جمعه 31 مرداد 1393-21:40

مماشات جايي ندارد، بايد تغييرات انجام شود

دولت تدبير و اميد، دولت اصلاحات است

گزارش+عکس+حاشیه نگاری از همايش حاميان اصلاح طلب دولت تدبير و اميد


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: همايش حاميان اصلاح طلب دولت تدبير و اميد با عنوان احياي هويت و كرامت انساني، جمعه شب در سالن همايش مصباح مجتمع دانشگاهي پيامبر اعظم با حضور يونسي- دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی- برگزار شد.

در اين مراسم حسام باقري-دبيرتشكيلات سازمان اطلاح طلبان استان مازندران- با بيان اينكه در سالهاي گذشته شاهد ناكارآمدترين مديريت اجرايي در كشور و انسداد راه هاي سياسي بوديم، افزود: محصول 24 خردادماه روي كار آمدن عقلانيت و تدبير بود.

وي گفت:با هدف كادرسازي و جذب سرمايه هاي انساني اقدام به تاسيس اين تشكيلات كرديم و اميدواريم بتوانيم در آينده نزديك شاهد اين موفقيت باشيم.

* به دنبال مجلس اصلاح طلب و همراه با دولت

مهدي احمدي فولادي –از فعالان اصلاح طلب استان مازندران- در اين مراسم با بيان اينكه هر عاملي كه باعث شود انسان به كرامت انساني دست نيابد، اين ضد كرامت انساني است، افزود: عوامل بوجود آمدن اين وضعيت بسيار زياد است.

وي بيكاري را يكي از اين عوامل دانست و گفت: بيكاري موجب به وجود آمدن اعتياد، طلاق و دزدي ها می شود كه در ادامه نابساماني خانوادگي را ايجاد و نسل جوان را نااميد مي كند.

احمدي فولادي با بيان اينكه اگر اقتصاد در مسير خلاف خرج شود، جامعه فلج مي شود، افزود: توزيع نادرست اقتصاد باعث به وجود آمدن اختلاس و بسياري از مسايل ديگر مي شود.

وي ابراز داشت: در دولت قبل تنها هفت درصد صنايع ما در حال فعاليت بودند و 93 درصد ظرفيت صنايع ما غيرفعال بود.

اين فعال اصلاح طلب به رانت علمي در دوره نهم و دهم اشاره كرد و ابراز داشت: استادان توانمند و كارآمد را از كار بركنار كردند و امروز هم وزيري كه قاطبه دانشگاهيان او را قبول داشتند و توانسته بود بسياري از موارد را احيا كند، استيضاح كرده و به او راي اعتماد نمي دهند.

وي با بيان اينكه اين موضوع اخطاري به ما اصلاح طلبان است، افزود:بايد همانند كاري كه در سال 92 انجام شد و اصلاح طلبان با اجماع توانستند بر حريف قدرشان پيروز شوند، در اين دوره نيز تكرار شود و همان مسير را دنبال كنيم.

احمدي فولادي با اشاره به رويكرد دولت مبني بر پذيرش انتقاد از سوي منتقدان و حفظ كرامت انساني اظهار داشت: چه مشكلاتي در طول هشت سال به وجود آوردند و بيت المال را به كجا بردند و در جيب چه كساني ريخته شد؟ در حالي كه دولت نهم و دهم در بهترين شرايط از نظر درآمد فروش نفت به سر مي برد، اما بدترين كاركرد را ارائه داد.

وي ابراز داشت: ما انتظار داريم از قوه قضاييه كه حق ملت را از حلقوم كساني كه آن را خوردند و كساني كه زمينه اختلاس را فراهم كردند، بيرون بياورد.

اين فعال سياسي با بيان اينكه اصلاح طلبي پيش از اينكه يك روش سياسي باشد يك منش اخلاقي است، افزود:بايد از خودگذشتگي داشت و با هم متحد بود تا بتوان با كاهش فشارها، انسان هاي بي لياقتي كه روي كار آمدند و انسانهاي شايسته را كنار زدند از صحنه مديريت كنار گذاشته شوند.

وي ادامه داد: بايد به جاي مجلسي كه 29 مرداد را به وجود آورد، مجلسي مقتدر و همراه با دولت و اصلاح طلب داشته باشيم.

احمدي فولادي با بيان اينكه در طول هشت سال كرامت ملت و جوانان شكسته شد، گفت: هر جا فريادي بود عليه خود تلقي مي كردند و تيشه به ريشه فرد مي زدند.

وي ادامه داد: دولت تدبير و اميد دولت اصلاحات است، يعني اگر مشكلات و موانع بر سر راه دولت نباشد اين دولت همان راهي را خواهد رفت كه آقاي خاتمي در دولت اصلاحات رفته است.

احمدي فولادي گفت: اگر فرياد و انتقادي است باز هم از روي دلسوزي و تكريم انساني حمايت كنيد ،همت كنيد تا تغيير و تحولي در مسير دولت و دستگاه هاي اجرايي انجام شود.

* مغزها 9 ماهه فرار نمی کنند!

در ادامه مراسم فاطمه شعباني –استاد دانشگاه و فعال اطلاح طلب- و مهندس قلي نژاد-كارآفرين برتر و استاد دانشگاه- نظرات خود را بيان كردند.

دكتر قمي از ديگر استادان دانشگاه بود كه به نمايندگي از دانشگاهيان غرب استان در اين مراسم سخنراني كرد.

وي گفت:در سيل سال 90 بعد از يك هفته مسئولان مازندران به غرب استان آمدند، اما در حادثه برف زمستان سال گذشته استاندار و مجموعه مديران استان اولين نفراتي بودند كه در 12 بهمن در غرب مازندران حاضر شدند و بعد هم وزرا و دولت وارد كار شدند.

اين استاد دانشگاه با انتقاد از استيضاح وزير علوم اظهار داشت: کسانی هستند كه با يك مدرك كارشناسي ساده وارد شدند و در كشورهاي همسايه مدرك دكتري خريدند و بعدها آن را در داخل تبديل كردند و به عنوان استاد بر كرسي دانشگاه تكيه زدند.

وي ادامه داد: حال اين افراد يك استاد عالم، آگاه و دانشگاهي را مورد نقد قرار دادند، در حالي كه شما اگر قرار باشد مديريت يك مهدكودك را هم ارزيابي كنيد، در مدت 9 ماه نمي توان اين كار را انجام داد، اما ببينيد چطور آنها آمدند و ذهن مردم را مشوش كردند؟!

قمي با بيان اينكه بازده علمي پروسه اي شش يا هشت ساله دارد، افزود:اگر امروز ركود علمي داريم بايد ريشه اش را در انقلاب ضد علمي و ضد فرهنگي كه آقاي احمدي نژاد راه انداخت و نسل عظيمي از فرهيختگان و دانشگاهيان را خانه نشين كرد، جستجو كرد.

وي گفت: مي گويند اين وزير باعث فرار مغزها شده است، اما شما بدانيد همين الان اگر شما براي فرصت مطالعاتي در خارج از كشور اقدام كنيد حداقل دو سال طول مي كشد و براي پذيرش هم سه سال زمان مي برد، چطور ممكن است در اين مدت 9 ماه مغزها فرار كرده باشند؟

اين استاد دانشگاه ابراز داشت: اين نمايندگاني كه پيش بيني مي كنند وضع علمي اسف بار شود، چرا فسادهايي را كه تا پيكره دولت را گرفته بود، نديدند اما به وزير عالم و داناي دولت راي عدم اعتماد دادند؟

* مماشات جايي ندارد، بايد تغييرات انجام شود

حجت الاسلام صمد زراعتي نيز در اين مراسم با بيان اينكه هدف ما اتحاد و انسجام است افزود: ما جلسه نگذاشتيم كه از استاندار حمايت كنيم، اگر برداشتن وزير بعد از 9 ماه كار اشتباهي بوده است، برداشتن استاندار نيز بعد از اين مدت كوتاه كاري بسيار اشتباه است كه دولت بايد اين اندازه عقل معاش را داشته باشد كه چنين كاري نكند.

وي با بيان اينكه هشت سال قبل و مخصوصا چهار سال قبل را به ياد بياوريد، افزود: آنها حتي با نان شب شما برخورد مي كردند و اكنون گام هاي دولت در قياس با دولت قبل بسيار عالي است.

اين فعال اصلاح طلب با بيان اينكه دكتر روحاني نشان داد كه درد را مي شناسد و راه علاج را هم مي داند، افزود: در استان نيز كار استاندار را به اين زودي نمي توان قضاوت كرد اما تلاش شبانه روزي استاندار رصد مي شود. از او تشكر و قدرداني مي كنيم اما مسائلي را بايد بدون رودربايستي مطرح كرد.

وي گفت: وقتي مخالفان دولت هيچ مماشاتي با دولت نمي كنند، آقاي استاندار، آقاي روحاني شما چرا با آنها مماشات مي كنيد؟ ما به تغيير و عوض شدن راي داديم، اما بايد بگوييم متاسفانه آن تغيير بنيادي نه در استان و نه در كشور اتفاق نيفتاده است.

حجت الاسلام زراعتي ابراز داشت: در استان مدير كل عوض شده، اما پس از شش ماه تنها مسئول دفتر عوض شده است.

اين فعال اصلاح طلب مازندران ابراز داشت: مدير با ديدگاه احمدي نژادي حق ندارد در دولت تدبير و اميد دكتر روحاني بماند.

وي با بيان اينكه بنده معروفم به شكارچي تانك و بي جهت و از روي احساس حرفي را نمي زنم، افزود: ما از استاندار حمايت مي كنيم و به خاطر زياده خواهي عده اي راي به عوض شدن اين فرد ارزشي نخواهيم داد، اما آقاي استاندار، يكسال از عمر دولت گذشت، ديگر مماشات جايي ندارد، بايد تغييرات انجام شود.

حجت الاسلام زراعتي ابرازداشت: با مديران احمدي نژادي هيچ تحولي در استان اتفاق نخواهد افتاد، البته خيلي ها از دولت هاي قبل بودند و در دولت هاي مختلف كار كردند، ما نبايد آن غلطي كه آنها كردند را انجام دهيم، اما آنهايي را كه خورجيني و اتوبوسي آمدند، بگذاريد با همان اتوبوس برگردند.

وي ادامه داد: سرپرست بانكي را مي شناسم كه در هيچ يك از جلسات استان شركت نمي كند، خب اين فرد چوب لاي چرخ دولت در استان مي گذارد.

اين فعال سياسي ابراز داشت: آقاي استاندار وظيفه ما حمايت از شماست و اينكار را خواهيم كرد و به دنبال رانت و رانت خواهي هم نيستيم، ما به دنبال شخص ديگري براي استانداري بوديم، اما وقتي شما آمديد، وظيفه داريم و اخلاق هم اقتضا مي كند كه حمايت كنيم و اجازه هم نخواهيم داد كسي كارنامه شما را خراب كند.

*همواره از استاندار دفاع كردم

سيد هادي حسيني –نماينده مردم جويبار، قائمشهر و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي – در اين گردهمايي اظهار داشت: 24 خرداد ماه تبلور حضور همه ملت در صحنه بود و همه گروه هاي سياسي در انتخابات شركت كردند.

وي با بيان اينكه تقريبا سهم همه گروه ها در اداره كشور مشخص شده است، افزود: همه گروه ها در دولت هستند و اين از وسعت ديد دكتر روحاني است اما به نظر من سهم و نقش جوانان اندكي كمرنگ است.

حسيني با بيان اينكه دولت در مديريت فضاي انتخاباتي موفق بود و توانست نظر مردم را به خود جلب كند، افزود: اينكار به اين دليل انجام شد كه دولت، مسیر اعتدال را انتخاب كرد و اين مسير بصيرت است.

وي با اشاره به اينكه دولت در اعتماد سازي نسبتا خوب بوده است، افزود: بايد اعتماد سازي بيشتر شود، چرا كه گاهي اين موضوع در مواردي موجب سلب اعتماد خواهد شد.

اين نماينده مجلس با بيان اينكه دولت علي رغم فشارهاي خارجي و نيروهاي تندروي داخلي در موضوع اقتصاد، مناسب عمل كرده است گفت: همين كه تورم كنترل شده كار بزرگي است كه دولت انجام داده و البته بايد تداوم داشته باشد.

وي با بيان اينكه بعضي ها چشم ديدن توانايي هاي دولت را ندارند، گفت: بنده همواره از استاندار دفاع كردم به اين دليل كه هر كجا براي سرمايه گذاري در امر توسعه رفتم گفتند يا استاندار به اين منطقه آمده است و يا در آينده قرار است بيايد.

حسيني ادامه داد: استاندار مازندران انسان صادق و سالمي است و ما كمك مي كنيم با توجه به تيم خوبي كه مستقر شده است به سمت جلو حركت كند و بعضي از كارها را نيز اصلاح كند.

وي با اشاره به بودجه 140 هزار ميلياردي جاري و عمراني كشور در سال جاري اظهار داشت: 110 هزار ميليارد تومان بودجه جاري و 30 هزار ميليارد تومان بودجه عمراني كشور است و اين رقم يعني 85 به 15 درصد كه در كشورهاي توسعه يافته اين درصد برعكس است.

نماينده مردم جويبار ،قائمشهر و سوادكوه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه وضع ما در بودجه جاري بسيار وخيم است، افزود: دولت بايد كوچك شود و اينكار نيازمند زمان است.

وي ابراز داشت: در موضوع استيضاح نبايد مجلس را يك طرفه مقصر دانست، براي اينكه امروز مجلس وضعيت مطلوبي در دفاع از دولت دارد اما بسياري از مديران دولت قبل نيز در بدنه دولت در حال فعاليت اند كه خود آنها يكي از عوامل عدم تحقق شعار دولت هستند.

حسيني با بيان اينكه بنده در دولت گذشته ديدم كه مديركلي نام نمايندگان حامي دولت را در بالاي دفتر كار خود زده است، افزود: چون به آنها سفارش شده بود كه كار نمايندگان حامي دولت را سريع تر راه بيندازند، اما در دولت تدبير و اميد، دولتمردان نتوانستند با نمايندگان حامي خود ارتباط خوبي برقرار كنند.

وي با بيان اينكه بنده اعتدالگرا هستم و معتقدم كه افراط و تفريط بلاي جان ما شده است، گفت: داستان استيضاح تقابل بين كندرو ها و تندروها بود، چرا كه آنها سه ماه قبل وارد اين قضيه شده بودند اما ما از شنبه به فكر جمع كردن نمايندگان حامي دولت افتاديم.

حسيني با بيان اينكه بايد راه دكتر روحاني را در پيش بگيريم افزود: يكبار در گذشته نتيجه افراط را ديديد و هشت سال خانه نشستيد، اما حال سعي كنيد روحاني را از قطار اعتدال پياده نكنيد.

*یک سال بدون مرخصی

ربيع فلاح جلودار-استاندار مازندران-نيز در اين مراسم با بيان اينكه با شعار اعتدال و استفاده از همه ظرفيت هاي استان وارد صحنه شديم، افزود: بايد تغييرات با كفه سياست دولت سنجيده شود.

وي گفت: بسياري از افرادي كه در هشت سال گذشته از آنها استفاده اي نمي شد، امروز در اكثر پست هاي سياسي هستند و در پست هاي اجرايي هم كه امكان تغيير بود ما تغييرات لازم را انجام داديم و در جاهايي هم خود دوستان اصلاح طلب به ما سفارش كردند كه اين افراد را حفظ كنيد.

مقام عالي دولت تدبير و اميد در مازندران با بيان اينكه ما را به عنوان چهره اي توسعه گرا مي شناسند، افزود: در سند چشم انداز توسعه تغييراتي ايجاد شد و با به كار گيري همه ظرفيت هاي توسعه اي استان وارد فعاليت شديم و همه اين پتانسيل ها را در نظر گرفتيم.

وي با بيان اينكه در اين تقريبا يكسال حتي يك روز را هم مرخصي نگرفتم، افزود: بنده به دنبال تفريح نبودم وهر وقت هم كه دوستان تماس گرفتند در نقاط مختلف استان درگير مشكلات و رفع آنها بودم.

استاندار مازندران با تاكيد بر اينكه اشراف به همه مسايل استان داريم، گفت:جلسات متعددي با گروه هاي اصلاح طلب و اصولگراي استان گذاشتيم و در مورد مسايل مختلف هم نظرهاي دوستان اخذ شد اما قبول داريم كه مشكلات زياد است و ما هم راه نرفته زيادي در پيش رو داريم.

وي با بيان اينكه انتقادات را به جان مي خريم، افزود: با وجود مشكلات بسيار زياد تاكنون كوچكترين مشكل سياسي در استان نداشتيم و اين گونه هم نبود كه همه در استان طرفدار دولت باشند.

فلاح جلودار با اشاره به لايحه حمايت از توليد كه توسط دولت به مجلس ارائه شده است، افزود: اميدواريم تا با موافقت مجلس و تصويب اين لايحه بتوانيم بسياري از مشكلات را حل كنيم اما بايد بدانيد كه توقعات بسيار زياد و مسايلي هم كه دولت به آن متعهد شده است فراوان است.

وي همچنين به بحث تحول در امر سلامت در جامعه اشاره كرد و گفت: تمامي اين خدمات نشان از اين دارد كه دولت بر عهد خود با مردم وفادار است.

*مفاد اين انتقادها بايد پذيرفته شود

حجت الاسلام علي يونسي-دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی- در اين مراسم با وام گرفتن از سخنان پاياني استاندار مازندران اظهار داشت:رويكرد دولت نيز اينگونه است كه انتقادها را به جان خريدار است.

وي با بيان اينكه ما دور هم جمع مي شويم تا حرف هاي هم را بشنويم و اتحادمان بيشتر شود، افزود: يكي از روش هاي اصلاح طلبانه پذيرش انتقادها است.

دستيار ويژه رييس جمهور در امور اقوام و اقليت هاي ديني و مذهبي خطاب به استاندار مازندران گفت: همه تندي ها به جان ما اما مفاد اين انتقادها بايد پذيرفته شود.

وي با بيان اينكه ارتباط ويژه با اين عزيزان را به بهترين وجه تاييد مي كنم، افزود: استان مازندران يك استان شديدا سياسي است و خطوط سياسي موجود در استان شما در كشور بسيار تاثيرگذار است.

يونسي با بيان اينكه دو قوه اين كشور در دستان شما شمالي ها است افزود: انفجار احساسات در انتخابات نيز از اين استان آغاز شد.

وي ادامه داد: زماني كه ستادهاي دكتر روحاني در غربت به سر مي برد شما آمديد و حمايت كرديد و امروز هم محرومانه مشكلات و سختي ها را تحمل مي كنيد.

اين مسئول با بيان اينكه تلاش هاي شما با اجماع بزرگان اصلاح طلب نتيجه داد، افزود: همه دلسوزان نظام و اصلاح طلب چون آقاي خاتمي، ناطق نوري، هاشمي، سيدحسن خميني و حتي كساني كه در محدوديت و محصوريت بودند همه دست به دست هم دادند و توانستند اين اراده ملي را كه به جوش و خروش آمده بود، مديريت كنند.

وي با بيان اينكه رقيب فكر نمي كرد كه شكست بخورد، گفت: رقيبي كه تمام پست هايش را مشخص كرده بود و احتمال نمي داد جز اين شود، غافلگير شد و مظلوميت و نجابت ملت ايران كه در دوران انسداد سياسي احمدي نژاد بالاخره در 24 خرداد به ثمر نشست و نتيجه داد و ملت پيروز شد اما قدر اين پيروزي را بايد دانست.

حجت الاسلام يونسي مسئوليت در نظام اسلامي را وظيفه اي دشوار دانست و گفت: ما براي غنيمت و رسيدن به پست و مقام آقاي دكتر روحاني را انتخاب نكرديم و در اينجا از آلاف و الوف و غنائم گذشته خبري نبود، بلكه گرفتاري و دردسري است كه بايد براي مردم تلاش كرد.

وي با تاكيد بر اينكه ما انقلاب نكرديم كه به جايي برسيم، افزود: ما به جبهه هاي جنگ رفتيم تا از ناموس و ميهن خود دفاع كنيم و ما در 24 خردادماه انتخاب كرديم تا نظام را از خطر اضمحلال نجات دهيم.

وزير اطلاعات دوره اصلاحات با بيان اينكه روش در دولت نهم و دهم روش تقابل و انسداد سياسي بود اظهار داشت: آن روش مملكت را به سوي جنگ دعوت مي كرد اما امروز سكاندار عقلانيت و تدبير است و رقباي شما اين را نمي پسندند.

وي با اشاره به حضور دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب در كشور اظهار داشت: اينكه كشور بين اين دو جريان تقسيم شده است عيب نيست بلكه بارها اين تقسيم بندي مورد تاييد امام و رهبري قرار گرفته است.

اين مسئول مشكل مملكت را حضور اصولگرا و يا اصلاح طلب ندانست و گفت:هر دوي اين جريان ها در جاي خود با دليل و استدلال و منطق كار مي كند و مصلحت نيست جناحي را حذف كنيم، چرا كه نه حذف شدني است ونه صلاح است كه حذف شود.

وي با اشاره به اينكه عده اي گفتند كه صالاح طلبان حذف شده اند و مرده اند، افزود: به يكباره صحنه برگشت و ديدند كه اشتباه كردند و اصولا ممكن نيست كه اصلاح طلبي و اصولگرايي را از كشور حذف كرد.

يونسي ابراز داشت: صلاح اين است كه هر دو جريان باشند و فعاليت كنند و اگر جناحي به قدرت رسيد ديگر جناح آن را كنترل كند و هواي هم را داشته باشند كه اميدواريم در آينده نيز اين دو جريان به دو حزب قانونمند تبديل شوند.

وي با بيان اينكه دعوا بين يك جريان عقل گرا، مصلحت گرا و اخلاق مدار با گروهي است كه هيچ كدام از اينها را نمي شناسد، افزود: اينها اسلام را مصادره كرده اند، ولايت فقيه و انقلاب و ارزشهاي آن را مصادره كرده اند و نه اصلاح طلب مي شناسند و نه اصولگرا.

وزير دولت اصلاحات ادامه داد: اين گروه احمدي نژاد را بر راس كار آورد و توسط اين گروه كشور به اين وضع دچار شد و بعد هم با هم دعوا كردند و در نهايت هم اصولگراها فهميدند كه اشتباه كردند.

وي به انزاواي سياسي، فرهنگي و اقتصادي در دولت نهم و دهم اشاره كرد و گفت: همه هزينه دادند، اصولگراها بيشتر هزينه دادند چرا كه ضربه اي كه احمدي نژاد به اصولگرايان زده است غيرقابل جبران و محاسبه است و اين شكست نتيجه تندروي آنها بود كه به اسم اصولگراها تمام شد.

حجت الاسلام يونسي گفت: اين جريان هر چه فرياد زد كه اينها از ما نيستند چون در مقطعي از آنها حمايت كرده بوند، كسي حرف شان را باور نكرد، چرا كه در ابتدا اتحاد تاكتيكي صورت گرفت و بعد از هم جدا شدند.

وي با تاكيد بر اينكه اصلاح طلب ها و اصولگراها باهم بودند و مي دانند كه چگونه با هم رفتار كنند افزود:اين جديدي ها معلوم نيست كه ازكجا آمدند و با ظاهر سازي و نفاق نفوذ كردند و ارزشهاي انقلابي و اسلامي را مصادره كردند و به نظام و رهبري آسيب زدند.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بيان اينكه رقابت بين اصولگرا و اصلاح طلب بايد باشد، افزود: نبايد اجازه نفوذ گروه هاي تندرو به آنها داده شود چرا كه هر دو جناح از اين امر آسيب خواهند ديد.

وي ابراز داشت: گفتمان دكتر روحاني جديد نيست، بلكه راه صحيح اصلاح طلبي و اصولگرايي است، اما چون در مقطعي خطا صورت گرفته است، بايد تنفس سياسي داده شود تا مسير به راه اصلي خود بازگردد.

اين مسئول تاكيد كرد: يك حيات سياسي بدون رقابت سياسي به استبداد و مرگ بدل مي شود.

حجت الاسلام يونسي با بيان اينكه امروز ملت و كشور ما در بهترين اقتدار و امنيت سياسي خود قرار دارد افزود: امنيت و اقتدار محصول رهبري و مديريت درست است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود ايراد و اشكال كلي موجود در دولت به لحاظ عدم تغيير نيروهاي افراطي دولت قبل را درست عنوان كرد و گفت: دولت در سطح كلان بايد شعار اعتدال را عملي كند و از بين همه افراد، كساني كه متخصص، درستكار، عاقل و معتدل هستند را انتخاب كند.

وزير اطلاعات دوره اصلاحات ابراز داشت: آدم هوچي گر، سواستفاده چي و فرصت طلب جايي در دولت تدبير و اميد نبايد داشته باشد، بلكه بايد شايستگي هاي علمي، مديريتي و عقل و ايمان و اعتدال ملاك عمل باشد.

وي با بيان اينكه استاندار مازندران هم مي خواهد كه اين چنين باشد، اما ملاحظات مديريتي اين امكان را به او نمي دهد، افزود: بنده فرمايش شما را به دولت منتقل خواهم كرد.

حجت الاسلام يونسي با بيان اينكه تغيير حق مردم است، گفت: شما مي گوييد كساني كه مخالف دولت هستند نباشند، مخالفان دولت مردم آزارند و كارشكني مي كنند و اجازه نمي دهند كه استاندار، معاونان و يا وزرا كار كنند.

وي ادامه داد: يك جا استيضاح، يك جا شب نامه و يك جا هم سوال مطرح مي كنند و موانع و مشكلات بسياري بر سر راه دولت قرار مي دهند، به گونه اي كه دولت در زمين مين گذاري شده با دست خالي در حال مديريت است.

اين مسئول با بيان اينكه تنها در نهاد رياست جمهوري در حدود 4 هزار نفر را استخدام كرده اند، افزود: نهاد با 500 يا 600 نيرو مي توانست كارهايش را انجام دهد و در بعضي از وزارت خانه ها نيز بيش از 100 هزار نفر به كار گيري شد.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی تصريح كرد: شما بايد حمايت كنيد تا روند اصلاح شود، البته خرابي هاي بسياري به وجود آمده است كه چندين دوره بايد تلاش شود تا خراب كاري ها اصلاح شود.

وي ادامه داد:بعضي از خدمات دولت هم مشاهده نمي شود، از بس كه وضعيت خراب است و مردم متوجه اين شرايط نمي شوند.

حجت الاسلام يونسي گفت: دولت به حمايت شما احتياج دارد، علي رغم اينكه نبايد خودسانسوري كرد، بلكه بايد محترمانه انتقاد را مطرح كرد.

حاشيه ها

*مراسم با يك ساعت و 10 دقيقه تاخير، با قرائت قرآن و پخش سرود ملي جمهوري اسلامي آغاز شد.

*سالن همايش بسيار گرم بود، به طوري كه مدعوين از برگه هاي توزيع شده جهت اعلام آمادگي همكاري، براي باد زدن استفاده مي كردند.

*سخنان احمدي فولادي و حجت الاسلام زراعتي بارها با تشويق ممتد حضار همراه بود، اما احمدي فولادي از جمع خواست به احترام اينكه امروز روز شهادت امام صادق(ع) است با صلوات تشويق ها انجام شود.

*بعضي از موارد مطرح شده توسط مهندس علي نژاد براي اشتغال زايي با واكنش استاندار همراه بود و او گفت: بسياري از راهكارهايي كه ايشان در سخنراني خود عنوان كردند امروز در حال انجام است.

*پدرام اميريان -فعال دانشجويي- در پايان سخنان خود از دو دانشجوي دربند به نامهاي سيدضياء نبوي و محسن برزگر ياد كرد و خواستار وزش نسيم اعتدال در زندان هاي آنها شد.

*به هنگام سخنراني شيخ صمد زراعتي قرار بود كليپيي از زمان حضور ايشان در جبهه و ظاهرا شكار تانك توسط وي پخش شود كه با مشكل فني روبرو شد و شيخ هم در واكنش به اين اتفاق گفت: احتمالا نيت دوستان خالص نبوده است.

*حجت الاسلام زراعتي در بين سخنان خود سيدهادي حسيني-نماينده جويبار،قائمشهر و سوادكوه- را اعتدالگرا دانست و گفت: او روز راي گيري راي خود را با نام دكتر روحاني به صندوق انداخت و در روز استيضاح وزير هم رايزني هاي بسياري كرد و راي مخالف هم داد و ايشان بداند كه بنده به عنوان كانديداي انتخابات از قائمشهر رقيب او در دوره بعد نخواهم بود. سخن زراعتي با اعتراض يكي از حضار مواجه شد كه از ميان جمع فرياد زد راي منفي او به استيضاح دروغ است كه دقايقي وقفه در مراسم به دليل ديالوگ هاي رد و بد شده ايجاد شد.

*عبارت مديران خورجيني شيخ صمد هم مورد استقبال حضار واقع شد و به شدت از سوي آنها مورد تشويق قرار گرفت.

*سيد هادي حسيني در ميان سخنان خود از نامه ای سخن گفت كه عده اي نمايندگان مازندران براي جابجايي مديري در استان نوشته بودند كه با واكنش معاون پارلماني آن وزير مواجه شد كه اگر همه نمايندگان نامه بدهند و وزير تحت فشار قرارگيرد اينكار انجام خواهد شد. حسيني ادامه داد: بنده در اين خصوص با وزير صحبت كردم كه چرا معاون پارلماني شما اين گونه رفتار مي كند.

*نماينده قائمشهر با انتقاد تلويحي از حضور طاهايي به عنوان معاون پارلماني وزير كار اظهار داشت: او يك اعتدال گراست؟ طرفدار دولت است؟ پس در موضوع استيضاح تنها مجلس را مقصر ندانيد.

*زراعتی با انتقاد از حضور برخي عناصر احمدي نژادي در سيستم مديريتي استان افزود: مديركل حوزه فرهنگ مثل دژ قاطع ايستاده است كه انگار هيچ آرپي جي زني نمي تواند او را بزند.

*بعد از پايان سخنان استاندار يكي از روحانيون اصلاح طلب حاضر در جمع اعتراض كرد و گفت: شما مديركلي در ارشاد اسلامي داريد كه با عملكرد اعتدالگرايي سازگار نيست كه اين موضوع با تشويق حضار همراه بود.

وي ادامه داد: فرماندار ساري كه ارتباط نزديك با مشايي دارد، چرا هنوز هم به فعاليت ادامه مي دهد كه در اين لحظه استاندار مازندران سخنان او را قطع كرد و گفت: ديگر از اين لحظه به شما اجازه سخن نمي دهم، بايد بدانيد كه بعضي از اين افراد را خود دوستان اصلاح طلب شما خواهان ماندن شان هستند و سفارش كرده اند كه بمانند. استاندار در پايان گفت: بنده به شما مي گويم گر صبر كني ز غوره حلوا سازم.

*در اين مراسم بسياري از مديران،بعضي از فرمانداران و افراد بسياري از قشرهاي مختلف مردم حضور داشتند.

*مراسم در ساعت 20.30 دقيقه به پايان رسيد و حضار بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به صرف شام پذيرايي شدند.