سه شنبه 1 مهر 1393-10:3

فلاح: استان ما در جریان سیاست‌زدگی قرار گرفته است

استاندار مازندران: سوالی که در روز خبرنگار مطرح کردم هنوز بی‌پاسخ مانده است/ امیدی که دولت در کشور به وجود آورده در مازندران هم جاری است/ از همه سلایق در استان بهره‌مند هستیم+عکس


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی: ربیع فلاح در آیین بازگشایی مدارس در مدرسه مرحوم پروین اظهارداشت: با مدیریت مترقی جهادی باید همه مشکلاتی را که در جامعه داریم رفع کنیم.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس به ما آموخت که چگونه باید استقلال داشته باشیم، افزود: بازگشایی مدارس آغاز بهار تعلیم و تربیت است و امروز را باید جشن بگیریم و گلباران کنیم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه اعتقاد داریم فرهنگ، زیربنای همه مسائل و فعالیت‌هایی است که در جامعه رخ می‌دهد، گفت: در صورتی فعالیت‌های ما در زمینه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی محقق می‌شود که آموزش و پرورش توانمند داشته باشیم و آموزش و پرورش می‌تواند به فرهنگ عمومی جامعه محتوا ببخشد.

وی با بیان اینکه وضعیت امروز جامعه باید مورد پایش و تجزیه و تحلیل قرار گیرد، ادامه داد: در مقابل وضعیت اجتماعی طلاق، اعتیاد، اخلاق و رفتار در جامعه همه مسئول هستیم و این اتفاقات نباید فقط بر عهده آموزش و پرورش و یا دستگاه آموزشی و فرهنگی جامعه باشد.

فلاح با اشاره به اینکه سوالی که در روز خبرنگار مطرح کردم هنوز بی‌پاسخ مانده است، اظهارداشت: از یک سو استانی نخبه پرور و دارای منابع بسیار فراوان هستیم و از سویی هم جزو استان‌های برخوردار نیستیم.

وی با بیان اینکه امیدی که دولت در کشور به وجود آورده در مازندران هم جاری است، خاطرنشان کرد: استان ما در جریان سیاست‌زدگی قرار گرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید به دنبال خروجی ونتیجه کار باشیم نه اینکه توسط کدام جریان سیاسی اتفاق می‌افتد، افزود: دولت تدبیر و امید یک دولت فراجناحی است و ما هم از همه سلایق در استان بهره‌مند هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، مظهر امید در جامعه است، متذکرشد: مشکلات معلمان باید در راس پیگیری‌ها باشد.

*فصل تفکرات انتقادی است

علی اکبرزاده -مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش- هم در این مراسم اظهار داشت: فصل تفکرات انتقادی است و از تفکر انتقادی استقبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه مهر باید فصل عادت‌های جدید باشد، گفت: اگر در جامعه با مشکلات اجتماعی مواجه هستیم به خاطر فراموشی برخی عادت‌های پسندیده است.

سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران هم در سخنانی اظهارداشت: آغاز سال تحصیلی را همسو با سیاست‌های دولت و با حمایت رهبری به سمت کیفیت بخشی فعالیت‌های آموزشی، آغاز می‌کنیم.

آیت‌الله نورالله طبرسی هم در این مراسم با بیان این که در اسلام نگرش‌های متفاوتی وجود دارد، گفت: یک نگرش، نگرش دفاع ازمیهن و ارزش ها است که جهاد نامیده می شود و نگرش دیگر هم جهاد در سنگر مبارزه با جهل و نادانی است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش را جدی بگیریم، خاطرنشان کرد: اداره این خانواده بزرگ در سراسر کشور، هزینه های زیادی برای مسئولان دارد و به شکر خدا همه زیرساخت ها فراهم است.