سه شنبه 18 آذر 1393-22:33

فرماندار محمودآباد:

روسای دانشگاه ها علاقه شدیدی به پول پیدا کرده اند

سیف الله فرزانه: متاسفانه روسای دانشگاه های ما علاقه شدیدی به پول و مادیات پیدا کرده اند که خود از دلایل مهم سطح علمی پایین دانشگاه های مان است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، الیاس حقیقی: با حضور جمعی از نخبگان و اندیشمندان شهرستان محمود آباد جلسه هم اندیشی برای تشکیل اتاق فکر شهرستان محمودآباد برگزار شد.

  سیف الله فرزانه -فرماندار شهرستان محمودآباد- در این نشست گفت: این اتاق فکر به دور از هر گونه گرایش فکری و سیاسی برای ارتقای هر چه بهتر و بیشتر شهرستان محمودآباد تشکیل خواهد شد.

فرزانه ابراز امیدواری کرد: با تشکیل این ستاد در آینده مدیران خوبی از نسل جوانان و نخبگان خواهیم داشت.

این مسئول گفت: در ادامه این نشست ها به دنبال یافتن مشاوران اندیشمند، امین و پر توان هستیم، کما اینکه تاکنون با توجه به پتانسیل بالای فکری و ظرفیت هایی که این شهرستان برخوردار است از نداشتن مدیران بومی کم بهره بوده ايم.

فرزانه از روسای دانشگاه ها گلایه کرد وغیبت آنها را توهین به این نشست و این تفکر دانست و افزود: متاسفانه روسای دانشگاه های ما علاقه شدیدی به پول و مادیات پیدا کرده اند که خود از دلایل مهم سطح علمی پایین دانشگاه های مان است.

وی گفت: شهرستان محمودآباد 18 هزارهکتار زمین کشاورزی مرغوب داشت که متاسفانه در سالهای گذشته بیش از 3 هزار هکتار آن تخریب شده و هنوز برخورد کارشناسانه و درستی با این تخریب ها انجام نشده و این خود یکی از دلایل نیاز ما به اتاق فکر است.

فرزانه تاکید کرد: محمودآباد شهرستانی است که نیاز به نگرشی ملی دارد و فقط حضور بومیان در این شهرستان دغدغه های فکری مسوولان نیست، بلکه باید به جمعیت شناور غیر بومی و توریست ها نیز خدمت رسانی شود.

دکتر توکلی -سفیر سابق ایران در برزیل-  نيز در اين نشست گفت: زمانی که دولتها در اداره کشور و مدیران در اداره منطقه مدیریتی خود دچار مشکل می شوند از تفکر دیپلماسی عمومی و گروه های روشنفکر غیر دولتی استفاده می کنند.

وی خاطر نشان کرد: ابتدا باید با تحقیق و پژوهش مشکلات شهر ها را ریشه یابی سپس برای برطرف کردن آن اقدام کرد.

سید محمد مهدی موسوی نژاد -شهردار سرخ رود- هم در این نشست گفت: باید به نیروهای جوان، پر انرژی و اندیشمند اعتماد کرد.

وی نقش مرد را در توسعه یافتگی جامعه حیاتی دانست و از مهمترین دلایل عقب ماندگی شهرها را فاصله بین دانش تئوری و دانش عملی اندیشمندانمان دانست . در پایان نشست فرماندار گفت: اتاقی را بعنوان اتاق فکرد در اختیار قرار خواهیم داد تا دبیر خانه آن رسما در فرمانداری مستقر شود.