دوشنبه 7 مهر 1393-11:46

پیشگیری اولویت پلیس فتا

دومین همایش تخصصی فتا برگزار می شود

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی مازندران: مردم در زمینه تبهکاری های اینترنتی ناآگاهند، رسانه ها کمک کنند تا مقوله پیشگیری از جرم خاص و برجسته شود.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، سردبیر: تا چند سال پیش کم تر فرمانده نیروی انتظامی بود که تمایل داشت خبرها و گزارش های حوزه اش را به رسانه ها بدهد و با مطبوعات مکتوب و مجازی ارتباط دوسویه برقرار کند، ولی اکنون نیروی انتظامی نه فقط خود خبرهایش را به رسانه ها ایمیل، بلکه از خبرنگارها تجلیل می کند و نشست مطبوعاتی می گذارد؛ اگر پیش بیاید از کمک فکری صاحبان رسانه ها نیز بهره می برد.

امروز سرهنگ احمدرضا رستمی، رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی مازندران که به فتا مشهور است و سه سالیست در استان ما فعالیت می کند، تعدادی از مدیران سایت های خبری را به دفترش  در بلوار ارتش دعوت کرد تا بگوید هر سال آمار جرائم الکترونیکی و فضای مجازی بیشتر می شود و باید به مردم اطلاعات و آگاهی داد که در دام تبهکاران اینترنتی نیفتند.

سرهنگ رستمی چند پرونده کشف شده فتای استان را بازخوانی کرد که وجه مشترک همه آن ها یک چیز بود: ناآگاهی مردم.

رییس فتای استان مازندران تاکید داشت که رسانه ها کمک کنند تا مقوله پیشگیری از جرم خاص و برجسته شود.

او آمار داد که هر ساله پرونده جرائم در فضای مجازی ضخیم تر می شود و همین 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 92 شاهد افزایش 50 درصدی پرونده های فتا بودیم.

سرهنگ رستمی با مرور پرونده های مختلف و تاکید بر بی اطلاعی مردم از شگردهای رنگارنگ کلاه برداران مجازی،  به این باور رسیده که بهترین راه حل، آگاه کردن جامعه و پیشگیری از وقوع جرم در فضای مجازیست.

رییس پلیس فتای استان می گوید: مازندران بیشترین ضریب نفوذ اینترنت را در کشور و حدود 2 میلیون 700 هزار کاربر دارد، بنابراین تصمیم گرفتیم از ظرفیت سایت های مجازی که مقبولیت عام دارند، جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم استان استفاده کنیم.




در همین راستا قرار است در روز 15 مهرماه93 ، دومین همایش تخصصی  پلیس فتای مازندران در ساری برگزار شود.

سرهنگ رستمی خبر داد که در این همایش گردانندگان سایت های مجازی، وبلاگ ها و برخی فعالان اینترنتی استان حضور خواهند داشت و نمایشگاهی نیز از فعالیت سایت های مجازی استان در حاشیه این همایش برپا می شود.

بیشتر وقت جلسه امروز به تبادل آرا و ارائه پیشنهاد مدیران سایت های مجازی گذشت و قرار شد این همکاری دوسویه در آینده پررنگ تر شود.

همکاری دوسویه فتا با سایت های مجازی، حتما" خبر خوشی برای تبهکاران محیط مجازی نخواهد بود.