چهارشنبه 12 آذر 1393-17:29

همایش 4 هزار نفری معلولان مازندرانی برگزار شد

یونسی: امروز ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای جهان است

روحانی نخستین رئیس جمهوری است که برای معلولان پیام صادر کرده است/دولت متولی رفاه مردم و معلولان است.


 مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینا محسن پور: همایش 4 هزار نفری بزرگداشت 12 آذر، روز جهانی معلولان، صبح چهارشنبه در سالن سید رسول حسینی، برگزار شد.

سعید آرام –مدیر کل بهزیستی استان مازندران- با بیان اینکه معلول باید با عزت نفس در جامعه زندگی کند، ابراز داشت: استفاده از توانمندی معلولان، می تواند نقش زیادی در توسعه جامعه داشته باشد.

وی با بیان اینکه 80 درصد معلولان در کشورهای جهان سوم زندگی می کنند، افزود: یک سوم جمعیت معلولان جهان را کودکان تشکیل می دهند.

آرام با اشاره به آموزه های اسلامی و قانون اساسی و همچنین نگرش ویژه دولت یازدهم به در جهت رفع مشکلات معلولان، گفت: همه این ها مسئولیت مدیران را بیشتر می کند.

مدیر کل بهزیستی مازندران، با بیان اینکه روحانی نخستین رئیس جمهوری است که برای معلولان پیام صادر کرده، افزود: دکتر روحانی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 10 بار به مراکز بهزیستی و مراکز مرتبط با بهزیستی سر زده و در پی رفع مشکلات معلولان است.

* معلولان باید قابلیت های خود را باور داشته باشند

فهیمه فرهمندپور-مشاور وزیر کشور در امور بانوان- با اشاره به حضور زیاد معلولان شرکت کننده در این مراسم، ابراز داشت: معلولان باید قابلیت های خود را باور داشته باشند.

وی با تاکید بر حمایت از خانواده های معلولان، گفت: خانواده های معلولان علاوه بر حمایت های مادی به حمایت معنوی و روحی، نیازمندند.

فرهمندپور با اظهار خشنودی از وجود پارک های بدون پله در ساری، بیان داشت: مناسب سازی مهم است، اما مهمتر از آن فرهنگ سازی در جامعه، برای درک و پذیرش معلولان است.

مشاور وزیر کشور، با بیان اینکه باید هندسه ذهنی شهروندان را تغییر دهیم، افزود: باید مردم هم متقاعد به فهم شرایط بچه های معلول شوند.

وی با ابراز خرسندی از حضور کودکان در مراسم، تاکید کرد: باید فرهنگسازی و تغییر نگاه جامعه از دوران کودکی صورت گیرد.

*دولت متولی رفاه مردم و معلولان است

علیرضا یونسی-معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران- نیز، با اشاره به لزوم درک شرایط معلولان از سوی جامعه، گفت: جامعه باید به سمتی برود که همه شرایط مطلوب را برای معلولان فراهم کند.

وی با بیان اینکه دولت متولی رفاه مردم و معلولان است، افزود: دولت میلیاردها تومان اعتبار برای زیر پوشش قرار دادن بخش قابل توجهی از معلولان، تخصیص داده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران، با اشاره به توانایی، زیرکی و دانایی تیم مذاکره کننده با گروه 5+1، تصریح کرد: تیم مذاکره کننده با سیاست‌های بلند دولت، تقابل را به جای تخاصم در سیاست‌های خارجی برگزید و با تکیه به رای مردم، قدرت‌های استکباری را به پای میز مذاکره کشاند و این کشورها، حق غنی سازی را برای کشور ما به رسمیت شناختند.

یونسی با اشاره به اینکه امروز ایران یکی از قدرتمندترین کشورهای خاورمیانه و جهان شناخته می‌شود، گفت: اینکه همه کشورهایی که حق "وتو" دارند به این نتیجه رسیدند که هیچ‌ یک از مراکز غنی‌سازی ما نباید تعطیل شود، دستاورد بزرگ و با ارزشی است.

وی در پایان با اشاره به مسئله تورم ابراز داشت: دولت یازدهم در کنترل و مهار تورم موفق بوده است.

گفتنی است در پایان مراسم از معلولان برتر در زمینه های ورزشی تحصیلی و کارآفرینی قدردانی شد