جمعه 14 آذر 1393-14:0

فریدون کنار، در حسرت فرماندار بومی!

شهروندان آگاه فریدون کناری نسبت به انتصاب مدیران غیربومی، بالاخص در راس مدیریت عالی شهرستان انتقاد دارند و از اساس، این گونه انتصابات را سیاسی و یکی از عوامل عقب ماندگی شهرستان می دانند.


مازندنومه، سرویس سیاسی: با انتخاب محمد حسین زاده لداری به عنوان سومین فرماندار غیربومی در سال 1386 حکایت تصدی مدیران غیرفریدون کناری و قصه ی قحط الرجال بودن این شهرستان ادامه یافت.

   چه خوب و چه بد، فعلا" حجت الله عصمتی به عنوان سرپرست بر این جایگاه تکیه زده و محمد حسین زاده لداری غزل خداحافظی را خواند. فرماندار اسبق که یادتان نرفته؟ فردی خوش اخلاق و خوش مشرب که البته غیر از راضی نمودن باندی خاص در شهر، کمترین فعالیت را در جهت رشد و توسعه ی شهرستان، در کارنامه ی عملکرد خود داشت.

او نه تنها عامل رشد و توسعه و کاهش بیکاری اسفبار منطقه نبود، در جاهایی مانع نیز بوده است. فرمانداری که هیچ زمان تمایل به ارائه عملکرد خود و مدیرانش نداشت و در دوران مدیریت او بارها کار رسانه ها و خبرنگاران به محکمه کشیده شد.

فرمانداری که پروژه های "مهر ماندگارش" هنوز که هنوز است شرمنده کلنگ های بوسه زده بر زمین است! فرمانداری که همیشه پشت سر برخی سنگر می گرفت. او از کنار تعطیلی تنها سینمای این شهرستان و نه از وضعیت نامناسب مجتمع های فرهنگی، ورزشی، توریستی و گردشگری و ده ها بایدها و نبایدهای دیگر، به سادگی گذشت و در دام سیاست زدگان شناسنامه دارشهرستان گرفتار آمد.

اما اکنون روی سخن با سرپرست فرمانداری است و گزینه ای که به زودی به عنوان فرماندار این شهرستان در منصب قرار خواهد گرفت و گفته می شود از یکی از شهرهای مرکزی استان به فریدون کنار می آید.

شهرستان فریدون‌کنار با جمعیتی 57 هزار نفری مانند زمین مساعدی می ماند که علی رغم همه ظرفیت ها و قابلیت ها، از دهقانی مجرب و توانا محروم است.

علت این محرومیت نیز علف های هرزی (وازمل) هستند که به دلیل رشد و نمو، رخصت سر برآوردن را به خوشه های طلایی برنج نمی دهند. ضمن این که اگر دهقانی توانا و مجرب نیز یافت شود با زد و بند، مانع مبارزه ی او با "وازمل ها" می شوند و از این دهقان توانمند و مجرب عنصری باری به هر جهت می سازند.

شهروندان آگاه نسبت به انتصاب مدیران غیربومی، بالاخص در راس مدیریت عالی شهرستان انتقاد دارند و از اساس، این گونه انتصابات را سیاسی و یکی از عوامل عقب ماندگی شهرستان می دانند.

همین سرپرست کنونی فرمانداری در شهرستان نور به دنیا آمد، عضو جهبه پایداری و کارمند آموزش و پروش است، در دولت احمدی نژاد هم معاون فرماندار بود و فعلا ساکن شهر آمل است.

 شناخت وآگاهی فرمانداران غیربومی گذشته و حال و احتمالا" آینده، نسبت به مشکلات و معضلات موجود فریدون کنار، بدون تیم مشاوران حرفه ای ممکن نیست؛ البته مشاوران و کاربلدهایی که خود علف هرز و سد راه توسعه شهرستان نباشند.

فرماندار این شهرستان باید از ظرفیت ها و سلایق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نخبگان و فرهیختگان فریدون کناری داخل و خارج از استان بهره ببرد و ضمن داشتن مدیریت مشارکتی، نخبه ها را در تصمیم سازی و تصمیم گیری ها مشارکت دهد. نیز نسبت به سم زدایی علف های هرز اقدام کند.

تاریخ ساز شدن مستلزم عملکرد خوب و به رخ کشیدن پروژه هائی است که طلسم بیکاری را در این شهرستان بشکند. نه گرفتن عکس یادگاری با مسئولان استانی و....

میز مدیریت ماندنی نیست. پس تا وقت هست باید به مردم خدمت کرد، خدمتی از روی تدبیر و خلوص نیت.