دوشنبه 20 مرداد 1393-7:42

سردار جعفری نسب:

پلیس از هیچ رسانه ای شکایت نمی کند

فرمانده نیروی انتظامی مازندران:عرصه امنیتی، ترافیکی و انتظامی تنها عرصه ای است که جایی برای گرایش سیاسی وجود ندارد/مردم از ما انتظار دارند آداب پلیسی را رعایت کنیم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: سردار مسعود جعفری نسب فرمانده انتظامی مازندران با حضور در آیین گرامیداشت روز خبرنگار، ضمن قدردانی از خبرنگاران به سوالات هم پاسخ داد.

این نشست در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی مازندران برگزار شد.

جعفری نسب در ابتدای سخنان خود با بیان این که سال گذشته در چنین ایامی بود که وارد استان شدم و تقریبا یک سال از حضورم در مازندران می گذرد، افزود: شناختی نسبت به استان نداشتم اما دوستان خوبی داشتم که اطلاعات خوبی در حوزه های مختلف در اختیار من قرار دادند. یک سال کار سختی را دنبال کردم که نتیجه رضایت بخش داشت.

وی با اشاره به سه وظیفه اصحاب عرصه اطلاع رسانی در زمینه مساعد کردن فضا برای کارهای امنیتی، انتظامی و ترافیکی، اظهار داشت: بعضی ها تصور می کنند خبرنگار نباید مناطق آلوده را به تصویر بکشد اما اعتقاد دارم خبرنگار با به تصویر کشیدن این مناطق، زمینه را برای انجام عملیات علیه افراد شرور آماده می کند و مطالبات مردم را هم به گوش مسئولان می رساند. نباید بگذاریم افراد شرور راحت باشند باید خواب را از چشم این افراد بگیریم.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه کار خبرنگاران نرم افزاری و کار ما هم تلفیق نرم افزار و سخت افزار است، ادامه داد: توانستیم کارنامه خوبی به دست بیاوریم. وی خاطرنشان کرد: اگر ما کار انجام می دادیم و اقدامات پلیس منتشر نمی شد، نمی توانستیم اثر روانی این اقدامات را در جامعه ببینیم. برنامه های انتظامی ما با حرکات اطلاع رسانی تکمیل کننده همدیگر بود.

جعفری نسب با اشاره به گرایش های مختلف خبرنگاران، اظهار داشت: اما عرصه امنیتی، ترافیکی و انتظامی تنها عرصه ای است که جایی برای گرایش سیاسی وجود ندارد و خبرنگاران معتدل و چپ و راست برای امنیت مردم می نویسند و امنیت مردم برای آنها اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه سرقت های خرد مردم را اذیت می کند، گفت: با راه اندازی قرارگاه سرقت، در تیرماه امسال 16درصد کاهش سرقت و صد درصد افزایش کشف نسبت به سال قبل داشتیم.

این مسئول با اشاره به اینکه یک چهارم جرائم مازندران در مرکز استان اتفاق می افتد، افزود: حدود هزار فروشنده مواد مخدر را در استان شناسایی کردیم و برخورد با قاچاقچیان در طرح های کلان در دستور کار است.

وی با بیان یانکه پدیده زمین خواری را هم دنبال می کنیم، اظهار داشت: حدود 30 نفر در خرد کردن زمین نقش دارند که شناسایی شده اند و برخورد با این افراد هم در دستور کار است.

جعفری نسبت با اشاره به بهبود وضعیت سواحل نسبت به سال گذشته، خاطرنشان کرد: حضور پلیس در سواحل باید در اندازه ارائه خدمات 110 باشد و ساحل باید خدمات اجتماعی دریافت کند.

این مسئول ادامه داد: در چند سال اخیر ساحل خدمات انتظامی دریافت می کرد و می توانیم سال آینده به سمت ارائه خدمات اجتماعی در ساحل برویم.

وی با بیان اینکه تلاش گسترده ای در زمینه تعالی رفتار داریم، ادامه داد: رفتار پلیس باید تدین آمیز باشد. مردم از ما انتظار دارند آداب پلیسی را رعایت کنیم.

جعفری نسب با اشاره به اینکه طرح هایی که در مناطق آلوده و پرخطر شروع کرده ایم را با قدرت ادامه می دهیم و پلیس در مناطق حضور دارد، گفت: اگر احساس می کنید این کارها تبلیغاتی است می توانید به این محلات بروید و حضور پلیس را مشاهده کنید.

وی درباره جمع آوری قلیان ها از چای سراها با بیان اینکه ما هیچ چای سرایی را نبستیم و فقط ارائه قلیان ممنوع است، گفت: محور این طرح وزارت بهداشت است و سه قوه هم در آن دخالت دارند و ما فقط قانون را اجرا کردیم و بهتر است از اجرای قانون حمایت شود.

جعفری نسب با اشاره به اینکه پلیس از هیچ رسانه ای شکایت نمی کند و به دیگران هم توصیه می کنیم از رسانه ها شکایت نکنند، اظهار داشت: نباید این فضا بسته شود و از سویی هم نباید آلوده شود.

وی با بیان اینکه اعتقاد ندارم همه کارها باید پلیسی شود بلکه نهادهای فرهنگی هم باید ورود بیشتری داشته باشند، تصریح کرد: نرم افزاری ترین مدل در حوزه های انتظامی باید در مسائل اخلاقی صورت گیرد.