چهارشنبه 12 شهريور 1393-14:37

شورای ساری و قائم شهر در وقت اضافه

انتخابات هیات رییسه برگزار نشد

انتخابات تعیین رییس جدید شورای شهرهای ساری و قائم شهر برگزار نشد/عضو شورای شهر ساری: در جلسه حاضر نشدن در شأن شورا نیست و شورا را از حداکثر انداختن با موازین دینی و اجتماعی ما مغایر است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: پس از کشمکش دیروز و تشکیل دو جناح به ظاهر موافق و منتقد شهردار در شورای شهر مرکز استان، در حالی که پیش بینی می شد امروز تکلیف رییس شورای شهر ساری مشخص شود، به دلیل غیبت تعدادی از اعضا، انتخابات برگزار نشد و شورای شهر ساری وضعیت نامعلومی پیدا کرد.

غایبان جلسه امروز آقامیری، شمشیربند، نجاریان، پیری و مدینه بودند که جزو حامیان اصلی شهردار عبوری محسوب می شوند. البته در گروه مقابل نیز چهره هایی چون احمدی هم جزو حامیان شهردار کنونی ساری است.

از قائم شهر هم خبر رسیده که به دلیل سفر دو عضو این شورا به ترکیه و توافق شفاهی، انتخابات مربوط به تعیین رییس جدید شورا برگزار نشد و به این ترتیب روسای شوراهای قائم شهر و ساری از فردا در وقت اضافه به سر می برند و شورا دچار تخلف شده است.

*چه اشکالی دارد که خط قرمز ما آقای عبوری باشد؟

 ظهر امروز اما سید مهدی احمدی - عضو شورای شهر ساری – در نشستی که پیرامون انتخابات ریاست شورا ظهر در جمع خبرنگاران برگزار کرد، به چند پرسش پاسخ داد.

-آقای دکتر لطفا در خصوص بحث های پیرامون موافق و مخالف بودن با آقای عبوری و اینکه گفته بودید آقای عبوری خط قرمز شماست توضیح بدهید.

بسیاری از شهروندان می دانند که احمدی در آمدن عبوری نقش زیادی داشت ولی این به آن معنا نیست که من مطالباتی از آقای عبوری داشته باشم یا در پرتو انتخاب ایشان چیزی عاید من شده باشد و چه بسا خیلی ها که در انتخاب ایشان شاید حتی اندکی هم نقش نداشتند، اما امروز بسیار بهره می برند. اگر عبوری را انتخاب کردم و پشتش ایستادم و تاوان هم دادم فقط به خاطر این است که او جوانی پاکدامن، پاک دست، درست کار و جویای نام است. یقینا خط قرمز نظام، ولایت، امام و شهدای ما هستند، اما وقتی آقای عبوری که از خانواده شهدا نیز هست، دارد برای بقای نظام تلاش می کند، چه اشکالی دارد که خط قرمز ما آقای عبوری باشد؟

من سیزدهمین نفر شورا بودم. خط مشی خاصی برای خود انتخاب کردم و به نفر سیزدهم شدم. قبل از اینکه در طیف فعلی قرار بگیرم با دوستان طیف مقابل هم چند جلسه به گفتگو پرداختم اما چون به توافق نرسیدیم به طیف کنونی پیوستم ودر این گروه آقایان جعفری، شعبانی، یوسفی، زلیکانی، پیوندی و بنده حضور داریم. از ابتدا بین دو کاندیدای ریاست یعنی آقای شمشیربند و مدینه درگیری وجود داشت و هیچ کدام کوتاه نمی آمدند و من هم با دیدن این اوضاع کاندیداتوری خود را اعلام کردم، اما به علت اینکه ریاست شورا باید تمام وقت در اختیار شورا و پیگیر مصوبات جلسات باشد و این کار از عهده بنده که در دانشگاه نیز صاحب سمت هستم برنمی آمد، لذا کناره گیری کردم.

در نشست هایی که با دو طیف داشتم بنده عملا هیچ مخالفت مغرضانه ای با آقای شهردار ندیدم، اما من از غوغاسالاری هیاهو جنجال و فرافکنی بعضی از دوستان تعجب می کنم. در همه پارلمان ها لابی گری وجود دارد، حتی در مجلس شورای اسلامی و این لابی گری ها نمک کار است. من هم اقلیت شورا و هم اکثریت شورا را تجربه کرده ام. دو سال پیش رئیس شورا بودم و من و آقای نقیبی در انتخابات رأی مساوی آوردیم و بعد از یک ساعت و رأی گیری مجدد نقیبی رأی آورد. اگر انتخاب نشدم اشکالی ندارد.در انتخابات یک نفر رأی می آورد و بقیه باید به او کمک کنند. اگر رأی نیاوردم امری طبیعی است و شلوغ کاری ندارد. در جلسه دیروز اصلا رأی گیری نشد و بعضی دوستان پیش داوری کردند و قبل از انتخابات جنجال به پا کردند و از یکدیگر ایراد گرفتند و اشکالات یکدیگر را عنوان کردند.

* آیا بحث شهردار ستیزی شورای جدید حقیقت دارد یا خیر؟

  ما نباید دایه عزیزتر از مادر باشیم. هر شش نفر اعلام رضایت از کار شهردار کردند و قول دادند حتی بیشتر از دیگران که ادعای حمایت از ایشان دارند از شهردار حمایت کنند. نشست ما اصلا به معنای شهردار ستیزی نبوده است و کسی نمی تواند این ادعا را داشته باشد که کسی می خواهد علیه شهردار عمل و یا صحبت کند. البته ما با کسی عقد اخوت و برادری نبسته ایم و تا زمانی که بنده و همکارانم در خدمت مردم باشیم از ما راضی خواهند بود و به ما رأی خواهند داد و در غیر این صورت دیگر از ما حمایت نخواهند کرد. ما هم نسبت به شهردار این گونه ایم. اگر جایی نیاز به یاد آوری یا تذکر باشد عمل می کنیم واگر شهردار به درستی رفتار کند از ایشان حمایت می کنیم و در غیر این صورت اگر مسیر انحرافی طی شود، قانونی عمل خواهیم کرد.

هیئت رئیسه جدید حتما بیش از پیش به شهردار کمک خواهد کرد. البته هرکس مسئول رفتار و کردار خود است. در جلسه حاضر نشدن در شأن شورا نیست و شورا را از حداکثر انداختن با موازین دینی و اجتماعی ما مغایر است. البته قانون راهکار برای آن مشخص کرده و می توان به راحتی مسائل را حل و فصل کرد. دوستان ما نیز این گونه رفتار نمی کنند و علاقه به عدم تشکیل شورا ندارند. با توجه به اینکه امروز آخرین روز کار رئیس شورا است تا انتخاب رئیس جدید شورا موقتا جلسه نخواهد داشت، اما یقینا تا دو هفته آینده همه چیز به روال عادی خود بر خواهد گشت.

من نفر سیزدهم شورا بودم، بعد چهاردهم شدم و دوباره سیزدهم شدم و هنوز سیزدهم باقی مانده ام و از این بابت مغرور نیستم بلکه با وجود تجربه دو دوره شورا دوست دارم از این تجربیات در راه خدمت به مردم استفاده کنم و استفاده هم می کنم. من برای حضور در این طیف کورکورانه تصمیم نگرفته ام و نشست ها و گفتگوهای زیادی انجام داده ام که حاصلش رویکرد امروز بنده است.

* در مورد کاندیداهای جدید برای ریاست شورا چه نظری دارید؟

 بنده قطعا کاندیدا نیستم و باقری هم به لحاظ حضور در طیف ما کاندیدا نخواهد بود و در طیف ما قرار بر این است که به جعفری رأی بدهیم، زیرا هم جوان است و باید به جوانان فرصت داده شود و هم اینکه آقای جعفری این توانمندی و لیاقت را دارد که رئیس شورا شود. من شخصا همیشه قبل از هر کاری در مورد آن بسیار فکر و بعد عمل می کنم و چون همیشه هم به قولم وفادارم قطعا به آقای جعفری رأی می دهم.

کار شورا نیازمند صبر و تحمل است. مردم کار شورا را به دقت رصد می کنند و ما باید مواظب اعمال مان باشیم و برای خودمان ارزش قائل باشیم تا دیگران هم برای ما ارزش قائل شوند.