سه شنبه 29 مهر 1393-19:0

5+6

شورای شهر قائم شهر دو تکه شد/غفوری: با استیضاح مخالفم

گفت و گو با سه عضو شورای شهر قائم شهر درباره استیضاح شهردار+بیانیه حمایتی 5 عضو شورا/ علی غفوری: تمام اعضای شورا بر دیانت و درستکاری شهردار اتفاق نظر دارند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: موضوع استیضاح شهردار قائمشهر تکراری ترین سناریوی چند وقت اخیر برخی اعضای شورای شهر قائمشهر است که مدتی در سکوت و سکون باقی مانده بود.

در حالی که تنها حدود یک سال از آمدن سید جعفر حسینی در مسند شهرداری قائم شهر می گذرد، صبح سه شنبه موضوع استیضاح شهردار قائمشهر بار دیگر دهان به دهان چرخید تا امضای بیانیه از سوی 5 عضو شورای شهر قائمشهر در حمایت از شهردار شایعات را به واقعیت تبدیل کند.

در همین رابطه با چند عضو شورای شهر -ابراهیمی، صالح زاده وغفوری- وعلی نژاد -معاون فرهنگی و رسانه ای شهرداری قائمشهر- به گفت وگو نشستیم.

*چهارشنبه معلوم می شود

حامد ابراهیمی -رییس شورای شهر قائمشهر- با بیان اینکه بر حسب ماده 73 طرح سوال حق اعضای شورای شهر است، صحبت های تکمیلی در این خصوص را به روز چهارشنبه و پس از جلسه شورا موکول کرد.

علی صالح زاده -دیگر عضو شورای شهر قائمشهر- که منشی اول این دوره وعضو هیئت رییسه شوراست، اظهار داشت : جلسه چهارشنبه صرفا جلسه پاسخگویی به پرسش هاست.

او در خصوص بیانیه امضا شده توسط برخی از اعضای شورای شهر در حمایت از شهردار گفت: بنده به دلیل سفر به مکه در جریان آن نیستم، اما این سیاست تمام اعضای شوراست تا زمانی که مسئول و مجری در حال ارائه خدمت است، از او حمایت کنند.

*بخشی از ضعف ها به شورای شهر بر می گردد

علی غفوری -عضو شورای شهر قائمشهر و یکی از 5 نفری که بیانیه حمایت از شهردار را امضا کرد، با تاکید بر آنکه ما در شورای شهر سخنگو داریم و آنچه می گویم نظر شخصی بنده است، گفت: با توجه به امکانات و زمان، چنانچه عملکرد نقطه به نقطه شهردار را در پروژه های در دست اقدام در نظر بگیرم، حسینی عملکرد قابل قبولی دارد.

وی با بیان اینکه من آخرین عضو شورای شهر بودم که به روی کار آمدن این شهردار رای دادم وعملکرد عباس صالح زاده - شهردار قبلی- را قبول داشتم، گفت: من به توانمندی های آقای حسینی ایمان دارم، اگرچه شهردار قائمشهر ضعف هایی نیز دارد، اما بخشی از این ضعف ها به اعضای شورای شهر بر می گردد.

این عضو شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه در برخی دوره ها، اعضای شورا تا حد استعفای دسته جمعی بر استیضاح شهردار تاکید می کردند، اظهار داشت: اگر بخواهیم عملکرد مقایسه ای شهردار قائمشهر را با شهردار ساری ببینم، باید تفاوت های موجود نظیر حمایت هایی که صورت می پذیرد را در نظر بگیریم.

وی افزود: علاوه بر این باید در نظر گرفت شهردار قائمشهر گاه ناچار است در برخی موارد بدهی دوره های گذشته را که حتی مربوط به سال 91 می شود و حالا تا سقف سه سال هر روز 100 هزار تومان جریمه در نظر گرفته شده است، پرداخت کند.

غفوری با اشاره به بارندگی چند شب گذشته گفت: در اثر بارندگی روی داده تنها در خیابان بابل 35 کوچه دچار آبگرفتگی شد و فقط 430 نفر به من تلفن زدند.

این عضو شورای شهر با تاکید بر آنکه برخی از موارد نظیر زیرگذرها در زمان این شهردار ساخته نشده است، اظهار داشت: حسینی هیچ زیر گذری را نساخت و فقط آسفالت آنها را بر عهده داشت.

وی با بیان اینکه باید اولویت اصلی شهرداری و شورای شهر کوچه ها و مرکز شهر باشد، افزود: حدود 300 کوچه در شهرستان قائمشهر با شیب معکوس مواجه هستند که با کوچکترین بارندگی برای عبور ومرور باید از خودرو استفاده کرد.

غفوری با بیان اینکه مرسوم است اول زمین ها را تملک می کنند وبعد پروژه ای را استارت می زنند، گفت: در برخی پروژه هایی میلیاردی که در شهرستان اجرا شد، اول پروژه استارت زده شد وحالا وقتی نگاه می کنیم به یک مالک 2 میلیارد، به یک مالک 500 میلیون و به یک مالک 100میلیون بدهی ایجاد شده است که باید از منابع تامین شود.

وی پیشرفت در وضع شهر را مستلزم حمایت نمایندگان، اعضای شورای شهر، فرماندار، امام جمعه و مسئولان دانست و از جابجایی 32 متری در پروژه الغدیر سخن گفت و افزود: باید دید این جابجایی چرا صورت گرفته و چه کسانی سود برده اند؟

غفوری با بیان اینکه برخی دوستان در شورا می گویند اول استیضاح شهردار و بعد انتخاب فردی به عنوان سرپرست شهرداری اظهار داشت: اعضای شورای شهر از استیضاح حرف می زنند، برای مثال من می گویم نمره این شهردار 15 شما شهرداری را با نمره 18 معرفی کنید تا من بروم و روی این شهردار را ببوسم وبگویم جناب حسینی شما بیاید ومعاون این فرد باشید یا به یک جای دیگر بروید.

وی تاکید کرد: چنانچه بخواهیم اول شهردار را استیضاح کنیم و بعد فردی را به عنوان سرپرست در نظر بگیریم، قطعا فردی که زیر دست ایشان است سرپرست می شود و از تجربه مدیریتی شهردار برخوردار نیست!

این عضو شورا با بیان اینکه تمام اعضای شورا بر دیانت و درستکاری شهردار اتفاق نظر دارند، گفت: در بین اعضای این دوره قصدی وجود ندارد و تنها بحث مدیریتی شهردار است که مورد بحث است، آن هم از سر دلسوزی اعضا است.

*5 نفر بیانیه نوشتند

ناصرعلی نژاد -معاون فرهنگی و رسانه ای شهرداری قائمشهر- با بیان اینکه اولین بار در سوم شهریور ماه سال 1393 موضوع 12 مورد تذکر به شهردار مطرح شد، اظهار داشت: در اثر این تذکرات مکتوب، شهردار قائمشهر پاسخ به این سوالات را برای اعضای شورای شهر ارسال کرد.

وی افزود: در 15 مهر ماه 1393 از شهردار قائمشهر دعوت شد تا بار دیگر به این پرسش ها پاسخ دهد، چرا که برخی اعضا از 12 مورد سوال مطرح شده 9 مورد را قانع کننده ندانستند.

معاون فرهنگی و رسانه ای شهرداری قائمشهر ادامه داد: در اثر این پاسخگویی برخی دوستان قانع نشده اند و نامه ای با امضای رییس شورای شهر برای شهردار آمد که او برای پاسخگویی در جلسه فوق العاده چهارشنبه راس ساعت 10 حاضر شود.

علی نژاد افزود: امروز هم تعدادی از اعضای مدافع شهردار بیانیه صادر کرده اند که متن و اسامی آن در سایت شهرداری قائمشهر انتشار یافته است.

شایان ذکر است فریبرز فتحی کارمزدی، سعید میرزایی کوتنایی، علی غفوری، جعفر احمدی و نصرالله دریابیگی از امضا کنندگان بیانیه حمایت از شهردار قائم شهر هستند و 6 عضو دیگر این بیانیه را امضا نزده اند.

متن بیانیه به این شرح است:

همکاران عزیز، اعضا محترم شورای اسلامی شهر قائم شهر

با سلام واحترام

همانگونه که مستحضرید در دوازدهم شهریور 1392 همزمان با آغاز به کار چهارمین دوره شورای اسلامی شهر قائم شهر در پیشگاه قران کریم سوگند یاد نمودیم که قوانین ومقررات کشور را در چهارچوب وظایف واختیارات خود رعایت نموده و در همه زمینه ها عدالت وانصاف را در نظر داشته و تا زمانی که در شورای اسلامی شهر عضویت داریم در رعایت صرفه وصلاح و پیشرفت امور شهر وشهرداری اهتتمام نماییم.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مورد شوراهای اسلامی تاکید داشتند که از سیاست زدگی واعمال سلیقه های شخصی پرهیز نموده و انگیزه های جناحی و حزبی شوراها را عرصه تاخت و تاز خود نکند و ان را از کار اصلی خود باز ندارند.

همکاران عزیز در راستای تعهدی که نسبت به مردم داریم باید دست در دست هم زمینه های توسعه وعمران شهر قائم شهر را فراهم کنیم و این نهاد مردمی را به جایگاه واقعی و قانونی اش بیش از پیش نزدیکتر نماییم تا پس از اتمام دوره ی مسئولیت در پیشگاه باری تعالی و مردم عزیز شرمنده نباشیم.

بر این اساس ما امضا کنندگان این بیانیه از ان جائیکه جناب مهندس حسینی شهردار محترم را انسانی متعهد و پرهیزگار ومدیری متخصص ولایق و توانمندو پرتلاش می باشند و با توجه به توانایی وتعهدشان حمایت قاطعانه ی خود را از ایشان بعنوان شهردار قائم شهر اعلام و این حمایت تا زمانی که ایشان در راستای خدمت رسانی به مردم تلاش می کنند ادامه داشته و از مردم شریف ومسئولین محترم قائم شهر نیز انتظار داریم علاوه بر حمایت از جناب شهردار با ارائه طرحها و پیشنهادات سازنده خویش ما را در دستیابی به شهر ایده ال اسلامی - ایرانی یاری نمایند.