دوشنبه 22 دی 1393-17:55

قائم شهر برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می شود

 در سه نقطه اصلی قائم شهر مجتمع‌های نان‌پزی راه اندازی می‌شود/ برای استقبال از مهمانان نوروزی باید تمام امکانات لازم فراهم شود.


 

مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضا شریعتی: از ساعت 10:30 دقیقه صبح امروز جلسه کارگروه آرد ونان در محل فرمانداری قائم شهربرگزار شد.

مهدی محمدی در این جلسه با اشاره به فعالیت نانوایی های آزاد پز در قائمشهر گفت: برای تشویق و ایجاد تمایل در نانوایی‌های آزادپز، نباید محدودیت زمانی برای آنها تعیین کرد، از طرفی نصب بنر برای اعلام آزادپزی برای واحدهای فعال ضروری است.

 وی با بیان اینکه باید به وزن چانه‌‎های نان‌های آزادپز و زمان فعالیت آنان مشخص باشد، اظهار داشت: زمان پخت نانوایی‌های دولتی از 5:30 تا 8:30 در صبح و از 14 تا 20 در شیفت کاری بعد از ظهر تعیین شود.

فرماندار قائم شهر با بیان اینکه به‌زودی در سه نقطه اصلی شهر، برای راه‌اندازی مجتمع‌های نان‌پزی اقدام می‌شود، تصریح کرد : هر متقاضی که بتواند از بالاترین معیارهای بهداشتی بهره گیرد در اولویت دریافت مجوز قرار می‌گیرد.

محمدی در خصوص واحد های فعال نان های سنتی گفت: شرط پخت نان سنتی در قائم شهر بر این اساس است که هیچ افزودنی به این نوع نان اضافه نشود.

هادی امیری -رئیس اداره غله شهرستان قائم شهر  گفت: تعداد نانوایی‌های فعال شهرستان 365 واحد است که از این تعداد 28 واحد آزادپز یا سنتی هستند.

*برای استقبال از مهمانان نوروزی باید تمام امکانات لازم فراهم شود

در جلسه دیگر امروز،  از ساعت 12:30 جلسه کارگروه تسهیلات سفر شهرستان قائمشهر با حضور مدیران دستگاه های مربوط برگزار شد.

 فرماندار قائم شهر با اشاره به مدت زمان باقیمانده تا نوروز سال 94 گفت: برای استقبال از مهمانان نوروزی باید تمام امکانات لازم فراهم شود.

وی با با بیان اینکه لازم است برای این مهم از تمام واحدهای خدمت رسان بازدید انجام گیرد، افزود: انتظار می رود بیمارستان های رازی، ولی عصر و واحدهای پذیرایی آمادگی لازم را برای جلوگیری از مشکلات داشته باشند تا مسافران نوروزی اوقات خوشی را در شهرستان سپری کنند.

محمدی با بیان این که شهرداری های قائمشهر و ارطه نسبت به نظافت شهرستان و سرویس های بهداشتی حساسیت داشته باشند، تصریح کرد: شهرداری ها اکیپ سیار جمع آوری زباله را فعال کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

این مسئول با اشاره به این که شهرداری ها نسبت به تهیه نقشه شهرستان تا بیستم اسفند اقدام کنند، افزود: دستگاه های حفار تا 15 اسفند نسبت به ترمیم محل حفاری خود اقدام کنند.

وی با تمجید از عملکرد مدارس در استقبال از مسافران گفت: دستگاه های مختلف نسبت به تجهیز نمازخانه ها اقدام کنند.

محسن باستانی -رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی قائم شهر در این جلسه اظهار داشت: از دلایلی که می تواند باعث ایجاد مشکل شود، نبود هماهنگی بین مسئولان است.

وی با اشاره به جشن های برگزار شده و نوروز خوانی سال گذشته گفت: نوروزخوانی سنت نیکویی است که امیداورم با برنامه ریزی ها به صورت خوبی برگزار شود.

محمدمهدی خناری -رییس اداره راه و شهرسازی قائم شهر- در خصوص خط کشی و ایمن سازی جاده ها گفت: پنجاه درصد از نیوجرسی های جاده نظامی در محل خود مستقر شد و در حال ادامه این طرح برای نقاطی نظیر جاده جویبار و جاده کیاکلا هستیم.

وی با اشاره به انبوهی جمعیت در جاده نظامی و گردشگر پذیر بودن منطقه گفت: از دیگر اقدامات انجام شده تامین اعتبار جهت روشنایی منطقه بود که در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفت.

علی مختاری -رییس هلال اهمر شهرستان قائم شهر- هم اظهار داشت: همان طور که در جلسه معارفه جناب شهردار اعلام شد، جاده قائمشهر به ساری شاهراه کشوری است، از این رو ما نیروها و تجهیزات خود را در جاده مستقر می کنیم.

وی افزود: البته ماشین امداد در محورهایی نظیر جاده نظامی به طور شبانه روزی مستقر است.