چهارشنبه 26 آذر 1393-19:21

مازندران استان ممنوعه اتباع خارجي

حضور بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران

در جلسه شوراي معاونان آموزش و پرورش مطرح شد: جلسه هاي سامان دهي آغاز سال تحصيلي 94 را از امسال آغاز كرده ايم/ بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران تحصیل می‌کنند/ثبت‌نام دانش‌آموزی که از اداره کل اتباع نامه ندارد، خلاف قانون است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: سيدعلي قاسمي-مديركل آموزش و پرورش استان مازندران- عصر امروز در جلسه شوراي معاونان آموزش و پرورش با اشاره به برخي اقدامات آموزش و پرورش اظهار داشت: در آبان ماه بيش از 500 نفر از امامان جمعه مدارس جلسه توجيهي با حضور مشاور وزير و دبير شورا برگزار کردند.

وي به امضای تفاهم نامه با اداره كل كتابخانه هاي مدارس جهت تجهيز مدارس تا سقف 10هزار جلد كتاب اشاره كرد و گفت: برگزاري دوره مدرسان مياني با حضور 265 نفر و برگزاري آزمون پيشرفته تحصيلي در راستاي جهت دهي و كيفيت بخشي به آموزش تحصيلي و فني و حرفه اي از فعاليت هاي دستگاه آموزشي است.

قاسمي با بيان اينكه كليد آغاز به كار مهر سال 94 در آبان ماه سال 93 زده شده است، افزود: جلسه هاي سامان دهي آغاز سال تحصيلي 94 را از امسال آغاز كرده ايم.

وي به برگزاري دوره هاي آموزشي و پژوهشي با حضور استادان برجسته اين حوزه اشاره كرد و گفت: در هفت شهرستان 11 مدرسه به عنوان مدرسه پژوهش محور انتخاب شده است كه اين طرح به عنوان تجربه برتر پژوهشي كشور انتخاب شد و مورد قدردانی مقام عالي وزارت قرار گرفته است.

مديركل آموزش و پرورش استان مازندران گفت:630 پژوهش گر معلم در سامانه اطلاعاتي آموزشي و پژوهشي استانداري مازندران ثبت نام كرده اند كه سه نفر از اين فرهنگيان به عنوان پژوهش گر برتر استان انتخاب شدند.

وي همچنين به حمايت از 642 پايان نامه ارشد و دكتري در حوزه مسايل آموزشي و پرورشي اشاره كرد و ابراز داشت: 22 پژوهش سرا در استان داريم كه تعداد 20 پژوهش سرا ملي و دو پژوهش سرا نيز استاني است كه تا پايان سال نيز پنج پژوهش سرا به اين تعداد افزوده خواهد شد.

* بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران تحصیل می‌کنند

سيدعيسي ميرشفيعي -معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران-نيز در این نشست گفت: بر اساس شیوه‌نامه ثبت‌نام اتباع خارجی، کلیه مدارس ثبت‌نام کننده از این دانش‌آموزان، می‌توانند با توجه به وضعیت مالی والدین دانش‌آموز و مصوبات شورای آموزش و پرورش، میزان شهریه برای تحصیل در مدارس را تعیین کنند.

وي با اشاره به اینکه بیش از 800 دانش‌آموز اتباع خارجی در مدارس مازندران تحصیل می‌کنند، افزود: درصد زیادی از این دانش‌آموزان دارای مادر ایرانی هستند و از فقر مالی و اجتماعی و فرهنگی برخوردار هستند.

اين مسئول گفت: برای دوره اول متوسطه از 144 هزار تا 336 هزار تومان و برای دوره دوم متوسطه از 180 هزار تا 360 هزار تومان، شهریه پیشنهادی شورای آموزش و پرورش مازندران است.

*مازندران به عنوان استان ممنوعه اتباع خارجي معرفي شده است

سيدتقي شفيعي-مديركل اتباع خارجي استانداري مازندران- نيز در اين نشست اظهار داشت: استان مازندران به عنوان استان ممنوعه اتباع خارجي معرفي شده است.

وي با بيان اينكه از ميان اتباع خارجي گروهي به عنوان اتباع غيرمجاز مورد تعقيب عناصر انتظامي هستند، افزود: گروه دوم كساني اند كه داراي مادر ايراني هستند.

شفيعي با اشاره به اينكه در تعيين شهريه ثبت نام اين اتباع خارجي بايد توجه داشت كه خدمات 35 ساله نظام و انقلاب توسط عناصر رسانه اي غرب مورد هجمه قرار نگيرد، افزود: ثبت‌نام دانش‌آموزی که از اداره کل اتباع نامه ندارد از نظر ما خلاف قانون است.

وي ادامه داد: 90 درصد اتباع خارجي افغان داراي شرايط و اوضاع نامناسبي به لحاظ اجتماعي و معيشتي هستند و تنها ده درصد آنها از تمكن مالي خوبي برخوردار هستند كه آنها نيز به سهم خود در مخارج مدرسه مشاركت مي كنند.