پنجشنبه 2 مرداد 1393-2:37

عضو شورای شهر ساری:

بی توجهی شهرداری به تذکرات/شورا منفعل است

کوروش یوسفی: شهرداری به پیشنهادها تذکرات و توصیه‌های اعضای شورا در خصوص اجرای دستور العمل‌ها و مصوبات شورا طی مدت چند ماه اخیر توجهی نمی‌کند.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: یک عضو شورای شهر ساری گفت: شهرداری به پیشنهادها تذکرات و توصیه‌های اعضای شورا در خصوص اجرای دستور العمل‌ها و مصوبات شورا طی مدت چند ماه اخیر توجهی نمی‌کند.

کوروش یوسفی ساداتی افزود: پل‌های عابرپیاده در برخی از نقاط شهر برای تردد شهروندان به خصوص دختران و زنان در شب امنیت ندارد و نیاز است که به صورت کامل استانداردهای یک پل را دارا باشد.

وی با بیان اینکه پرسشگری حق مردم و پاسخگویی وظیفه مسئولان است، تصریح کرد: شورا منفعل شده است و اعضای شورا نسبت به برخی عملکردها و اقدامات شهرداری دچار انفعال شده و از بعد نظارتی فاصله گرفته است.

عضو شورای شهر ساری گفت: ما وظیفه داریم از اقدامات خوب شهرداری حمایت منطقی کنیم و نسبت به نارسائی ها، تنگناها و اقدامات نسنجیده، ضعیف و مبهم شهرداری نقد منطقی کنیم.

یوسفی ساداتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعضای شورا 90 درصد از شهرداری حمایت می‌کنند و 10 درصد حتی نقد جدی نمی‌کنند، در حالی که باید بین نقد و حمایت تعادل برقرار شود.

وی در ادامه با اشاره به روند جذب غیر شفاف و مبهم نیروی انسانی در شهرداری ساری گفت: شهرداری باید در خصوص فرآیند جذب و به کارگیری کلیه نیروهای انسانی از یک مکانیزم شفاف، مدون و قانونی پیروی کند و نباید جذب نیرو سلیقه‌ای، توصیه‌ای و یا بر اساس منافع فردی یا گروهی باشد.

به گفته این عضو شورا طی این مدت چندین نفر جذب شدند که فرآیند جذب آنها مبهم است در حالی که مقرر شده بود فرزندان کارکنان بازنشسته شهرداری جایگزین شوند اما عده ای از راه نرسیده جذب شهرداری شده اند.

وی با بیان اینکه اینجانب دغدغه امور شخصی و فردی ندارم تصریح کرد: چنانچه نقد و ارزیابی عملکرد شهرداری مورد غفلت واقع شود در آینده با مشکلاتی مواجهه خواهیم شد، چرا که وظیفه شورا تنها انتخاب شهردار نیست بلکه باید بر عملکرد مجموعه شهرداری به صورت محکم، قاطع و قانونی دفاع کند و از طرف دیگر این نقد و انتقادات سازنده باعث پیشرفت شهر شود.

وی در عین حال گفت: اهتمام ما در شورا به عنوان نمایندگان مردم اصلاح امور، سازندگی ، بالندگی و پیشرفت شهر است.