چهارشنبه 7 ارديبهشت 1384-0:0

مدير عامل شركت دخانيات با اعطاي مرخصي آزاد شد

سخنگوي قوه قضائيه از آزادي مديرعامل مازندرانی شركت دخانيات خبر داد و گفت: با اعطاي مرخصي به رحماني خليلي توسط بازپرس، وي در حال حاضر آزاد مي‌باشد.



 

جمال كريمي ‌راد  افزود: مديرعامل بهشهری شركت دخانيات در حال حاضر با اعطاي مرخصي آزاد مي‌باشد و پرونده سير نهائي خود را طي مي‌كند تا زمينه تبديل قرار بازداشت وي به قرار وثيقه فراهم شود.
كريمي‌راد از مدت مرخصي و ميزان وثيقه صادره به رحماني خليلي اظهار بي‌اطلاعي كرد و افزود: بازپرس پرونده با بررسي شرايط متهم و پرونده وي مي‌تواند در زمان بازداشت موقت به متهم پرونده، مرخصي بدهد بنابراين اعطاي مرخصي به وي نيز در راستاي تصميم بازپرس پرونده انجام گرفته است.
سخنگوي قوه قضائيه از توضيح بيشتر در مورد اين پرونده خوداري كرد وگفت: در مورد اين پرونده اطلاع رساني بد شده است زيرا آنچه كه من گفتم با آنچه كه در مطبوعات منعكس شده خيلي با هم تفاوت دارد بطوريكه من نوع اتهام ايشان را اعلام نكرده بودم كه بعضي ها بر خلاف گفته هاي من براي ايشان اتهام ساختند وآنرا در مطبوعات مطرح كردند.
پيش از اين رئيس مجتمع مفاسد اقتصادي «ارتشاء» را اتهام اصلي مدير عامل دخانيات عنوان كرده بود.
همچنين نايب رئيس كميسيون صنايع و معادن در اين باره گفته بود: فاكتورهاي شركت دخانيات، نحوه فعاليت در واردات سيگار، رشوه و اختلاس از جمله موارد اتهامي مديرعامل شركت دخانيات ايران است.
كاتوزيان اضافه كرد: يكي از موارد اتهامي مديران شركت دخانيات استفاده سياسي از بيت‌المال و هزينه كردن آن براي يك جناح خاص (بخوانید چپ سنتی)در انتخابات مجلس و رياست جمهوري است.
نماينده تهران درباره سياسي بودن دستگيري گفت: شنيده‌ها حكايت از آن دارد، يكسري تخلفات سياسي است. گفته مي‌شود كه شركت دخانيات مبالغي را براي كمك به يك جريان سياسي و برنده شدن آنها در انتخابات هزينه‌ كرده‌اند. (farsnews)