جمعه 24 مرداد 1393-23:7

انگشتر آیت الله به شاعر مازندرانی رسید

هاشمی رفسنجانی: روحانی شعارهایش را فراموش نکرده است

گزارش+حاشیه های دیدار جوانان اصلاح طلب مازندرانی با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمد سفری: هفته گذشته جمعی از جوانان اصلاح‌طلب سراسر کشور، از جمله تعدادی از اصلاح طلبان جوان مازندرانی مهمان آیت الله هاشمی رفسنجانی در دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند.

آیت الله هاشمی راس ساعت 11 صبح وارد سالن مملو از جمعیت جوانان پرشور جوانان شد و با سعه صدر، درد و دل‌، نظرات و گلایه‌های جوانان را شنید.

مهمانان که درصد قابل توجهی از آنان جوانان مازندرانی بودند، ضمن قدردانی از ورود شجاعانه آیت الله در انتخابات ریاست جمهوری سال 92، دغدغه‌های خود را نیز مطرح کردند.

در این نشست برخی از جوانان به نمایندگی از حزب یا گروه خود راجع به موارد زیر سخنرانی کردند:

- درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی

- برنامه‌ریزی برای تقویت حزبی

-  گلایه از بی‌مهری به جوانانی که حامی اصلی دکتر روحانی بودند

- پرورش مدیران و نیروهای تازه نفس برای آینده

- در خواست از رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بازگشت به نماز جمعه تهران

- حضور قدرتمند هاشمی در انتخابات آینده مجلس

-درخواست از رئیس جمهور برای حمایت قاطعانه از وزیر علوم

- تسریع در عزل مدیران میانی که کارایی مناسبی ندارند و از دولت قبل بر سر کار هستند

- لزوم توجه بیش از پیش به فضای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی

- اجرای تمهیداتی که از تکرار سال‌های 84 و 88 جلوگیری شود

- درخواست برای تشکیل یک اجماع بزرگ با دعوت بزرگانی همچون سید محمد خاتمی و دکتر عارف برای حضور در انتخابات پیش روی خانه ملت

* اشک شوق برای آینده ایران

در این دیدار سید مصطفی فلاح به نمایندگی از جمع فرزندان شهید اصلاح طلب کشور پشت تریبون رفت و برخی از دغدغه‌های خود را بیان کرد.

وی از حرف‌های در دل مانده از سال‌های گذشته‌ گفت و به ایامی اشاره کرد که به دلیل ناهماهنگی و بی‌تدبیری برخی از اصلاح‌طلبان آن طور که باید سبد آرای این جریان سیاسی در یک مسیر هدایت نشد.

این جوان اصلاح طلب مازندرانی با بیان خاطره‌ای از زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری گذشته، گفت: هر چه به پایان مهلت ثبت نام نزدیک می‌شدیم ثانیه به ثانیه منتظر بودم که چرا آن اتفاق نمی‌افتد. بالاخره آن اتفاق بزرگ افتاد. حضور شما در انتخابات آن اتفاق بود که اشک را بر چشمانم جاری کرد.

او ادامه داد: از روزی که خودم را شناختم به یاد نمی آورم در برابر مسائل مترتب از نبود پدر قطره اشکی ریخته باشم. من همواره سدی بر روی احساساتم کشیده بودم. حضور شما در انتخابات سدی را که بر روی رودخانه پرتلاطم احساسم ایجاد کرده بودم ، شکست. این اشک شوق برای آینده ایران بود.

فلاح با قدردانی از جوانانی که در سال‌های سختی از آرمان‌های خود دست نکشیدند، افزود: از دکتر روحانی انتظار داریم همانطور که در مسجد جامع ساری گفت من به همان راهی می‌روم که خاتمی و هاشمی رفتند، با عمل خود پایبندی به این حرف را نشان دهد.

وی  در پایان، سخن خود را با این سوال به پایان برد که »در شرایط کنونی این جوانان با این انباشت انرژی چه باید بکنند؟»

*روحانی شعارهایش را فراموش نکرده است

آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از شنیدن اظهارات سخنرانان به جایگاه رفت و عنوان کرد: تحلیل‌ها و حرف‌هایی که مطرح شد بسیار به جا و مناسب بود.

وی افزود: فردای روزی که گفتم «نمی‌گویم نمی‌آیم» گفتم «می‌دانم نمی‌گذارند» و دیدیم که همین طور شد.

  هاشمی بر لزوم حفظ وحدت در کشور تاکید و مسائل کشورهای عربی و خاورمیانه و همچنین بروز داعش را نتیجه نبود وحدت در آن کشورها عنوان کرد.

وی در ادامه به رشد اقتصادی منفی 5 درصد در دولت گذشته اشاره کرد و و آن را با دوران جنگ مقایسه و تصریح کرد: در آن دوران نیز رشد اقتصادی منفی بود اما هیچگاه تا به این حد نزول نکرده بود.

هاشمی از عملکرد دولت و دیپلماسی خارجی دولت دفاع کرد و گفت: روحانی شعارهای تبلیغاتی خود را فراموش نکرده است و تا حد توان در آن مسیر حرکت می‌کند.

وی در انتها جوانان را به صبر و شکیبایی دعوت کرد و از آنان خواست اخبار روز را دنبال کنند و با برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دانش خود را افزایش دهند.

حاشیه ها

• حضور جوانان با لباس‌های اسپرت و مدل‌های مختلف مو و راحتی جوانان در حضور آیت الله هاشمی قابل توجه بود.

• هنگام ورود به سالن اصلی و پیش از ورود دیگر مهمانان با یکی از وزرای دکتر روحانی مواجهه شدیم که با سرعت از دفتر آیت الله هاشمی خارج می‌شد.

• زمانی که سخنرانان در مورد مخالفت با مسائل مربوط به حصر صحبت می‌کردند مورد تشویق پرشور حضار قرار می‌گرفتند و تا سخنران دوباره شروع به صحبت نمی‌کرد تشویق را قطع نمی‌کردند.

• با آنکه صندلی و میکروفون مخصوصی برای رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تدارک دیده شده بود اما آیت الله مانند مهمانان بر روی زمین نشست و هنگام سخنرانی نیز پشت تریبونی که برای سخنرانان وجود داشت ایستاد و سخنرانی کرد.

• زمانی که سید مصطفی فلاح احساسات خود را راجع به پدر شهیدش و حضور آیت الله در انتخابات مطرح کرد، قطره اشکی بر گونه‌های آیت الله لغزید.

• هنگام سخنرانی آیت الله یکی از مسئولان دفتر ایشان به طرفم آمد و با احترام کامل درخواست کرد که چیزی یادداشت نکنم و مطالب را از پایگاه رسمی بیت دنبال کنم. ظاهرا تجربیات بدی از گزارش های برخی خبرنگاران داشتند. او عنوان کرد که این خواسته آیت الله است. من هم به احترام ایشان چیزی ننوشتم و مطالب را به ذهن سپردم. پس از پایان نشست، آن شخص مجددا به طرفم آمد و بابت این درخواست عذرخواهی کرد.

• شعرخوانی دوستعلی دهقان از جوانان اصلاح‌طلب مازندران به عنوان آخرین سخنران جو نشست را کاملا عوض کرد و مورد تشویق مکرر حضار قرار گرفت. دهقان در انتها با خواندن شعری درخواست صله از آیت الله هاشمی کرد که آیت الله انگشترش را به وی اهدا کرد.