يکشنبه 29 تير 1393-14:31

چشم های بی سو

دانشگاه علوم پزشکی: پیگیریم

پس از مشکلات ایجاد شده  برای بیمارانی که جهت مداوای چشم به بیمارستان نیمه شعبان ساری مراجعه کرده بودند، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به طور جدی در حال پیگیری هستیم.


مازندنومه، سرویس کلینیک: خبرهای منتشرشده از شهر ساری، حکایت از آن دارد که استریل‌نبودن اتاق عمل، بیش از 17نفر از مراجعه‌کنندگان بیماری‌های چشم را در معرض نابینایی و عفونت چشم قرار داده است.

 بیش از 17نفر از بیماران ساروی برای عمل آب مروارید چشم به بیمارستان نیمه‌شعبان ساری مراجعه کرده‌اند و چندروز پس از عمل جراحی با عفونت چشم مواجه شده‌اند؛ به‌طوری‌که یکی از 17بیمار مراجعه‌کننده نیز به گفته منابع محلی بینایی خود را از دست داده است.

در همین رابطه سایت خبری خبرآنلاین به نقل از عضو کمیسیون نظارت و بهداشت شورای شهر ساری خبر داد: ۱۵یا ۱۷نفر طی چند روز گذشته برای انجام عمل آب‌مروارید چشم به بیمارستان نیمه‌شعبان ساری مراجعه کردند اما ظرف ۲۴ساعت بعد از عمل با عفونت مواجه شدند.

عضو کمیسیون نظارت و بهداشت شورای شهر ساری گفت:اکنون طی اظهارات صورت‌گرفته علت اصلی عفونت چشم بیماران عفونت ناشی از اتاق عمل بوده است. اگرچه این مساله به علت استریل‌های انجام‌شده جای تردید دارد.

 مدینه افزود: شورای شهر ساری، پنج شنبه برای پیگیری مساله بیمارستان نیمه‌شعبان ساری جلسه اضطراری تشکیل داده است.

این اتفاق در شرایطی به وقوع پیوسته که مدیر‌کل دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت می‌گوید: هنوز گزارشی در این رابطه به دست ما نرسیده است اما با توجه به حساسیت موضوع، وزارت بهداشت سریعا این مورد را در شهر ساری پیگیری می‌کند.

مشکل اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان به طور جدی در حال پیگیری است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، با اشاره به مشکل پیش آمده در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان ساری گفت: مراتب با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در  حفظ و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش به بیماران  ، به طور جدی در حال پیگیری است .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر علیرضا مردانشاهی گفت:  با توجه به گزارش اولیه مشکل پیش آمده برای بیماران در اتاق عمل بیمارستان نیمه شعبان، موضوع از طریق مرکز درمانی و کارشناسان نظارت دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد پیگیری قرار گرفت .

وی ادامه داد: بر اساس بررسی وگزارش اولیه تعدادی از بیماران یکی از اتاق عمل های آن مرکز (10 نفر )در روز دوشنبه مورخ  23 تیرماه دچار عفونت محل عمل  جراحی شدند که بعداز اقدامات و مداخلات بیمارستان ، 4 نفر از بیماران بهبودی یافته و ترخیص شده اند و 4 نفر دیگر فعلا در این مرکز بستری و در حال مداوا می باشند و دو نفر دیگر که مشکل جدی دارند که به مراکز فوق تخصصی جهت ادامه سیر درمان ارجاع شدند .

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: طبق گزارش اولیه در اتاق عمل مذکور طی روز های بعد از  واقعه40  عمل جراحی از همان نوع  بدون عارضه صورت گرفته است.

دکتر مردانشاهی با بیان اینکه کمیته های بیمارستانی مربوطه برای بررسی علت موضوع و ارائه گزارش نهایی به معاونت درمان دانشگاه در حال انجام اقدامات لازم می باشند، اظهار داشت: مراتب با توجه به شرح وظایف معاونت درمان در حفظ و ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی در مراکز تحت پوشش به بیماران  به طور جدی در حال پیگیری است .

وی خاطرنشان کرد: بدیهی است با عنایت به تعداد بالای خدمت گیرندگان از مراکز درمانی  و ضرورت حفظ اعتماد بین درمانگر و بیمار لازم است قبل از روشن شدن علت اصلی از انعکاس برخی گمانه زنی و اخبار غیر مستند خودداری شود.