سه شنبه 4 آذر 1393-14:59

رواها و نارواهای روازده

حسین روازاده: نوزاد وقتی به دنیا می آید، نباید تا سه روز شیر مادر بخورد/با هر زایش از شکم پنجم به بعد به عمر مادر 5 سال به ازای هر زاییدن اضافه خواهد شد/دیابتی نباید ماکارونی و سیب زمینی بخورد/ پنیر را صبح ها نخورید!


مازندنومه؛ سرویس کلینیک، رضا شریعتی: صبح روزسه شنبه همایش تغذیه سالم، طبیعی و ایرانی، رمز سلامت با حضور دکتر حسین روازاده و دکتر سید جعفر اسدالله -مدیر انجمن دیابت استان مازندران- در سالن همایش های هلال احمر قائم شهر برگزار شد.

 مادران خانه دار و بانوان استقبال خوبی کرده، بیشتر صندلی ها را آن ها را تکمیل کردند. برگزارکننده ها ناچار شده بودند با استفاده از صندلی های پلاستیکی، ظرفیت سالن را ارتقا ببخشند.

  رضا فتحی -مدیر انجمن دیابت قائمشهر- در این نشست اظهار داشت: انجمن دیابتی های قائمشهر از سال 87 تشکیل شده است و در این مدت توانسته نزدیک به سه هزار عضوجذب کند.

وی در خصوص علت برگزاری این گونه همایش ها گفت: هدف ما آموزش با تغذیه مناسب و ورزش در راستای کنترل قند خون است و در طی چند سال اخیر برای این مهم 346 مرحله کلاس آموزشی و26  مرحله اردوی درون استانی برای اعضای انجمن برگزار کرده ایم.

در ادامه فرزانه فتحی -شاعر- پشت تریبون رفت و دو شعر یکی به زبان فارسی و دیگری مازندرانی خواند. آن گاه حسین روازاده - پزشک عمومی و فعال در حوزه طب سنتی- اظهار داشت: 23 سال است که به بیماری دیابت مبتلا هستم، اما بر خلاف آنچه که طب پزشکی جدید می گوید عمل کرده ام و تنها به هر آنچه حاصل 7 هزارسال طب سنتی است، اهمیت می دهم.

وی با بیان این که دو حرکت ارزشی و غیر ارزشی داریم، افزود: برای بدن انسان نیز چنین چیزی وجود دارد.

این کارشناس طب سنتی با بیان چندباره اینکه من سایت شخصی دارم و سایت من 20 تا 40 هزار بازدیدکننده در روز دارد، تاکید کرد: وقتی به کباب فروشی ها می رویم نوشته شده لوژ، در حالی که لوژ به معنای سرباز شیطان است.

  روازاده در ادامه پیشنهاد داد که مسئولان قائمشهر، این شهرستان را به عنوان پایلوت درمان دیابت قرار دهند.

وی با بیان اینکه بوعلی سینا یک سرمایه محسوب می شود، اظهار داشت: ما در بحث سرطان خون به درمان قطعی رسیده ایم، چرا که این دانشمند سرطان خون و ریه را سرطان نمی دانست و آن را یک بیماری عفونی دانسته بود.

این پزشک عمومی با بیان این که برخی موارد طب جدید حاصل نادانی و کار شیطانی است، از بیان دقیق جزییات این موردها خودداری کرد، اما تصریح کرد: وقتی مادر فرزندی را به دنیا می آورد، در طب جدید می گویند مادر باید دراز بکشد وسزارین می کنند، اما در طب قدیم و در خلقت تمام موجودات، مادر به حال سجده می زاید.

روازاده ادامه داد: نوزاد وقتی به دنیا می آید، نباید تا سه روز شیر مادر بخورد، چرا که شیر او تا سه روز حاوی مواد سمی است، فقط کافیست به دهان نوزاد کمی روغن بزنند.

وی با اشاره به این که ما سال ها می گفتیم اصلاح الگوی مصرف به معنای کم شدن فرزندان نیست، ولی عده ای ما را مسخره می کردند که فرزند زیاد می آوریم، استدلال کرد: این عده نمی دانستند با هر زایش از شکم پنجم به بعد به عمر مادر 5 سال به ازای هر زاییدن اضافه خواهد شد و اخیرا هم که دیدیم که آقا تاکید کرده ما به نسل جوان نیاز داریم.

روازاده در پایان کمی هم درباره بیماری دیابت سخن گفت و تصریح کرد: دیابتی نباید ماکارونی و سیب زمینی بخورد، اما می تواند عسل بخورد؛ البته خوردن عسل یک شرط دارد، آن هم اینکه بپرسد شته های کندوی عسل چطور مرده اند و اگر با شته کش های صنعتی مرده اند از آن استفاده نکند.

وی خوردن شکر و قند را خوردن سم دانست و در خصوص پنیر هم تاکید کرد: خوردن پنیر در هر ساعتی به جز صبح که مضر است و بیماری آفرین، درمان محسوب می شود.

در پایان این نشست روازاده به چند سوال مکتوب پاسخ داد. او در جواب این سئوال که شما می دانید فرق تلویزیون ال سی دی وال ای دی در چیست؟ گفت: ال سی دی و ال ای دی هر دو برای سلامت چشم مضر است.

این پزشک عمومی در پاسخ به سئوال دیگری تصریح کرد: اسهال گرفتن مسافران یک منطقه به علت متنوع بودن آب مبدا و مقصد است و در مسافرت ها حتما از آب جوشیده استفاده کنید تا دچار این مشکل نشوید.

خاطرنشان می کنیم حسین روازاده متولد سال ۱۳۳۵ تهران است. این پزشک عمومی و فعال در حوزه طب سنتی به دلیل نظراتش در زمینهٔ پزشکی و تغذیه، مورد چالش و نقد نشریات علمی و نیز پزشکان طب سنتی قرار گرفته است. او بازگشت به تغذیه سنتی و اسلامی را راه رسیدن به سلامت می‌داند و وضعیت نامناسب تغذیه در ایران را به عوامل خارجی مانند صهیونیسم، انگلیس و اسرائیل نسبت می‌دهد!