چهارشنبه 14 آبان 1393-21:34

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران:

عشق به فضیلت های الهی، شاخصه اصلی مردم مازندران است

علیرضا یونسی:مردم مازندران از شائبه و ضد ارزش ها به دورند و دانش، صداقت و پاکی مازندرانی ها در دنیا مشهور است/ تشکیل کارگروه هفته فرهنگی مازندران برای بهره برداری و توسعه همه جانبه استان را ضروری است .(گزارش+عکس از مراسم روز مازندران)


مازندنومه؛ سروی فرهنگی و هنری، مینا محسن پور: بعد از ظهر چهارشنبه به مناسبت گرامی داشت روز مازندران، اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری مازندران با همکاری شورای روستای فرح آباد، مراسم روز 14 آبان -روز مازندران- را در مجموعه تاریخی فرح آباد ساری برگزار کردند.

این گردهمایی هرچند در فضایی سرد و با صدایی نامناسب که هر دم میکروفن آن قطع و وصل می شد، برگزار شد، به خاطر اهمیت پاسداشت روز مازندران قابل قدردانی است.

  حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازنردان- در این برنامه با گرامیداشت تقارن ماه محرم و روز مازندران، گفت: آنچه دارای اهمیت ویژه است، وجود فشار بر مازندران برای برهم زدن تفکر علویان در تمام دوران تاریخ است.

وی ادامه داد: دشمنان تفکر شیعی از جمله روس ها و فراماسونری ها و از همه مهمتر منافقان در زمان انقلاب به خاک این استان دست درازی کرده، اما موفق نبودند.

در ادامه حسین اسلامی - مسئول مرکز ساری شناسی- در حالی که از اجرای تعزیه گروه تعزیه روستای "اتو"ی سوادکوه متاثر بود، پشت بلندگو رفت و ابراز داشت: مسجد فرح آباد آبروی مازندران است.

وی با بیان اینکه 14 آبان روز یا علی گفتن رسمی مردم مازندران است، تصریح کرد: ریشه تشیع در مازندران قدمت زیادی دارد و گواه آن، حضور پیروان حضرت رضا (ع) در سراسر مازندران و زیستن در این دیار است.

اسلامی خاطره ای را از سال 1336 نقل کرد که این مکان فرهنگی که از دوره شاه عباس به جای مانده، سقف نداشت و پر از خاک و زباله و محل نگه داری حیوانات خانگی شد بود، ولی در دوران استانداری داود کشاورزیان با تخصیص اعتبار، مجموعه فرح آباد مرمت شد.

در ادامه علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران-با بیان اینکه عاشورا آیینه تمام نمای همه ارزش ها و شرافت های روزگاران است، تصریح کرد: هرچه عقل انسان بی پیرایه و نورانی تر باشد، حقیقت عاشورا بیشتر بر دل او اثر می کند.

وی افزود: تاریخ اگر به دور از فشار و ریای حاکمان نوشته شود آیینه تمام نمای یک ملت است.

یونسی با بیان اینکه تاریخ مازندران با وجود همه دخل و تصرف ها سرشار از زیبایی و فضیلت است، گفت: عشق به فضیلت های الهی شاخصه اصلی مردم مازندران است.

وی ادامه داد: مردم مازندران از شائبه و ضد ارزش ها به دورند و دانش، صداقت و پاکی مازندرانی ها در دنیا مشهور است.

یونسی تشکیل کارگروه هفته فرهنگی مازندران را برای بهره برداری و توسعه همه جانبه استان را ضروری دانست و تاکید کرد: برای تعالی این روز در این کارگروه باید از ایده تمام اقشار جامعه استفاده شود.

پذیرایی با شیربرنج و آش دوغ محلی که به وسیله روستاییان منطقه آماده شده بود، شعرخوانی محمدعلی کاظمی سنگده ای، پخش بخش هایی از مستند سقانفار ساخته مجیدقربانی به همراه توضیحات کارگردان و رونمایی از چند کتاب که البته پیش تر هم رونمایی شده بودند، از بخش های دیگر برنامه بود.