شنبه 8 آذر 1393-8:2

نامه مورخ به شورایی ها

آدم زنده هم در این شهر هست

حسین اسلامی: مصوّبه شما به فرمانداری و از آنجا به کمیسیون مسکن وشهر سازی رفت. مسکن وشهر سازی مقاومت کرد و برگشت داد و حالا قدم به قدم،عقب و جلو می شود تا شاید در یک فرصت طلائی مثل انتخابات که سر مردم گرم است، کار را یکسره کنند.


مازندنومه، سرویس اجتماعی: حسین اسلامی-مورخ نام آشنای ساروی- در نامه سرگشاده ای که به اعضای شورای شهر ساری نوشته است،  نسبت به یک مصوبه این شورا اعتراض کرد. متن کامل نامه در زیر آمده است:

شورای محترم اسلامی شهر ساری
سلام بر شما

اکثریت شما در یک جلسه پر سر وصدا  اجازه دادید که قرارگاه نیروی انتظامی مازندران و زمین های مربوط در قلب شهر ساری در ضلع شرقی بولوار ارتش، با حدود شصت هزار متر مربع، 30%آن تجاری اداری شود، 70%بقیه هم در اختیار همین مرکز تجاری اداری باشد؛ یعنی عملاً ده ها هزار متر مربع زمین را که قانوناً باید  فضای سبز عمومی شهر باشد از مردم ساری گرفتید. بهانه کردید که این 70% را ان شاالله گل وسبزه می کارند، یعنی حیاط این 30%مرکز تجاری اداری که 400 هزار متر مربع خواهد شد.

من بر این باور هستم آنهائی که این مصوّبه را امضا زدند به حقوق مردم تجاوز و آشکارا حق مردم را ضایع کردند. استاندار، فرماندار وشهردار هم مسوول هستند

مصوّبه شما به فرمانداری و از آنجا به کمیسیون مسکن وشهر سازی رفت. مسکن وشهر سازی مقاومت کرد و برگشت داد و حالا قدم به قدم،عقب و جلو می شود تا شاید در یک فرصت طلائی مثل انتخابات که سر مردم گرم است، کار را یکسره کنند.

مثل همیـن قضیّه میانکاله آتش زیر خاکستـر است. این یکی ان شالله ما شاالله نـدارد، مازندران خـودش را به خواب می زند، تا همسایه دلخور نشود. وزیر کشور مصوّبه را باطل نکرد، زیر میز گذاشت، تا بعداً روی میز بگذارد، منتظرند که آب ها از آسیاب بیفتد تا پشت صحنه، کارگردان ها کار خودشان را بکنند. نمایندگان منطقه شرق مازندران هم سکوت معنی دار کردند.

امّا این زمین،که حفره تنفّسی شهر ساری است، سابقاً اصطبل هنگ ساری بود، 25فروردین 1327 در یک صورتجلسه که من پیگیری و پیدا کردم و امضای مالکان را ندارد  به تصرّف هنگ ژاندارمری سابق در آمد که با ادغام شهربانی وکمیته و ژاندارمری، حالا نیروی انتظامی صاحب آن شد.

این زمین تشکیل وتجمیع شده است از:

1-    24456 مترمربع با پلاک ثبتی 1214 از زمین های ورثه حاجی مقدس
2-    18828 متر مربع با پلاک ثبتی 1315 که وقفی است با تولیت مفیدیان
3-    8020 متر مربع زمین حاج جعفر ساعت ساز
4-    5386 متر مربع پلاک ثبتی 1203 زمین مفیدیان
5-     1638 متر مربع پلاک ثبتی 1205 ( مالک را نیافتم)
6-    4039 متر مربع پلاک ثبتی 1206 زمین فضل الله افتخاری
7-     150 متر مربع دیگر که مالک آن را پیدا نکردم.

سوابق نشان می دهد که سرهنگ گیلان شاه -نماینده وقت وزارت فرهنگ- کروکی وصورت جلسه را تنظیم کرد.

حالا آیا این مالکان یا ورثه آن ها یا نماینده ورّاث و مالکان اسناد مربوطه را امضا کردند؟ آیا جهات قانونی و شرعی آن درست است؟!!

اوقاف حق فروش و انتقال  18828متر مربع زمین را که متولی هم داشت، ندارد. حالا با چه راهکار شرعی و قانونی افرادی به عنوان متولی و نماینده اوقاف اسم شان در ذیل ورقه صورتجلسه آمده -که البّته امضا شده نیست- خدا می داند!

من این سوابق را نوشتم تا در تاریخ بماند که آدم زنده هم در این شهر بود. بقیّه را خود دانید. شما، خدای شما، وجدان شما، حق الناس و فردای قیامت.

باید یادآور شوم که این نامه هم برای من هزینه دارد. اوقات عدّه ای را تلخ می کند، امّا چه کنم؟ چاره چیست؟!!

حسین اسلامی ساروی