جمعه 18 مهر 1393-12:49

مازندران در مسیر پیشرفت/قفل های توسعه باز می شود

به زودی شاهد انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان خواهیم بود و کلید دولت تدبیر و امید یکی پس از دیگری قفل تولید و توسعه را می گشاید و مازندران را در مسیر پیشرفت و توسعه رهنمون می سازد.


 

مازندنومه؛ سرویس سیاسی، ایرج نیازآذری: برگزاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در مازندران با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و حضور عالی ترین عضوکابینه دولت تدبیر و امید در استان با شرکت در چند برنامه فرهنگی، اجتماعی، اداری و اجرایی و همچنین افتتاح چند پروژه شهرداری ساری اخبار امیدوارکننده و شوق آفرینی از روندهای توسعه در استان مازندران می دهد که خوشبختانه بازتاب ملی فراوانی به دنبال داشته است.

براساس آنچه که رییس مازندرانی قوه مقنه در همایش فرصت های سرمایه گذاری اشاره کرد، استان مازندران از قابلت های ارزشمندی برای توسعه برخورداراست که مدیریت توسعه گرای استان با درک درست از این ظرفیت ها تلاش دارد آنها را به فرصت های سازنده و تعالی بخش تبدیل کند.

بی شک مساعی ارزش آفرین و تحول گرایانه استاندار مازندران و مجوعه همکاران ایشان، ریل گذاری مناسبی جهت شتاب بخشی به روندهای توسعه استان مازندران است؛ چه آنکه می دانیم پیش نیاز توسعه مجموعه ای از سیاست ها، برنامه ریزی ها و مطالعات راهبردی است که هم اکنون در استان مازندران اتفاق افتاده است.

به زودی شاهد انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان خواهیم بود و کلید دولت تدبیر و امید یکی پس از دیگری قفل تولید و توسعه را می گشاید و مازندران را در مسیر پیشرفت و توسعه رهنمون می سازد.

همایش اقتصادی و سرمایه گذاری در مجتمع نفت محمودآباد که به صورت گسترده در رسانه ملی و سایر رسانه های کشوری منعکس شد، نمایشگاه ملی سازی توانمندی های استان مازندران بود که به خوبی توسط مقامات استان رونمایی شد.

خبر دوم هفته گذشته مازندران حضور رحمانی فضلی -وزیر کشور توسعه خواه کابینه- به مرکز استان بود. چه آنکه جناب وزیر با شنیدن سخنان امیدوار کننده نمایندگان مجلس، رییس دستگاه قضای مازندران، عضو موثر مجلس خبرگان و امام جمعه موقت مرکز استان در باره تعامل، خدمت گزاری و تلاش بی قفه استاندار جهادی و همکاران ساعی او خشنود از انتخاب ربیع فلاح به تهران برگشت تا گزارش خوبی به هیات دولت ارائه کند و رییس جمهور محترم را برای سفر کاروان تدبیر و امید به مازندران ترغیب نماید.

تحسین وزیر کشور از روند روبه رشد استان مازندران این پیام را دارد که استاندار توسعه محور می تواند همانی باشد که رییس جمهور اندیشمند در آیین نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها از مدیرانش می خواهد.

اگر خوانش دکتر تقی آزاد ارمکی -جامعه شناس شهیر کشورمان- از رویکرد دکتر روحانی در باره سیاست داخلی را در سرمقاله روزنامه شرق ملاحظه کرده باشید در خواهید یافت که اراده رییس جمهوری محترم علاوه بر سطح ملی در سطح استانی نیز تبلوریافت. دولت بنا دارد فارغ از سیاست ورزی به امهات نیاز های مردم بپردازد و این گونه امید را با تدبیر به جامعه برگرداند.

برای خالق گفتمان اعتدال، رفاه عمومی ازقبیل امنیت، بهداشت و سلامت، اشتغال ، مهارتورم و رونق اقتصادی اولویت بیشتری بر سایر گزاره های داخلی دارد و مردم روز به روز اعتماد بیشتری به دولت پیدامی کنند و از انتخاب خود در 24 خرداد 92 خرسند هستند.

در سطح استانی علی رغم همه تنگ نظری ها و تنگناها تلاش استاندار، نمایندگان مجلس، شوراها، اتاق بازرگانی، کارآفرینان، فعالان اقتصادی، کشاورزان و دستگاه های اجرایی معطوف به اراده رییس جمهوری محترم است که گزارش مبسوط و شوق آفرین دکتر فلاح و نمایندگان در نهمین جلسه شورای اداری مازندران در حضور وزیر کشور موید همین ادعاست.

گزارش امیدوارکننده در همگرایی و همدلی مقامات استانی به محوریت استاندار تلاشگر، شتاب بخشی به پروژه های عمرانی، ایجاد انگیزه در فعالان بخش خصوصی، به حرکت درآمدن چرخ تولید، ملی سازی مسائل استان، دیده شدن سیمای واقعی مازندران نزد دولتمردان، گسترش مبادلات و همکاری های بین المللی، بهبود شاخص های بودجه و ضرایب اعتباری، حمایت از طرح های عمرانی شوراها و شهرداری ها -همه و همه- ازشادابی و نشاط اجرایی استان خبر می دهد و این امر مرهون درک واقع گرایانه تمامی کنشگران توسعه است که اگر باهم باشیم فردایی بهتر در انتظار ماست.

اکنون که در آستانه تدوین بودجه سال 94و برنامه ششم توسعه هستیم ضرورت دارد با وحدت گفتمانی و ملی سازی مطالبات و مسائل استان تلاش کنیم سهم بیشتری از بودجه سال آینده نصیب مان شود.

بودجه اگرچه سند مالی سنواتی کشور است، اما به لابی و حمایت همگانی برای حداکثرسازی احتیاج دارد. امیداست آیند و روند مقامات ملی بتواند سیمای واقعی مازندران را در همه جوانب به خوبی ترسیم کند.