شنبه 20 دی 1393-10:50

حجازی شهردار شد/آیت الله معلمی: از شهردار حمایت می کنم

امام جمعه: امروزکه سیدی می آید و سیدی دیگر می رود، در کنار حجازی خواهیم ماند/ شهردار: فشارهای فشار شکنان گاه به سمتی است که فشار سنج را هم می شکند.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: شنبه 20 دی ماه سال 1393 روز تودیع و معارفه 4 سید بود. در بابلسر سیدکریم سجادی از فرمانداری رفت و به جای او سید علی اسد آمد. مراسم تودیع سید جعفر حسینی ومعارفه سید علی حجازی -شهرداران قدیم و جدید قائم شهر- هم امروز در محل سالن آمفی تئاتر شهرداری قائمشهر برگزار شد.

در این جلسه که نبیان مدیر کل حوزه عمران استانداری مازندران، آیت الله علی معلمی امام جمعه شهرستان، محمد دامادی نماینده مردم ساری، مهدی محمدی فرماندار قائمشهر و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مجلس حضور داشتند، حامد ابراهیمی -رییس شورای شهرستان قائمشهر- اظهار داشت: تقاطع غیرهمسطح الغدیر قائمشهر که در سال گذشته، فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید، از اعتبار 90 درصدی شهرستانی برخوردار است و برای پایان کار نیازمند 5.2 میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: آب های سطحی دیگر مشکل شهرستان قائمشهر است که طرح هایی درشهر شروع شد، اما برای ادامه پروژه نیاز به نگاه ویژه است.

ابراهیمی با اشاره به پروژه های دیگر شهرستان قائمشهر و با تاکید بر آنکه این جلسه جای مناسبی برای مطرح کردن موضوع نیست، اظهار داشت: پروژه تقاطع غیر همسطح شهید مهدوی دیگر پروژه ای است که برای ادامه آن به 2.5 میلیارد اعتبار دیگر نیازمندیم تا بتوانیم از معضلات مردم خیابان تهران کم کنیم.

*تمام توان خود را برای توسعه شهر به کار بردم

سید جعفر حسینی -شهردار سابق قائمشهر- با بیان اینکه باید در نظر داشت هر فرازی، فرودی دارد، اظهار داشت: حضور مهندس حجازی را به عنوان هفدهمین شهردار شهرستان قائمشهر تبریک عرض می کنم.

وی با اشاره به آنکه سه اصل قانون مداری، اخلاق محوری و افزایش فعالیت های عمرانی به منظور جلب حمایت شهروندان جزو برنامه های من در اولین روزهای کاری بود، گفت: در روز معارفه من اعضای شورای شهر بندرگز حضور داشتند که این نشان می دهد عملکرد من در آن شهر قابل قبول بوده است.

حسینی افزود: به خاطر اختلاف نظر با بعضی اعضای شورای شهر، توفیق ادامه خدمت را نداشتم، اما تمام توان خود را برای توسعه شهر به کار بردم.

شهردار سابق قائمشهر در خصوص اقدامات انجام شده در زمان تصدی پست شهرداری قائمشهر اظهار داشت: اجرای فاز اول تقاطع الغدیر سال گذشته و اجرای فاز دوم تا قبل از نوروز امسال، مطالعه طرح اولیه میدان جانبازان، لایروبی و سد بندی دهانه سیل خیز سیاهرود، انجام مذاکراتی در جهت تاسیس کارخانه کمپوست برای زباله هایی که شیرابه های آن در کیاکلا رها شده است، هر محله یک بوستان، برگزاری جشن غدیر، مطالعه جهت طرحی برای زیر زمینی شدن مسیر خط راه آهن و انجام مذاکراتی با سرمایه گذار و ساماندهی چهارشنبه بازار از اقدامات انجام شده است که امیداورم در دوره اقای مهندس حجازی تداوم یابد.

*در کنار حجازی خواهیم ماند

آیت الله معلمی -امام جمعه شهرستان قائمشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان- با بیان اینکه در انتخاب شهرداران ائمه جمعه نقشی ندارد چرا که نیازی نیست تا نقشی داشته باشند، گفت: تا جایی که توانستیم در دوران شهرداری آقای حسینی در کنار ایشان بودیم و امروزکه سیدی می آید و سیدی دیگر می رود، در کنار حجازی خواهیم ماند.

وی با بیان اینکه محمد دامادی یادگار مرحوم دامادی است، افزود: آن مرحوم خدمت گزاری مخلص بود که از اول انقلاب با ایشان بودم و بارها جوانمردی این عزیز را از نزدیک حس کردم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که تقاطع غیرهم سطح شهید مهدوی، پروژه ملی است که با همت نمایندگان مجلس اجرا شد، افزود: این حرف من به معنای حمایت از این افراد نیست و نگویید معلمی از فلانی حمایت کرده است.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به آنکه شهرداری از کیسه مردم اداره می شود، گفت: باید کارکنان شهرداری وشهردار در نظر داشته باشند با بد اخلاقی با مردم برخورد نکنند، تکریم ارباب رجوع را در دستور کار قرار دهند و طوری عمل کنند که در ازای حقوق شان ببینند کار انجام داده اند یا خیر؟!

*طلب 292 کارگر پرداخت شد

مهدی محمدی -فرماندار قائمشهر- در این مراسم ضمن قدردانی از استاندار و معاون عمرانی استاندار مازندران که پیگیر مشکلات کارگران نساجی بوده اند، اظهار داشت: از همکاری دوستان، نمایندگان مجلس و بانک ملی که در جلسات متعدد جهت حل مشکل کارگران نساجی تعامل خوبی داشتند و همین طور از صبر و متانت کارگران تشکر می کنم.

وی افزود: تا عصر روز پنج شنبه طلب 292 کارگر با هزینه 5 میلیارد و17 میلیون تومان پرداخت شد.

*حجازی مدیر و مدبر است

سید هادی حسینی -نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی- در این مراسم گفت: اینکه لیست بحران ها را می دهیم، خوب است ولی باید در نظر داشت تا صد سال دیگر همین لیست باقی نمانده باشد و سالانه از آن کم کنیم.

وی افزود: در دنیا زباله و رودخانه یک فرصت است که در این شهرستان به یک تهدید تبدیل شده است.

حسینی با بیان این که من حجازی را 20 سال است که می شناسم، افزود: او انسانی مدیر و مدبر است.

*هفته ای دوبار به سوادکوه می روم

علی نبیان -معاون استاندار در امور عمرانی- در این جلسه معارفه سیدعلی حجازی اظهار داشت: امیداورم وی با گام های جهادی بتواند کارهای عمرانی شهر را در این شهر شهید پرور انجام دهد و آسایش را برای شهروندان رقم بزند.

وی با بیان اینکه همه عزیزان در شورای شهر وشهرداری باید به مصداق یک نفر باشند و کمبود های موجود برای همه ما مسجل است، ادامه داد: کمربندی های قائمشهر متعلق به تمام ایران اسلامی است وهمه باید بای برون رفت تلاش کنیم.

نبیان با اشاره به جاده مواصلاتی قائمشهر به سوادکوه اظهار داشت: برای بازدید از این پروژه بنده هفته ای دوبار به منطقه می روم و معاونان وزرا هر ماه یکبار به سوادکوه می آیند.

معاون استاندار در امور عمرانی با بیان اینکه باید کارهای انجام شده در دست اجرا و اجرا نشده، روزانه بررسی شود، گفت: ما به میزان رایی که از مردم می گیریم به آنان بدهی داریم.

این مسئول تصریح کرد: خوشبختانه 12 نماینده مازندران همانند دوازده برادر هستند که برای فعالیت های عمرانی استان به مصداق یک نفر عمل می کنند.

نبیان اظهار داشت: روزی که خبر سرپرستی حجازی در سایت ها منتشر شد، به نقل از ایشان نوشتند که من از امروز یک شهروند قائمشهری هستم و برای عمران این شهر از هیچ تلاشی مضایقه نمی کنم.

*فشارهای فشارشکنان  زیاد بود

سید علی حجازی -شهردار قائمشهر- با بیان اینکه در چند وقت اخیر که من آمدم دوستان شورا گفتند کسی را از ساری آوردیم که می خواهد موشک هوا کند، اظهار داشت: از حمایت های فرماندار محترم، اعضای شورای شهر، استاندار، نمایندگان مجلس، مدیران کل شهرستانی و آیت الله معلمی تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه همواره راهنمایی ها وحمایت های دوستان سبب دلگرمی من شده است، افزود: با این حمایت ها در آمد شهرداری در دو ماه گذشته دو برابر شد.

شهردار قائم شهر در پایان ضمن اشاره به فشار های صورت گرفته از سوی عده ای از افراد، بیت ای دل ار سیل فنا بنیادهستی برکند، چون تو را نوح است کشتی بان ز طوفان غم مخور را خواند واظهار داشت: فشارهای فشار شکنان گاه به سمتی است که فشار سنج را هم می شکند که این حرف های شهردار باعث خنده حضار شد.

در پایان این مراسم حکمی که ربیع فلاح برای شهردار قائمشهر صادر کرده بود به وسیله نبیان تقدیم حجازی و لوح تشکری هم از سوی شورای شهر به شهردار سابق اهدا شد.