شنبه 18 مرداد 1393-19:31

سیف الله فرزانه:

فروش زمین، بدترین تسکین درد کشاورز است

فرماندار محمودآباد: کشاورزی مقرون به صرفه نیست و فروش زمین های کشاورزی تنها تسکین درد کشاورز است.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، الیاس حقیقی: سيداحمد هاشمی -بخشدار سرخ رود – در دومين نشست هم انديشي دهياران بخش سرخرود شهرستان محمودآباد اظهار داشت : دهیاران، نمایندگان دولت در روستاها هستند و رعایت کامل قانون باید سرلوحه کارشان شود.

وي گفت: دهیاران متولیان اصلی صدور پروانه های ساختمانی در روستاها هستند كه صدور هر گونه پروانه ساختمانی براي آنها ايجاد تعهد و مسئوليت خواهد كرد.

هاشمی با بيان اينكه دهیاران باید به فکر راهی برای ایجاد درآمد پایدار باشند تا از اين طریق روستاي خود را آباد سازند، افزود: ايجاد درآمد پايدار براي اين است كه مجبور نباشند با ایجاد بستر تخلف درآمدسازی کنند.

*خود را کشاورز زاده می دانم

سيف الله فرزانه - فرماندار شهرستان محمودآباد - نیز در این نشست گفت: ظرفیت های بخش سرخ رود، هم در نوار ساحلی هم در بخش کشاورزی بسیار بالاست.

وی با بيان اينكه بنده خود را يك کشاورز زاده می دانم افزود: کشاورزی مقرون به صرفه نیست و فروش زمین های کشاورزی بدترین تسکین درد کشاورز است و در دراز مدت بسیار نگران کننده خواهد بود.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در محمودآباد با اشاره به صدور پروانه های غیرمجاز در بعضي از دهياري ها گفت: همه ارگان ها اعم از آب، برق، گاز و بنیاد مسکن در اين امر مقصرند و صرفا دهیار مسوول تمام تخلفات نیست.

وی ادامه داد: اگر در اداره ای تخلفی از هر یک از کارکنان آن اداره سربزند، آن اداره مقصر است و نباید از این مسئله شانه خالی کند.

فرزانه با بيان اينكه جهت ساخت خانه سرای کشاورزان هیچ محدودیتی نداریم و در راستاي قانون اينكار انجام پذير است افزود: ما مخالف تغییر کاربری زمین های با متراژ بالا هستیم که اطمينان داريم هیچ کشاورز و کشاورز زاده ای ساکن آنجا نخواهد شد و تنها خوش نشین خواهد بود.

وي از عدم ورود برنج خارجي در شهرستان محمودآباد خبر داد و گفت: امسال به هیچ عنوان اجازه ورود برنج خارجی به شهرستان صادر نشده است.

* کشاورزی مقرون به صرفه نیست

حشمت اله برزیار- رییس شورای بخش سرخ رود- نیز در این نشست ضمن دفاع ازحقوق کشاورزان گفت: کشاورزی واقعاً مقرون به صرفه نیست و کشاورز نیز علی رغم میل باطنی خود اقدام به فروش زمین خود می کند.

وی ابراز داشت: هزینه های کشاورزی با توجه به افزایش بی رویه تورم، هزينه کارگران و كودهاي كشاورزي بسيار مشكل است و اغلب کشاورزان پایان سال با دست خالی به خانه بر می گردند به همين دليل لازم است دولت باید هرچه سریعتر این نگرانی ها را کاهش دهد.

برزیار ضمن انتقاد از مسئولان بيمه كشاورزي در اين شهرستان اظهار داشت: این بیمه کمترین همکاری را با کشاورزان دارد وعدم اعزام به موقع کارشناسان جهت تخمین خسارت از مهمترین ضعف های مديريت اين مجموعه است .