پنجشنبه 18 دی 1393-12:0

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي:

بروكراسي اشك مردم را در آورده است

علي ملازاده: مردم نسبت به مفاسد اداري حرف دارند و بايد دانست كه آستانه تحمل مردم حدي دارد/ بروكراسي موجود در كشور اشك مردم را در آورده است.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: جلسه صيانت از حقوق شهروندي و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور بازرسان وزارت كشور پيش از ظهر امروز در سالن شماره يك استانداري مازندران تشكيل شد.

علي شادمان-مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران- با بيان اينكه حفظ حقوق همه جانبه مردم در همه عرصه ها امري طبيعي است، افزود: برنامه ريزي در اين راستا به عنوان حفظ حقوق شهروندي لازم و ضروري است.

وي با تاكيد بر اينكه براي رسيدن به اين مهم، اقدامات خوبي در استان انجام شده است، گفت: اين چهارمين جلسه ستاد صيانت از حقوق شهروندي در استان است كه مشابه آن نيز در طي 9 ماهه گذشته 155 جلسه در فرمانداري ها با 830 مصوبه در راستاي تحقق حقوق شهروندي و حفظ عفاف و حجاب انجام شده است.

*بعد از مدت ها مطالبات كارگران نساجي در حال پرداخت است

در ادامه اين جلسه چندمديركل در دستگاه هاي اجرايي به ارائه گزارش پرداختند.

سعيد آرام-مديركل بهزيستي مازندران-با بيان اينكه حفظ شان و منزلت افرادي كه با ما ارتباط دارند مورد نظر خواهد بود، افزود: مهم ترين كار سازمان در طي اين سال ها تشكيل اداره ارتباطات مردمي و بازنگري در مسير فرآيند خدمات به منظور تسهيل دسترسي بوده است.

علي بابايي كارنامي-مديركل كار، تعاون و رفاه اجتماعي- نيز با بيان اينكه تشكل هاي مدني و كارگري و گروه هدف ما در مازندران 40 درصد افزايش يافته است گفت: خوشحاليم كه بعد از مدت ها مطالبات كارگران نساجي در حال پرداخت است.

وي استفاده از فن آوري و اطلاعات به روز، پيگيري طرح تحول سلامت، پنج برابر كردن سرانه درماني در روستاها، توجه به ورزش كارگران و برگزاري اولين المپياد كاگري را در استان از جمله اقدامات اين اداره كل برشمرد و گفت: توانمند سازي در حوزه اشتغال و بهبود فضاي كسب و كار و همچنين كاهش تنش هاي كارگري از جمله كارهاي ما در راستاي صيانت از حقوق شهروندي بوده است.

مريم جمشيدي-مديركل بانوان استانداري مازندران- نيز ابراز داشت: مهم ترين اولويت دستگاه سياست گذار بايد تدوين برنامه بلند مدت و كوتاه مدت باشد كه همه افراد جامعه را در بر گيرد.

وي با بيان اينكه آموزش يكي از نيازهاي اصلي همه مردم جامعه است، افزود: 119400 نفر در قالب 143 كلاس آموزشي در سطح استان تحت آموزش قرار گرفتند.

* رضايت مندي مردم اصل است

علي ملازاده -قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي– نيز در اين جلسه با بيان اينكه ارزيابي ها امري رايج و متداول است، افزود: ما در ارزيابي ها به دنبال اين هستيم كه موضوعات در دستور كار مديران استاني قرار گيرد تا مشكلات مرتفع شود.

وي با قدردانی از عملكرد مديران استاني در حوزه كاهش آمار غرق شده ها در طرح هاي سالمسازي دريا اظهار داشت: علي رغم افزايش ميزان سفر ما شاهد كاهش 50 درصدي آمار غرق شدگان بوديم كه اگر با لحاظ افزايش تعداد سفرها بخواهيم اين آمار را اعلام كنيد بالاي 150 درصد مي شود.

ملازاده با بيان اينكه كار فوق العاده اي با همت همه مسئولان در مازندران انجام شده است، افزود: بايد تلاش شود تا اين اقدامات در سواحل جنوبي استان نيز اجرايي شود.

وي صيانت از حقوق شهروندي و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب را از دغدغه هاي مقام معظم رهبري عنوان كرد و اظهار داشت: حضور مردم هم در پيروزي و هم در بقاي انقلاب موثر بوده است لذا رضايت مندي مردم اصل است.

اين مسئول با بيان اينكه آمارها و نظرسنجي ها نشان مي دهد كه مردم در خصوص اصل پذيرش نظام و دين، ارزيابي و نگاه مثبتي دارند افزود: همين مردم نسبت به مفاسد اداري حرف دارند و بايد دانست كه آستانه تحمل مردم حدي دارد.

وي ادامه داد: روند بروكراسي موجود در كشور اشك مردم را در آورده است، بنابر اين بايد اين سيستم اصلاح شود.

قائم مقام وزير كشور در امور اجتماعي آموزش همگاني را يكي از نكات مهم در راستاي كاهش تخلفات اداري عنوان كرد و گفت: روان سازي قوانين و مقررات هم در مباحث حقوق شهروندي و ترويج فرهنگ عفاف و حجاب يكي از مباحث مهم است.

وي در خصوص بحث حجاب نيز اظهار داشت: در 95 درصد ادارات دولتي موضوع حجاب مثبت ارزيابي مي شود، اما متاسفانه در بخش هاي خصوصي امر حجاب كمرنگ است.

ملازاده با بيان اينكه در بعضي از شعب بانك هاي خصوصي مديران اين بانك علت كمرنگ بودن بحث حجاب را نبود استقبال مردم در اين خصوص عنوان كردند، گفت: اين موضوع با مخالفت ما مواجه شد، چرا كه اعتقاد داريم مردم در قابل تسهيلات خوب و خدمات مناسب از بانك استقبال خواهند كرد نه كمرنگ بودن بحث عفاف و حجاب كه اميدواريم مديران بخش دولتي به واسطه گلوگاهي كه در خصوص واگذاري مجوز به بخش خصوصي وجود دارد، به اين امر مهم توجه داشته باشند.

*سرویس‌دهی به شهروندان، الکترونیکی شود

علي يونسي-معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- اظهار داشت: بر اساس ارزش‌های الهی، انسان برترین موجود عالم است.

وی ابراز داشت: صیانت از حقوق شهروندی در راستای تکریم از مردم باید مورد توجه قرار گیرد، چرا كه معصومان نیز در راستای تکریم از حقوق شهروندی توصیه‌های جدی به کارگزاران خود دارند.

اين مسئول با بيان اينكه رعایت حقوق شهروندی در شعار رئیس جمهوری كشور نيز بود و این موضوع باید مورد توجه مسئولان استان قرار گيرد گفت: درون و باطن ما با هر امر زیبا سازگاری دارد، چرا كه هر انساني در درون خود حجاب و پاکدامنی را دوست دارد.

یونسی با اشاره به احكام نوراني اسلام و توجه ويژه دين در اين راستا اظهار داشت: مسلمانان داعيه دار توجه به حقوق مردم هستند و انقلاب اسلامی نیز برای دفاع از همين امر مهم ایجاد شده است كه البته مازندران نيز در اين خصوص نخستین پایه‌گذار فرهنگ شیعی است که در آن به مسائل حقوق شهروندی توجه بسيار شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به مشکلاتی اقتصادی که مردم دارند، افزود: توطئه کاهش قیمت نفت نیز تلاش دارد که زمینه رفاه مردم را کاهش دهد، اما مسئولان تلاش دارند نسبت به افزایش حقوق شهروندی اقدام کند.

وی با اشاره به کمک مردم مازندران به بازسازی عتبات عالیات گفت: مردم مازندران در راستای ترویج فرهنگ شیعه در گذشته و حال پیشتاز است و با حضور خویش در این عرصه نشان دادند که در مسائل دینی همچنان دغدغه جدی دارند.

یونسی افزود: همه ما موظف به اجرای قوانین مربوط به حقوق شهروندی هستیم و مدیران استان نیز در این زمینه پیشگام هستند و باید تلاش شود که دستورالعمل‌های ابلاغی اجرا و جلسات توجیهی رعایت حقوق شهروندی در سطح ادارات انجام شود.

وی با اعلام اینکه برای جلوگیری از افزایش خدمات در سطح ادارات نیاز است که خدمات الکترونیکی در سطح ادارات ترویج شود، افزود: سرویس‌دهی به شهروندان به صورت الکترونیکی و کمی شود و این خدمات باید قابل ارزیابی باشد.