دوشنبه 24 شهريور 1393-17:40

نیازآذری: خطی فکر نمی کنم/همیشه برای خدمت رسانی تلاش کرده ام

رییس دانشگاه آزاد ساری: حرف هایم را با عملم نشان می دهم/ وابستگی صد در صد به دانشجو داریم/مبنای ما راه اندازی کارخانه مدرک سازی نیست/هدف ما این است که به فرمانداران و استاندار و معاونان شان کمک کنیم/عملکرد دولت تدبیر و امید را از جنبه علمی مثبت ارزیابی می کنم.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: کیومرث نیاز آذری –رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ساری- پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات این دانشگاه، از ثبت نام بیش از 3 هزار و 500 دانشجوی جدید خبر داد.

رئیس دانشگاه آزاد ساری در ابتدای جلسه با بیان اینکه مقدس بودن دفاع ما در 8 سال جنگ تحمیلی بر کسی پوشیده نیست، افزود: آنچه امروز می تواند گواه این تقدس باشد، ایستادگی مردم ما در برابر ظلم است که همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه، شما ابزاری برای شناخته شدن مدیران هستید، افزود: شما وظیفه خطیر و حساس هدایت افکار عمومی را به عهده دارید و با قلم تان می توانید فردی را به عرش ببرید یا به فرش بکشید.

نیاز آذری همچنین با بیان اینکه از زمانی که آقای مظفری رفته است، من دیگر ارتباطی با خبرنگاران نداشته ام، تصریح کرد: از سال 85 با اصرار دکتر جاسبی ریاست را پذیرفتم زیرا بیشتر به انجام کار علمی اعتقاد و علاقه داشتم تا گرفتن سمت، اما بعد از قبول این سمت با جدیت فراوان به تحقق صحبت هایم پرداختم تا کسانی که می گفتند نیاز فقط حرف می زند عمل مرا نیز ببینند و انصاف را در حق من روا دارند.

وی ادامه داد: در روز ورود من به اینجا رتبه دانشگاه 549 بود و از همان ابتدا هدف من این بود که تا سال 95 این دانشگاه باید به درجه جامع برسد و امروز رتبه دانشگاه 2100 است و این رشد را مدیون استادان و کارکنان همین دانشگاه هستیم.

نیازآذری تصریح کرد: من خطی فکر نمی کنم و در انتخاب استادان و کارکنان نیز همین گونه عمل کرده ام.

وی از نبود خودباوری در میان کارکنان و استادان گفت و افزود: توانستیم به جایی برسیم که اکنون 50 درصد استادان ما، دکتر هستند و 50 درصد دیگر مرتبه استادیاری، دانشیاری و تعدادی استادیار تمام و پروفسور هستند.

نیازآذری از تعداد 7 هزار دانشجوی کارشناسی ارشد که در 66 رشته مشغول به تحصیل هستند، خبر داد و گفت: در انتخاب رشته امسال 8 هزار نفر پزشکی ساری را به عنوان اولویت نخست شان انتخاب کردند که 58 نفر از این تعداد پذیرفته شده اند و در کل 300 دانشجوی پزشکی در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول از وجود 21 رشته دکتری تخصصی در دانشگاه آزاد ساری خبر داد و افزود: مبنای ما راه اندازی کارخانه مدرک سازی نیست.

نیازآذری خودکفایی را عالی ترین درجه توسعه دانست و تاکید کرد: هیچ کس در اینجا نمی تواند بر سر کارش بماند، مگر اینکه هرساله گام موثری برای پیشرفت برداشته باشد.

وی تاکید کرد:همه می گفتند نیاز حرف بی خود می زند، ولی نتایج صحبت هایم را با عملم نشان دادم و امروز هیچ کس در این دانشگاه، چه استاد و چه دانشجو نمی تواند بگوید که حقوقش را دریافت نکرده است.

  رئیس دانشگاه آزاد ساری همچنین با تاکید بر خودکفایی صد در صد دانشگاه آزاد، افزود: ما وابستگی صد در صد به دانشجو داریم.

وی با اعلام جمعیت کل 11هزار و 928 نفری دانشجویان دانشگاه آزاد ساری گفت: با افزودن تعداد دانشجویان دانشگاه سما، این رقم به 14 هزار نفر دانشجو می رسد.

رئیس دانشگاه آزاد ساری دو کار دانشگاه را آموزش و پژوهش برشمرد و گفت: در راستای تبدیل ایده به پژوهش، 280 مقاله در مجلات آی.اس.آی و 250 مقاله در مجلات داخلی به چاپ رسیده است.

وی با ابراز اینکه شرکت در کنفرانس های بین المللی عامل پیشرفت استادان و در نتیجه دانشگاه است، گفت: تاکنون 400 مقاله در کنفرانس کشورهای آمریکا، فرانسه، پرتقال، مالزی و... ارائه کرده ایم به این علت که استادان ما دنیا را ببینند و دیدشان وسیع شود و در این راستا، حتی آنجا که با ضابطه نتوانستیم گام برداریم، از رابطه مدد جستیم.

نیازآذری از راه اندازی سامانه ثبت نام اینترنتی دانشجویان جدید خبر داد و افزود: به زودی سیستم انگشت نگاری برای احراز هویت کارکنان و استادان دانشگاه اعمال می شود.

وی درپایان به چند پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

رئیس دانشگاه آزاد ساری در پاسخ به این پرسش که اگر به شما سمت استانداری پیشنهاد شود، می پذیرید یا خیر؟ گفت: از سال 58 وارد سپاه شدم و همیشه برای خدمت رسانی تلاش کرده ام و خوب می دانم که اعمال همه ما بر خداوند پوشیده نیست و او از نیات و اعمال ما آگاه است.

وی افزود: هدف ما این است که به فرمانداران و استاندار و معاونان شان کمک کنیم. من به عنوان سرباز در هر جا و به هر رقم تسلیم و آماده خدمت رسانی هستم و هرگز به کسی متوسل نشده ام و از کسی نخواسته ام که برایم سمتی ترتیب دهد و حتی خواهش دو نماینده را در مورد سخنرانی در مجمع نمایندگان نپذیرفتم، زیرا همه مرا می شناختند و اگر قرار بود من برای این سمت تلاش کنم مطمئن باشید که به درد این سمت نمی خورم.من یک درصد هم در این دانشگاه خطی فکر نکرده ام و بر مبنای آن تصمیم نگرفته ام.

نیازآذری در پاسخ به پرسش خبرنگار مازندنومه مبنی براینکه با توجه به گذشت یک سال از به روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، عملکرد این دولت را در زمینه علمی و حمایت از دانشگاه آزاد چگونه ارزیابی می کنید؟ ، پاسخ داد: از شروع دولت جدید دانشگاه آزاد بهتر حمایت شده است و با تلاش های جناب وزیر به حقوق حقه خویش رسیده ایم و از حق دانشگاه در واقع به خوبی دفاع شده است. من به صورت کلی عملکرد دولت تدبیر و امید را از جنبه علمی مثبت ارزیابی می کنم، زیرا هم رئیس جمهوری و هم وزیران و معاونان شان به ما بسیار کمک کرده اند.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر این که در ایجاد رشته های جدید دانشگاه آیا به بوم مازندران و رشته های متناسب با ظرفیت های استان توجه داشته اید و یا صرفه اقتصادی و دانشجوپذیری مد نظرتان بوده است؟ گفت: اساس حرکت و مبنای کار ما در ایجاد رشته های دانشگاه در کلیه مقاطع، رفع نیازمندی های جوانان استان است و طبیعتا" درآمد حاصله صرف توسعه دانشگاه خواهد شد.

نیازآذری در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر این که چرا برای مدت بسیار طولانی از رسانه ها فاصله داشتید؟، گفت: رفتن آقای مظفری یکی از مسائلی بود که باعث شد رابطه من با رسانه ضعیف شود. من اعتقاد دارم که اول حرف هایم را عملی کنم و بعد با عملکردم صحبت کنم و بودن با رسانه به اعتقاد بنده برای ما خوب ومفید است