شنبه 18 بهمن 1393-22:18

محمدرضاطالقانی در ساری:

مازندران خانه دوم من است

رییس اسبق فدراسیون کشتی: مازندرانی ها را بسیار دوست دارم زیرا مملو از عشق به ورزش هستند/در نوفل لوشاتو بادی گارد امام شدم+عکس


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، مینامحسن پور: جشن پیروزی انقلاب اسلامی به کوشش دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران، با حضور محمدرضا طالقانی- رئیس اسبق فدراسیون کشتی- عصر شنبه در باشگاه برق ساری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود نظری- فرزند آیت الله نظری- در این برنامه گفت: دهه مبارکه فجر را برای آیندگان به ارمغان می بریم.

وی با بیان اینکه قصد سخنرانی نداشتم، تصریح کرد: اینجا هستم تا سلام پدرم را ابلاغ کنم، زیرا به علت کهولت سن و اشتغال زیاد نتوانست در مجلس حاضر شود.

نظری با بیان اینکه امام با همت مردم این اثر را جاودانه کرد، افزود: این نهال کاشته شد که امروز ما بتوانیم از ثمره مفید آن در عرصه های مختلف علمی و فن آوری از آن بهره ببریم.

وی انقلاب را هدف و آرمانی بلند مدت دانست و تاکید کرد: امروز همگان حتی بیداری اسلامی در جهان از این خرمن خوشه می چینند.

حجت الاسلام نظری با تاکید بر شکوهمندتر شدن هر ساله دهه فجر استدلال کرد: عناد دنیا با ایران، انرژی هسته ای و اقتصاد مقاومتی به علت اسلامی بودن انقلاب ما است.

وی ادامه داد: باید درون همین جامعه ضمیرهای ناپخته را بیابیم و آگاه کنیم.

*بادی گارد امام بودم

در ادامه محمدرضا طالقانی- رییس اسبق فدراسیون کشتی – برای بیان خاطراتش پشت تریبونقرار گرفت.

وی مازندران را بعد از تهران خانه دوم خودش خواند و ابراز داشت: مازندرانی ها را بسیار دوست دارم زیرا مملو از عشق به ورزش هستند.

وی از مازندرانی هایی که در زمان انقلاب همراه او در پاریس بودند، یاد کرد و افزود: خاطرات آیت الله نظری و رمضان خدر را هیچ گاه فراموش نخواهم کرد.

طالقانی پیوستنش به جریان انقلاب را بسیار تصادفی توصیف کرد و گفت: با درج خبر انصراف از کشتی در تیم کشتی شاه و درج این خبر در روزنامه به صف مردم پیوستم.

رییس اسبق فدراسیون کشتی، در گوشه ای از خاطراتش به خرید بلیت تهران پاریس به قیمت 4070 تومان به همراه 32 نفر از دوستانش اشاره کرد و گفت: در نوفل لوشاتو بادی گارد امام شدم، به همین علت عکسم همه جا در کنار امام هست.

طالقانی همچنین ابراز داشت: دوخصلت از آن زمان در ذهن من به یادگار مانده: قدرشناسی و خدمتگزاری.

این قهرمان اسبق کشتی در پایان سخنانش گفت: بیشتر مشکلات امروز جامعه به این خاطر است که جای خود را نشناخته ایم و اینکه دروغ و ریاکاری در بین مان زیاد شده است که باید چاره ای برایش بیابیم.

* کسانی که می خواستند انقلاب ما را نابود کنند دیگر وجود ندارند

  رضا لحمیان- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران– در ادامه مراسم گفت: انقلاب ما به واسطه خون شهدا پا گرفته است و ما و شما دانشجویان باید پاسدار آن باشیم.

وی ابراز داشت: امروز کسانی که می خواستند انقلاب ما را نابود کنند دیگر وجود ندارند و همانطور که ما از نسل انقلاب به خوبی یاد می کنیم امیدواریم نسل آینده نیز از ما این چنین یاد کنند.

در پایان سخنان رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران، استادان برتر و برگزیدگان کشتی دانشگاه جامع علمی کاربردی قدردانی شدند.