پنجشنبه 19 تير 1393-1:12

لطف الله آجدانی خبر داد:

اداره کل آموزش و پژوهش استانداری، میزبان هم اندیشی با رسانه ها

لطف الله آجدانی: در شرایطی که استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران- همه ی تلاش دلسوزانه خود را برای حل مشکلات و تنگناهای توسعه ای مازندران به کار گرفته است، باید از او حمایت کرد، هر چند این حمایت نافی حق منتقدان برای نقد نیست.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: لطف الله آجدانی -مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران- در گفت و گو با ما، از برگزاری مراسم هم اندیشی بزرگ با مدیران و سردبیران و اهالی رسانه های مکتوب ، مجازی و خبرگزاری های مازندران خبر داد.

به گفته آجدانی این مراسم، مرداد 1393 در محل سالن همایش ساختمان معاونت مدیریت و برنامه ریزی استانداری مازندران به میزبانی دفتر آموزش و پژوهش استانداری برگزار می شود.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری مازندران با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ها در تنویر افکار عمومی و پیشبرد فرایند توسعه در جامعه، نقد سالم و آزادی بیان و قلم را حق قانونی ومدنی رسانه ها دانست  و تصریح کرد: باید با افزایش تعامل میان مسوولان و رسانه ها با یکدیگر و رعایت حقوق و احترام متقابل، زمینه های همکاری های هرچه بیشتر برای اطلاع رسانی درباره خدمات مسوولان به مردم و نقد سالم و سازنده مسوولان با هدف مشارکت در اصلاح و بهبود عملکرد آن ها را تسهیل و تسریع کرد.

وی همچنین با اشاره و تاکید بر سیاست های دولت تدبیرو امید در راستای پیشرفت و توسعه ی هرچه بیشتر کشور، وفاق و همدلی و حمایت  و همکاری متقابل  مسوولان و اهالی رسانه ها را یک ضرورت دانست و خواستارتلاش هرچه بیشتر مسوولان و رسانه های مازندران برای تحقق این ضرورت در استان شد.

آجدانی با تاکید بر اینکه عملکرد مدیران و مسوولان  در حوزه های مختلف با درجات مختلفی خالی از امکان نقد نیست، نقد را یک ضرورت برای اصلاح برنامه ها و عملکرد مسوولان و حق صاحب نظران حوزه های مختلف از جمله رسانه ها دانست و خاطرنشان کرد میان نقد سالم  با تخریب و بد اخلاقی ها تفاوت وجود دارد و منتقدان باید تلاش کنند از حب و بغض ها اجتناب کنند.

وی آموزش مسوولان و نیز رسانه ها در زمینه ی آگاهی های بیشتر به وظایف و حقوق متقابل مسوولان و رسانه ها را یکی از راهکارهای مهم در راستای بهبود مناسبات مسوولان و رسانه ها دانست.

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران در بخشی دیگری از این گفت و گو افزود: در شرایطی که دکتر ربیع فلاح -استاندار دولت تدبیر و امید در مازندران- همه ی تلاش دلسوزانه خود را برای حل مشکلات و تنگناهای توسعه ای مازندران به کار گرفته است، باید از او حمایت کرد، هر چند این حمایت نافی حق منتقدان برای نقد نیست ، اما نباید به بهانه نقد، به تخریب و تضعیف روی آورد.

آجدانی همچنین با اشاره به این که درحوزه آموزش و پژوهش در تلاش است تا با استفاده از فرصت ها وظرفیت های موجود و فراتر از آن ایجاد فرصت ها و ظرفیت های جدید آموزشی و پژوهشی در مازندران، برای توسعه ی مطلوب و هرچه بیشتر گام بردارد، تصریح کرد: ما در این حوزه ها حرف برای گفتن داریم، برنامه و چشم انداز داریم ومهم تر از آن برای تحقق برنامه ها و اهداف توسعه ای خود در زمینه آموزش و پژوهش در مازندران عزم جدی داریم؛ لذا نه تنها از نقد  سالم برنامه ها و عملکرد خود در حوزه آموزش و پژوهش حمایت می کنیم، بلکه داوطلبانه از صاحب نظران دانشگاهی و فرهنگی و رسانه ها می خواهیم ما را نقد کنند و به ما پیشنهاد و راهکار ارائه دهند تا با کمک یکدیگر و توان بیشتر در تحقق ضرورت توسعه و پیشرفت مازندران سهیم باشیم.

مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری مازندران، انگیزه اصلی برگزاری هم اندیشی با مدیران و اصحاب رسانه های مازندران را تلاش برای تعامل هرچه بیشتر مسوولان و رسانه ها با یکدیگر و تجلیل از اهالی قلم و رسانه در آستانه روز خبرنگار دانست.

وی همچنین تاکید کرد که از سوی دفتر آموزش و پژوهش با رئیس هیات مدیره ومدیر عامل خانه مطبوعات مازندران، رییس انجمن صنفی رسانه های مجازی استان و انجمن صنفی خبرنگارن شهرستان آمل برای دعوت از کلیه ی رسانه های تحت پوشش آنان هماهنگ شده است تا این دفتر میزبان مهمانان رسانه ای خود از سراسر استان باشد.

آجدانی افزود: در تلاش هستیم در این هم اندیشی بزرگ در مازندران که با حضور جمعی از مدیران ارشد استانی برگزار خواهد شد، حضور و سخنرانی دکتر ربیع فلاح استاندارمازندران و مهندس حسن خیریانپور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری را هماهنگ و نیزبا دعوت چند تن از مدیران و اهالی رسانه ها برای سخنرانی و ارایه دیدگاه های آنان ، تحقق ضرورت همفکری و همدلی هرچه بیشتر مسوولان و رسانه ها برای توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر مازندران را تسهیل و تسریع کنیم.

گفتنی است این مراسم ساعت 18 روز یکشنبه 12 مرداد 1393 در سالن همایش ساختمان معاونت  مدیریت وبرنامه ریزی استانداری مازندران برگزار خواهد شد.