پنجشنبه 6 شهريور 1393-1:48

اجرای طرح دیوارهای کاهگلی از قائم شهر آغاز شد

گزارش+عکس از افتتاح پروژه بنیاد مسکن در قائم شهر با حضور رییس بنیاد مسکن کشور و استاندار مازندران


مازندنومه؛ سرویس اقتصادی، رضا شریعتی: عصر روز چهارشنبه، با حضور تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور، ربیع  فلاح استاندار مازندران وجمعی از مدیران استانی و شهری، طرح هادی روستای دیوکلای قائم شهر افتتاح شد.

ربیع فلاح جلودار در این افتتاحیه با گرامی داشت هفته دولت اظهار داشت: به مناسبت هفته دولت با اعتبار بیش از یک‌هزار و 58 میلیارد تومان، 540 طرح هادی در مازندران افتتاح می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبر در خصوص شاخص ترین طرح افتتاح شده در هفته دولت گفت: بیشتر طرح های افتتاح شده در هفته دولت در بخش عمرانی است، البته دربخش کشاورزی هم طرح های خوبی داریم.

استاندارمازندران  ضمن ابراز امیدواری به اینکه  50 درصد طرح های روی زمین مانده تا پایان سال 94 تکمیل شود افزود: ما امیدواریم تا پایان سال 93 مجموع اعتبارات استان را دریافت کنیم.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم با بیان اینکه طرح کاهگلی دیوارهای روستای دیو کلا، آغاز طرح های سنتی عمرانی در روستاهای کشور است گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای این گونه طرح های سنتی حمایت می کند .

وی ادامه داد:در گذشته روستاها به شیوه و طرح های سنتی عمرانی آراسته می شدند که امروز این شیوه ها به فراموشی سپرده شدند.

این مسئول ابراز امیدواری کرد: از این پس در روند اجرای طرح های هادی روستاها علاوه بر اجرای امور عمرانی همچون ایجاد جوی، جدول و خیابان، در خصوص اجرای طرح های سنتی مختص آن روستا نیز اقدام شود .

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار داشت: اجرای طرح ها تنها 20 درصد کار است و 80 درصد دیگر نگهداری از آن است که به عهده شورای روستاهاست.

فرماندار قائم شهر هم اظهار داشت: زیباسازی روستا براساس فرهنگ بومی، زیبایی را به ارمغان می آورد و ایجاد فانوس‌هایی در دل دیوار کاهگلی، روشنایی زیبایی را ایجاد کرده که می توان از این طرح در سایر روستاهای شهرستان نیز استفاده کرد.