يکشنبه 15 تير 1393-23:30

رییس پلیس فتای مازندران خبر داد:

تله های اینترنتی پسر جوان برای 60 دختر

خبرهای پلیس فتای استان/ دستگیری پسر چت بازی که در کمین دختران دانش آموز می نشست+برداشت غير مجاز خواهر زاده از حساب خاله+دستگیری ساشا، اخاذ اینترنتی


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، خبر ارسالی معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران: پسر چت بازي که در فضاي مجازي به کمين دختران دانش‌آموز مي‌نشست، توسط کارآگاهان پليس فتاي استان مازندران دستگير شد.

قربانيان اين تله‌گذاري اينترنتي بيش از 60 دختر جوان و دانش‌آموز بودند که از استان‌هاي سراسر کشور در دام نامرئي وي گرفتار شده بودند.

سرهنگ احمدرضا رستمي -رئيس پليس فتای استام مازندران- گفت : اوايل فروردين ماه سال جاري پدري به همراه دختر دانش‌آموزش به پليس فتا استان مازندران مراجعه کرده و آنان را در جريان ماجرايي که براي دخترش رخ داده بود قرار داد.

شرح ماجرا  از زبان پدر دانش اموز دختر:

«مدتي بود که به رفتار دخترم مشکوک شده بودم. او دائم در فکر بود و کمتر مي‌خنديد، از طرف ديگر يک گردنبند قيمتي که برايش خريده بودم نيز دور گردنش نبود و هر بار در اين باره از او پرسش مي‌کرديم او با ادعاهايي از پاسخ دادن طفره مي‌رفت.
اين وضعيت ادامه داشت تا اين‌که چند روز پيش باز هم دخترم را گريان و ناراحت ديدم، دليلش را از او پرسيدم.
دخترم در حالي که اشک مي ريخت ماجراي آشنايي اش را با مرد جواني در فضاي مجازي برايم تعريف کرد.
دخترم گفت: چند ماه پيش هنگامي که در فضاي شبکه اجتماعي آواکس يا همان لايو چت در حال گشت بودم، يکي از کاربران که خود را نيما معرفي مي‌کرد از من خواست تا دقايقي را با او مکالمه داشته باشم ، ابتدا مي‌ترسيدم ولي بعد دل به دريا زده و به خواسته اش پاسخ مثبت دادم.
او خودش را دانشجو معرفي کرد و ادعا مي‌کرد چون به دليل وضعيت مالي خوب خانواده‌اش، آنها به طور مداوم در سفر‌هاي خارجي هستند، او تنها است و نياز دارد تا با کسي حرف بزند.
ارتباط ما ادامه پيدا کرد، تا اين‌که او چند قطعه عکس از خودش برايم فرستاده و مدعي شد از من خوشش آمده و قرار است بعد از مراجعه خانواده‌اش از سفر اروپا با آنها درباره ازدواج صحبت کند ، بعد از آن هم خواست براي آشنايي بيشتر و اين‌که عکس مرا به خانواده اش نشان بدهد، تصويري از خودم برايش بفرستم.
اين ارتباط ادامه پيدا کرد و او هر روز به بهانه‌هاي گوناگون عکس‌هاي جديدي از من مي‌خواست و مرا راضي کرد تا حتي عکس‌هاي خصوصي خودم را برايش بفرستم.
بعد از اين اتفاقات بود که او شماره تلفن خواست و ارتباط تلفني ما شروع شد.
در جريان اين ارتباطات او حرف‌هايي مي‌زد که قابل گفتن نيست. هر بار که اعتراض مي کردم مي‌گفت ما قرار است زن و شوهر شويم و طرح اين حرف‌ها مهم نيست.
اواخر سال قبل بود که او ادعا کرد پولي که خانواده اش براي او گذاشته بودند تمام شده و اگر ممکن است برايش پول بفرستم تا بعد از مراجعت خانواده برگرداند.
جواب دادم پول ندارم اما او خواست گردنبندم را برايش بفرستم. تعجب کردم که او چگونه دانسته من گردنبند دارم وقتي پرسيدم گفت در عکس‌هايت بوده و من ديدم.
چون اين گردنبند هديه پدر و مادرم بود حاضر به پذيرش درخواست او نشدم در اين مرحله بود که لحن او از حرف‌هاي عاشقانه به تهديد تبديل شد و گفت همه مکالمات ما را ضبط کرده و اگر به خواسته اش عمل نکنم همه را به همراه عکس‌هاي خصوصي که برايش فرستاده بودم روي شبکه‌هاي مجازي قرار مي‌‌دهد.
از ترس اين‌که با اين کار آبروي من و خانواده‌ام به خطر خواهد افتاد، به خواسته‌اش تن داده و گردنبند را به وي دادم.
او چند روزي تهديد نکرد تا اين‌که بازهم تماس گرفته و اين بار پول خواست، در وضعيت بدي گرفتار شده بودم نمي‌دانستم چکار بايد بکنم و از طرفي پول درخواستي وي را نداشتم و از سوي ديگر مي‌ترسيدم با مخالفتم باعث آبروريزي خود و خانواده‌ام شوم.
در چنين وضعيتي بودم که موضوع را با من در ميان گذاشت.»

رئيس پليس فتاي استان مازندران گفت: پس از اخذ شکوائيه بلافاصله مراتب در دستور کار کارآگاهان اين پليس قرار گرفت و انجام يکسري اقدامات فني و پليسي و عمليات تخصصي براي به دست آوردن ردي از او کليد خورد.

سرهنگ رستمي تصريح کرد: در نخستين مرحله از تجسس‌ها مشخص شد عکس‌هاي ارسالي کلاهبردار اينترنتي متعلق به يکي از هنرپيشه‌هاي‌ هاليوودي است و مطالعه روي ساير دلايل و مدارک به دست آمده حکايت از آن داشت که او ساکن يکي از شهرهاي استان اردبيل است.

وی درادامه اظهار داشت: متهم توسط ماموران شناسائي و در اقدامي غافلگيرانه و در حالي که باور نداشت رازش فاش شده باشد و وقتي که سردي دستبند پليس را روي مچ‌هاي خود ديد لب به اعتراف گشود .

رئيس پليس فتاي استان مازندران افزود : متهم در تحقيقات به عمل آمده جزئيات تله‌گذاري‌هاي اينترنتي خود را براي دختران و زنان جوان در فضاي شبکه‌هاي اجتماعي فاش کرد

.مأموران پليس فتاي مازندران پس از دستگيري اين مرد جوان در بازرسي از سيستم‌هاي رايانه‌اي او تعداد زيادي عکس از طعمه‌هاي وي در حالي که در يک فايل مخفي ذخيره شده بود، به دست آوردند.

سرهنگ رستمي در ادامه افزود: در تحقيقات اوليه به دليل گمنامي در اين فضا ، تمامي ادعا هاي شاکيه را کذب دانست اما با مشاهده دلائل متقن و کامل کارآگاهان پليس فتا لب به سخن گشود و ضمن اقرار به بزه انتسابي اعتراف کرد که با سوء استفاده از سادگي و کم سن و سال بودن شاکيه، از اين موضوع سوء استفاده کرده و در ابتدا با طرح دوستي وارد شده و آنها را فريب داده سپس با تهديد و ارعاب نهايتاًچند بار از آنها اخاذي کرد .

رئيس پليس فتاي مازندران در ادامه خطاب به خانواده ها يادآور شد: ساعات کار فرزندان با کامپيوتر را برنامه‌ريزي و زمانبندي کنيد، از نگهداري اطلاعات شخصي روي رايانه خودداري و سعي کنيد اطلاعات شخصي خود را روي CDياDVD ذخيره کرده و از آنها در محل مناسبي مراقبت کنند.

*برداشت غير مجاز خواهر زاده از حساب خاله

خواهر زاده اي که با سوء استفاده از اعتماد خاله اش، اقدام به برداشت غير مجاز از حساب بانکي او کرده بود، توسط ماموران پليس فتاي استان مازندران شناسائي ودستگير شد .

سرهنگ احمدرضا رستمي رئيس پليس فتا استان مازندران گفت : در پي شکايت فردي به هويت "مريم_ر" مبني بر برداشت غير مجاز از حساب عابر بانک وي به صورت اينترنتي، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتاي استان مازندران قرار گرفت .

رئيس پليس فتا استان مازندران افزود: پس از کسب اين خبر بلافاصله ماموران با انجام تحقيقات فني و پليسي فردي به نام (پيام- پ) را شناسائي ودستگير کردند .

سرهنگ رستمي خاطر نشان کرد : متهم در تحقيقات انجام شده ضمن اقرار به بزه انتسابي عنوان داشت ، شاکيه خاله بنده بوده ومن بدون اطلاع وي با به دست آوردن اطلاعات حساب او و با فعال کردن رمز دوم کارت وي، اقدام به خريد شارژ از طريق اينترنت از حساب او کردم .

*" ساشا " ، اخاذ اينترنتي در مازندران دستگير شد

ماموران پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات مازندران، متهم به اغفال واخاذي اينترنتي را شناسايي و دستگير کردند .

در پي مراجعه شهروندي به ماموران پليس فتاي استان مازندران، مبني بر اينکه فرزندش در فضاي مجازي از سوي فردي ناشناس مورد اغفال، کلاهبرداري و اخاذي قرار گرفته، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

فرزند شاکي در اظهاراتش به پليس عنوان داشت : در فضاي مجازي در حال وبگردي بوده که با فردي با نام ساشا آشنا شد. بعد از چند بار ارتباط مجازي، فرد کلاهبردار از احساسات کودکانه وي سوء استفاده کرده و با اغفالش 2 ميليون تومان وجه نقد ، يک عدد گوشي تلفن همراه و يک عدد دوربين عکاسي ديجيتال را با تهديد و ارعاب اخاذي و سپس متواري شد.

ماموران پليس فتا با دريافت اين اطلاعات، اقدامات فني و پليسي را در دستور کار خود قرار داده و با شناسايي متهم پس از هماهنگي قضايي، اين فرد به نام " پ – ن " دانشجوي رشته رايانه، اهل و ساکن تهران را دستگير کردند.

متهم در تحقيقات فني پليس با مشاهده شواهد و دلائل متقن لب به سخن گشود و ضمن اقرار به بزه انتسابي اعتراف کرد ، با سوء استفاده از سادگي و کم سن و سال بودن شاکيه، از وي اخاذي کرده است .