يکشنبه 26 تير 1384-0:0

پل جديد چالوس بعداز گذشت دو سال هنوز تكميل نشده‌است

شماري از شهروندان چالوسي، ضمن انتقاد از وقفه دو ساله در ساخت پل جديد در كنار پل قديمي واقع در مركز اين شهر، از مسوولان خواستند تا به وعده‌هاي خود در تكميل اين طرح عمراني عمل كنند.


 كلنگ احداث دومين پل فلزي چالوس، در شهريور ماه ‪ ۱۳۸۲‬طي مراسمي با حضور مسوولان استان مازندران به زمين زده شد و در اين مراسم مدت ساخت اين پل ‪ ۱۸‬ماه اعلام شد. اين درحالي است كه كارشناسان امور شهري چالوس مي‌گويند: باساخت پل جديد، حدود ‪ ۴۰‬درصد ترافيك موجود اين شهر حل مي‌شود. صف‌هاي ايجاد شده در دو طرف پل قديمي چالوس بخصوص در ايام سفر گردشگران به اين منطقه رانندگان و اهالي را كلافه مي‌كند كه براي جلوگيري از اتلاف وقت، آلودگي‌هاي هوا و صوتي، عارضه‌هاي روحي و رواني و بروز معضلات اجتماعي تسريع در ساخت پل جديد ضروري است.

"جهانگير عالي" راننده تاكسي گفت: ترافيك ايجاد شده در دو طرف پل قديمي در بيشتر اوقات به ويژه در ايام تعطيلات غيرقابل تحمل است. وي بر مديريت صحيح و تسريع در بهره‌برداري پل جديد از سوي مسوولان تاكيد كرد و افزود: رفع بخش عظيمي از معضل ترافيك شهر چالوس منوط به بهره‌برداري پل جديد است. وي با اشاره به گردشگري بودن اين منطقه و راه‌اندازي آزاد تهران - شمال در آينده، اظهار داشت: در صورت راه‌اندازي نشدن پل جديد مركز شهر چالوس، احتمال بروز معضلات اجتماعي وجود دارد.

 "رمضان رضايي" شهروند ديگري چالوسي تصريح كرد: با مديريت صحيح و اخذ اعتبارات بيشتر و استفاده بهتر از اعتبارات موجود مي‌توان اين پل را زودتر به اتمام رساند. به گفته وي، وفقه زياد در ساخت پل جديد شهر چالوس جاي تامل دارد. "علي كيا" راننده ديگري گفت: رانندگان مسافركش ترجيح مي‌دهند در خيابان منتهي به پل قديمي شهر چالوس كار نكنند زيرا مقرون به صرفه نيست.

 وي افزود: بيش از نيمي از سوخت خودروهاي مسافربري درون شهري چالوس در ترافيك سنگين اين شهر به هدر مي‌رود. اين راننده خاطرنشان كرد: برخي از مسافران پياده رفتن را به سوار شدن خودروهاي مسافربري مسير ميدان معلم - مركز شهر ترجيح مي‌دهند. شماري از مسافران و گردشگران نيز ساخت پل جديد در كنار پل قديمي واقع در مركز شهر چالوس را اجتناب ناپذير دانستند.

پل قديمي چالوس در غرب مازندران حدود ‪ ۷۰‬سال پيش در مدت زمان ‪ ۱۱‬ماه ساخته شده است. رييس شوراي اسلامي شهر چالوس، عدم پرداخت به موقع اعتبار و بتن‌ريزي غيرفني پايه‌هاي پل توسط پيمانكار مربوط را از عوامل تاخير در ساخت پل جديد اين شهر اعلام كرد.

 "محمدحسن ديلم صالحي" افزود: تاكنون حدود پنج ميلياردريال براي پل جديد اين شهر هزينه‌شده و براي تكميل آن حدود ‪ ۱۰‬ميلياردريال اعتبار نياز است. وي پيشرفت فيزيكي اين پل را حدود ‪ ۹۰‬درصد اعلام و اضافه كرد: با روند موجود اين پل در ماه هاي آينده به بهره‌برداري مي‌رسد. وي طول اين پل را ‪ ۱۱۰‬متر، عرض آن را ‪ ۱۰‬متر و دهانه پل جديد چالوس را ‪ ۷۲‬متر اعلام كرد و گفت: قدرت استحكام پل جديد ‪ ۲۰‬برابر از پل قديمي بيشتر است

فرستنده:محمد حسین ملایی کندلوسی  - (kandelous_village@yahoo.com)