دوشنبه 7 مهر 1393-10:32

پیشنهاد معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران:

شورای تدوین دانشنامه مازندران در دفاع مقدس تشکیل شود

علیرضا یونسی: اسناد دفاع مقدس باید به زیباترین صورت و سیرت در قالب عکس، فیلم، کتاب، هنر و ... متجلی شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، کلثوم فلاحی:علیرضا یونسی -معاون سیاسی استاندار مازندران- در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی با موضوع دفاع مقدس، اظهارداشت: بخشی از ارزش‌های دفاع مقدس هنوز در اسناد و شواهد متجلی نشده است.

وی با اشاره به اینکه جنگ، همه واقعیت‌های درون مردم را که نشات گرفته از اسلام و لایت بود را در زیباترین جلوه متجلی ساخت، گفت: لطف خدا شامل حال مردم شد.

یونسی خاطرنشان‌کرد: اسناد دفاع مقدس باید به زیباترین صورت و سیرت در قالب عکس، فیلم، کتاب، هنر و ... متجلی شود.

هنر زبان درون و فطرت انسان است و باید به این حقایق، عینیت ببخشیم.

وی با بیان اینکه برای تدوین دانشنامه مازندران در دفاع مقدس، شورایی تشکیل شود، ادامه‌داد: دانشنامه دفاع مقدس باید کلیدی‌ترین نکته‌ای باشد که از دل این جلسات بروز پیدا می‌کند.

* کتاب جامعی درباره نقش مازندران در دفاع مقدس تهیه نشده است

عبدالله ملکی در ادامه این نشست، اظهارداشت: یکی از بهترین بزرگداشت‌های دفاع مقدس، امسال برگزار شد.

وی با اشاره به فراخوان جشنواره عکس دفاع مقدس، افزود: طبق این فراخوان در نظر داریم عکس‌هایی از دفاع مقدس را که در نزد رزمندگان باقی مانده جمع‌آوری کنیم و بعد از تبدیل به عکس دیجیتالی، دوباره این آثار را به صاحبان آن بازمی‌گردانیم.

ملکی ادامه داد: در این جشنواره، کتاب عکس حرفه‌ای دفاع مقدس هم چاپ می‌شود و اختتامیه این جشنواره را در دهه فجر برگزار می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه هنوز کتاب جامعی درباره نقش مازندران در دفاع مقدس تهیه نشده است، گفت: برای همه کارها هزینه و از اعتبار دولت استفاده می‌شود و باید بتوانیم این کار بزرگ را هم به سرانجام برسانیم.

ملکی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طی سال‌های 59 تا 63 در یک میلیون و 800 هزار هکتار از جنگل‌های شمال، جنگ جنگل اتفاق افتاد، ادامه‌داد: کتاب‌هایی که در این زمینه منتشر شده، بیشتر در زمینه خاطرات است.

این مسئول با تاکید بر اینکه حماسه جنگل باید پاس داشته شود، افزود: 80 درصد از افرادی که نقش محوری در حماسه جنگل داشتند تخلیه شدند و در این زمینه پنج کتاب منتشر می‌کنیم.

وی خاطرنشان‌کرد: کتاب آیت‌الله جباری هم آماده چاپ است.