شنبه 20 دی 1393-16:35

در 19 رشته ورزشی آقايان، 5 رشته بانوان؛

المپياد ورزشي كارگران كشور در مازندران برگزار می شود

اين رويداد بزرگ ورزشي براي اولين بار است كه در تاريخ كشور ما در اين حجم و گستردگي برگزار مي شود/مسابقات در15 شهرستان مازندران برگزار می شود.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، محمداسماعیل بخشی سورکی: عصر امروز دومين جلسه هم انديشي المپياد ورزشي كارگران كشور در سالن اجتماعات فرمانداري آمل برگزار شد.

در اين مراسم كه با حضور يونسي معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران و شادمان مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري برگزار شد، غلامحسين شفيع زاده –فرماندار آمل – اظهار داشت: همه امكانات شهرستان در راستاي برگزاري اين اتفاق مهم بسيج خواهد شد.

*المپیادی با دستاوردهاي فرهنگي فراوان

علي بابايي كارنامي-مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مازندران- نيز در اين جلسه گزارشي از روند پيگيري نشست هم انديشي اول ارائه كرد و ابراز داشت: مذاكره با فدراسيون ورزشي كشور و انعقاد تفاهم نامه انجام شده است.

وي به تشكيل اولين جلسه هم انديشي ورزش كارگري در بابل اشاره كرد و گفت: صورتجلسه اين هم انديشي به فرمانداران ابلاغ شده است.

اين مسئول با بيان اينكه مكاتبه با فرمانداران به عنوان رئيس ستاد ورزش هاي كارگري انجام شده است، افزود: تشكيل جلسه با نماينده فدراسيون ورزش هاي كارگري، مكاتبات در خصوص سامان دهي محل اسكان ورزشكاران، تعيين چارت تشكيلاتي المپياد ورزش كارگري و انتخاب كميته هاي فرعي نيز از مهم ترين اقدامات ما در اين مدت بوده است.

وي گفت: برگزاري المپياد ورزش كارگري به عنوان اولين اتفاق بزرگ ورزش كارگري در بعد از انقلاب اسلامي است كه دستاوردهاي فرهنگي فراواني از منظر پارامترهاي حقوق بشر و شهروندي در پي خواهد داشت.

بابايي كارنامي ابراز داشت: در خصوص موضوع گردشگري نيز بناست بسته هاي گردشگري در قالب تورهاي مازندران گردي با همكاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشكري استان انجام پذيرد.

وي گفت: مسابقات در15 شهرستان برگزار خواهد شد و مابقي شهرستان ها نيز به عنوان پشتيبان و معين ياري رساني خواهد كند.

مديركل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مازندران با بيان اينكه اميدواريم اين مسابقات با حداكثر كيفيت و حداقل چالش ها برگزار شود، افزود: در تمامي رشته ها مسابقات با كيفيت دنبال و كارگران استان نيز حمايت خواهند شد.

*19 رشته ورزشي آقايان، 5 رشته ورزشي بانوان

مجيد پاشنا-نماينده فدراسيون ورزش هاي كارگري- نيز در اين جلسه با بيان اينكه 30 سال است كه در دستگاه ورزش هستم اما اولين باري است كه براي برگزاري چنين رويداري چنين جمعي با هم همكاري مي كنند، افزود: اين رويداد بزرگ ورزشي براي اولين بار است كه در تاريخ كشور ما در اين حجم و گستردگي برگزار مي شود.

وي با بيان اينكه در 19 رشته ورزشي آقايان و 5 رشته ورزشي بانوان مسابقات برگزار خواهد شد، گفت: در مسابقات تيمي چهار تيم برتر و در مسابقات انفرادي هم پنج و يا شش نفر برتر براي مسابقات به مازندران مي آيند.

پاشنا گفت: نفرات برتر المپياد ورزش كارگري به مسابقات جهاني ايتاليا اعزام خواهند شد، اما هدف ما از برگزاري اين مسابقات توسعه روحيه انساني و اخلاق مداري در موضوع كارگري است.

وي از ورود همه تيم ها تا چهار اسفند ماه جاري خبر داد و گفت: طبق برنامه ريزي ها بعداز ظهر چهارم اسفند مراسم افتتاحيه است كه بايد در حدود 2000 ورزشكار در اين روز رژه بروند.

نماينده فدراسيون ورزش هاي كارگري همچنين از حمل مشعل اين مسابقات از نقطه صفر مرزي يعني شلمچه و يادمان شهداي شلمچه خبر داد و گفت: سعي مي كنيم تا مشعل مسابقات 18 روز قبل از برگزاري مسابقات وارد استان شود و پنج روز هم در همه شهرهاي مازندران بگردد.

*در قبال جوانان خود مسئول هستيم

عليرضا يونسي-معاون سياسي،امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران- نيز در اين نشست هم انديشي اظهار داشت: در يكسال گذشته همايش هاي مختلفي در استان مازندران برگزار شد.

وي با بيان اينكه همه اين همايش ها در بالاترين سطح و كيفيت برگزار شده است، افزود: جشنواره ياس در شهرستان آمل، مسابقات كشتي قهرماني كشور در بابل، جام جهاني مسابقات كشتي آزاد جهان در جويبار، مسابقات بين المللي كشتي جام هاشمي نژاد در بهشهر و همچنين جشنواره بين المللي وارش كه در 21 دي ماه قرار است در بابل برگزار شود از جمله اين اقدامات است.

يونسي ابراز داشت: اميدواريم اين رويداد بزرگ ورزشي هم در عالي ترين وجه در مازندران برگزار شود و شاهد يكي از باشكوه ترين المپيادهاي ورزشي در مازندران باشيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري مازندران اينكار را در راستاي انجام يك رويداد بزرگ فرهنگي در استان دانست و گفت: ورزش روح انسان را پالايش مي كند و اگر انسان الهي شود جامعه اصلاح خواهد شد و زشتي ها نيز از اجتماع رخت برخواهد بست.

وي با اشاره به اينكه ما موظف به خدمت به مردم و جوانان هستيم، افزود: از هيچ تلاشي در راستاي نشاندن لبخند بر روي لبان ملت عزيز دريغ نخواهيم كرد.

يونسي با بيان اينكه ما در قبال جوانان خود مسئول هستيم، گفت: مازندران سرشار از توانمندي مردان و زنان با عزت است، چرا كه در مسابقات اخير گوانجو مازندران به تنهايي به اندازه شش كشور مدال كسب كرد.

اين مسئول تصريح كرد: مازندران دريايي از گوهرهاي بي پايان است و ما به اين جوانان پاك كه با روزي حلال پدران و شير حلال مادران بزرگ شده اند، افتخار مي كنيم.

خاطرنشان می کنیم این مسابقات هفته نخست اسفندماه برگزار می شود.