دوشنبه 6 مرداد 1393-2:10

جدل در شورای شهر ساری

یوسفی: دوستان مقاومت نکنند/به اظهار نظرهایم ادامه می دهم

در جلسه شورای شهر ساری مطرح شد: فهم عرفی من نمی پذیرد 17 میلیارد تومان معطل باشد/بودجه "تب بزه کا" است/ آنجا که نظارت به ما مربوط است وارد نمی شویم و آنجا که به ما مربوط نیست وارد می شویم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: شصت و جهارمین جلسه شورای شهر ساری، عصر یکشنبه درحالی برگزار شد که اغلب اعضای شورا درباره اظهارات کورش یوسفی مبنی بر اجرایی شدن 20 درصد از مصوبات شورای شهر، به صحبت پرداختند.

اگرچه در ابتدای این نشست جمال باقری -رئیس شورای شهر ساری- از اعضا درخواست کرد درباره دو دستور جلسه که مربوط به حوزه فنی پروژه ها و بحث مالی بود، اظهار نظر کنند، اما بیشتراعضا، یوسفی را به خاطر اظهاراتش مورد تاخت و تاز قرار دادند.

در ابتدای این نشست جمال باقری خطاب به استاندار مازندران گفت: هماهنگی لازم بین دستگاه های خدمات رسان با شورا و شهرداری وجود ندارد و موازی کاری های زیادی را شاهد هستیم که جز هدررفت منابع دولتی، چیزی نصیب مردم نمی کند.

وی از استاندار مازندران خواست تمهیداتی بیندیشد تا هماهنگی بین بخشی بیشتر و موازی کاری ها رفع شود.

کورش یوسفی هم در سخنانی گفت: ما به شرافت قرآن قسم خوردیم که نقش خودمان را در راه خدا و برای مردم ایفا کنیم.

در بین سخنان یوسفی، باقری به وی تذکر داد که درباره موضوع جلسه صحبت کند و یوسفی هم گفت که از قبل اجازه گرفته درباره موضوع دیگری صحبت کنم.

یوسفی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: اگر آقای باقری باز هم عصبانی نشود، فکر می کنم فضایی به وجود آمده که آزرده شدیم. من سوال کردم تناسب بین درآمد و هزینه شهرداری در صحن شورا مطرح شود و بدانیم هزینه های عمرانی بیشتر است یا هزینه های فرهنگی. گویا این سوال من عده ای را عصبانی کرد. هم پرخاشگری دیدم و هم طعنه اش را شنیدم.

وی با بیان اینکه رابطه ای بین نظارت و سلامت وجود دارد، تصریح کرد: اگر نظارت قوی تر باشد سلامت را در پی دارد. نباید این مسئله را کمرنگ کنیم.

یوسفی افزود: هنوز تکلیف زمین زندان که در بهترین نقطه شهر است مشخص نیست و مگر می شود فردی 17 میلیارد تومان پول بدهد و تکلیف زمینش مشخص نباشد؟

این عضو شورا خاطرنشان کرد: امروز با خودم شکلات آورده ام که اگر حرف غیر معقول بیان کردم روزه ام را باطل کنم.

یوسفی اظهار داشت: یکی از بخش های تولیدی یکی از سازمان های شهرداری پلمپ شد و اگر نظارت بود این اتفاق نمی افتاد.

محمد حسن محمدی کیادهی-مشاور شهردار ساری- هم در این نشست با اشاره به اینکه امسال شورا، لایحه بودجه و عوارض را به موقع به شهرداری ابلاغ کرد، گفت: از این بابت از شورا سپاسگزار هستیم.

وی با بیان اینکه در چهار ماهه اول امسال شهرداری ساری 23 میلیارد تومان درآمد داشته است، ادامه داد: درآمد شهرداری نسبت به سال قبل از رشد مثبت برخوردار است.

کیادهی درباره میزان اعتبارات عمرانی و فرهنگی با اشاره به اینکه بودجه باید بر اساس مرام نامه شهرداری ها تقسیم شود، اظهار داشت: اما اینجا به تناسب فعالیت معاونت ها بودجه اختصاص می دهیم که البته نباید اینگونه باشد. در اینجا بودجه "تب بزه کا" است و هر معاونتی که زودتر برنامه و طرح ارائه کند بودجه می گیرد.

فرامرز نقیبی عضو شورای شهر ساری هم در سخنانی با اشاره به اینکه زمانی که قرار بود شورا 13 نفره شود فقط آقامیری با این موضوع موافق بود و در کشور هیچ عضو شورایی با این مسئله موافق نبود، گفت: ما این مسائل را می دیدیم که مخالف بودیم.

وی با طرح این سوال که ما در حوزه نظارتی چه اقدامی انجام دادیم، افزود: آنجا که نظارت به ما مربوط است وارد نمی شویم و آنجا که به ما مربوط نیست وارد می شویم.

علی اکبر زلیکانی -دیگر عضو شورای شهر ساری- هم در این نشست اظهار داشت: ای کاش در جلسه امروز مسائل مربوط به مردم مطرح می شد و این ذهنیت به وجود نمی آمد که دعوای ما بر سر مسائل شخصی است.

وی با بیان اینکه بیشترین تذکر را من به شهردار ساری دادم اما خیلی علاقه ندارم این مسئله رسانه ای شود، افزود: اگر در حضور رسانه از عملکرد مجموعه شهرداری انتقاد نمی کنم چون تصور می کنم که لازم نیست با موضوعات کارشناسی، ذهن مردم را خراب کنیم. اگر در جلسه کارشناسی انتقادی به شهرداری داشته باشم، راه حل آن را هم ارائه می دهم.

مهدی احمدی -عضو دیگر شورای شهر ساری- با بیان اینکه لازم نیست در صحن شورا جواب همدیگر را بدهیم، اظهار داشت: هرگونه حرف، حدیث، صحبت و به حاشیه بردن شورا، به مصلحت شورا و شهرداری نیست.

در پایان این نشست یک بار دیگر کورش یوسفی، اظهار داشت: دوستان مقاومت نکنند چون من به اظهار نظرهایم ادامه می دهم.

وی با بیان اینکه نافی زحمات کسی نیستم، افزود: این حق طبیعی و قانونی من است که حرف مردم را بزنم. اگر مقاومت بیشتر باشد، بیشتر حرف می زنم. یک بار دیگر تکرار می کنم که فهم عرفی من نمی پذیرد 17 میلیارد تومان معطل باشد.

یوسفی با اشاره به اینکه من حرف هایی را در صحن شورا بیان کردم اما دیدم که برخی همکاران، این حرف ها را به رسانه منتقل کرده اند، ادامه داد: من هم مجبور شدم پاسخ دهم و حقیقت را بگویم.

محمد آقامیری هم درباره جذب غیرقانونی نیرو در شهرداری ساری گلایه کرد و گفت: اگر این موضوع در زمان شهرداران قبلی خلاف قانون بوده، اکنون هم جزو ایرادات حساب می شود.