوي داشبورد، روي صندلي خودرو و در معرض ديد پرهيز کنند  

*انهدام باند بزرگ سارقان سيم برق در جويبار

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار مازندران از متلاشي شدن باند بزرگ سارقان سيم برق هوايي و کشف هزارو90 متر سيم برق در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ"سيد رحمان رضازاده" فرمانده انتظامي شهرستان جويبار گفت: ماموران پليس آگاهي اين شهرستان پس از کسب خبري مبني بر وقوع چند فقره سرقت سيم برق هوايي در سطح شهرستان، اقدامات پليسي را براي شناسائي ودستگيري سارقان آغاز کردند.

 وي افزود : ماموران پس از چندين روز کار اطلاعاتي و تحقيقات گسترده، 4 نفر از متهمان شناسايي و در يک اقدام پليسي دستگير شدند .

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار درادامه خاطر نشان کرد : در بازرسي هاي به عمل آمده از محل اختفاي متهمان بيش از هزارو 90 متر سيم برق هوايي کشف شد .

 سرهنگ رضا زاده افزود: متهمان تاکنون به هشت فقره سرقت سيم برق در شهرستان اعتراف کردند.