دوشنبه 29 دی 1393-15:17

دکتر ناصرمهردادی بیان کرد:

دو چالش بزرگ مازندران؛ آلودگی محیطی و شکار

مدیرکل محیط زیست مازندران: از نظر آلودگی محیطی و شکار از استان های پرچالش کشور هستیم/ آشوراده و سایر آبندان های استان، نقاط مسئله دار و محل فعالیت شکارچیان غیرمجاز هستند.


مازندنومه؛ سرویس محیط زیست و گردشگری، مینامحسن پور: کارگاه آموزشی مبارزه با آلودگی محیط زیست به مناسبت 29 دی ماه -روز هوای پاک- با حضور جمعی از خبرنگاران مازندران، صبح دوشنبه در سالن اجتماعات اداره کل محیط زیست استان برگزار شد.

این کارگاه که پس از حضور کم تر از 20 خبرنگاران و عکاس و با یک ساعت تاخیر آغاز شد، به علت تداخل با برنامه های دیگر، زودتر از موعد پایان یافت.

ناصر مهردادی-مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران- با بیان اینکه این کارگاه آموزشی امسال در کل کشور به صورت همزمان برگزار می شود، از استقبال کم خبرنگاران ابراز نارضایتی کرد.

وی برنامه های هفته محیط زیست را راهپیمایی، کوه پیمایی و پیاده روی همگانی و برگزاری کارگاه های گروهی نقاشی و غیره عنوان کرد و افزود: بازدید از چند مرکز معاینه فنی و واحد صنعتی و ارزیابی آن ها از نظر آلودگی هوا را نیز در برنامه های این هفته داریم.

مهردادی هوای مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و علت آن را وجود جنگل در استان دانست.

مدیر کل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به خودروها و واحدهای صنعتی به عنوان عوامل اصلی آلودگی هوا، گفت: باید راهکارهایی برای جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک به کار گرفته شود و معاینه فنی نیز برای کاهش آلایندگی واحدهای صنعتی بسیار کارساز خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه مازندران میزبان بیشترین تعداد پرندگان مهاجر در زمستان است، تصریح کرد: از نظر آلودگی محیطی و شکار از استان های پرچالش کشور هستیم.

مهردادی با بیان اینکه صید و شکارهم به محیط زیست جانوری و هم به جامعه ضربه وارد می کند، تاکید کرد: شکار پرندگان مهاجر می تواند شیوع بیماری آنفولانزای پرندگان و به خطر افتادن جان مردم را در پی داشته باشد.

وی همچنین از همکاری 200نفر از پرسنل نیروی انتظامی برای مقابله با شکارچیان غیرمجاز، خبر داد و از آشوراده و سایر آبندان های استان، به عنوان نقاط مسئله دار و محل فعالیت شکارچیان غیرمجاز نام برد.

وی همچنین از راه اندازی دستگاه سنجش گاز ( سی او) و ( ان او 2) در ساری خبر داد و ابراز داشت: در سایر شهرهای بزرگ استان نیز این دستگاه نصب خواهد شد.

در ادامه کارگاه آموزشی با نمایش پاورپوینت آموزشی هوای پاک ادامه یافت.