سه شنبه 21 بهمن 1393-15:14

با حضور استاندار مازندران؛

پروژه های دهه فجر قائم شهر افتتاح شد

ربیع فلاح جلودار به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح ها و پروژه های دهه فجر شهرستان قائمشهر را افتتاح کرد.


مازندنومه؛ سرویس اجتماعی، رضاشریعتی: از ساعت 8 صبح روز سه شنبه ربیع فلاح جلودار -استاندار مازندران- به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در قائمشهر حضور یافت و چند طرح و پروژه را افتتاح کرد.

از جمله طرح هایی که امروز در شهرستان قائمشهر افتتاح شد، دبیرستان شهید بهرامی چشمه سر، بخش آزمایشگاه هنرستان شهید ذکریایی کوچکسرا، دبستان گل ناز روستای واسکس، پرواربندی بره در روستای قراخیل با حضور حیدر پور رییس جهاد کشاورزی، گازرسانی شهرک صنعتی و افتتاح بسته بندی مهدی گوشت در این شهرک بود.

مهدی محمدی فرماندار قائمشهر در آیین افتتاحیه آزمایشگاه هنرستان شهید ذکریایی قائمشهر گفت: مسئولان به دنبال آن چیزی که دولت تدبیر وامید واعتدال به دنبال آن بود کمر همت بستند و بدون هیچ مضایقه ای در آن جهت خدمت می کنند.

نماینده دولت تدبیر وامید در شهرستان با بیان اینکه به دنبال هیچگونه مسائل حاشیه ای نیستیم، اظهار داشت: نقدهای منصفانه و دلسوزانه را می پذیریم.

وی با بیان اینکه فضای شهرستان همدلی وهمراهی است، ابراز امیدواری کرد تا در مسیری که به تعبیر استاندار باید فرش قرمز زیر پای سرمایه گذار پهن کرد، شهرستان به توفیقات بیشتری دست یابد.

* امروز دچار خسران مدرک گرایی هستیم

ربیع فلاح جلودار در این هنرستان با بیان اینکه امروز دانش آموزان باید مسئله مهارت آموزی را در تلاش خود بگنجانند، خاطر نشان کرد: عزیزان ما در آموزش و پرورش بیشتر کار نظری انجام می دهند.

وی با بیان اینکه امروز کشور نیاز دارد تا دانش آموزان برای داشتن شغل مهارت داشته باشند، اذعان داشت: یکی از سیاست های محوری ما در استان مازندران مهارت آموزی در بسته توسعه و اشتغال زایی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه در گذشته نگاه غلطی نسبت به رشته های فنی وحرفه ای وجود داشت، گفت: در گذشته گفته می شد هرکسی که ضعیف است به رشته فنی وحرفه ای می آید که برعکس است، کسی که در جامعه فنی وحرفه ای را می آموزد می تواند کاری برای خود دست و پا کند.

فلاح با اشاره به آنکه استان ما دومین استان دربحث فناوری اطلاعات است تصریح کرد: در سال 93، سیصد میلیارد در زمینه It هزینه شد. مقام ارشد دولت در استان مازندران با بیان اینکه سالانه 600 میلیارد تومان از جیب مازندرانی ها در بخش ارتباطات خرج می شود گفت : حدود 450 میلیارد مربوط به تلفن سیار و 150 میلیارد آن به تلفن ثابت مربوط می شود.

استاندار مازندران با اشاره به آنکه نباید برای هر مسئله کوچکی ساعت ها با تلفن حرف زد اظهار داشت: امروز در استان مازندران به عنوان اولین استان در حال اجرای طرح و انعقاد قراردادی هستیم که از طریق آن بتوانیم کارهای اداری را از طریق این ارتباط وبدون نیاز به مراجعه حضوری پیگیری کنیم.

فلاح افزود: قرارداد از نوع BTU تنظیم شده است تا سرمایه گذار بتواند در بخش ارتباطات در آمد کسب کند. مقام عالی دولت تدبیر وامید بابیان اینکه علت بیکاری جوانان آن است در رشته ای که درس خواندند مهارت ندارند گفت: ما امروز دچار خسران مدرک گرایی هستیم.

استاندار مازندران همچنین ضمن اشاره به سفر وزیر ارتباطات خبر تعریف بسته ای را داد که در آن اپراتورهای همراه اول و یا ایرانسل مهارت آموزی تا بتوانند در دستگاه ها جذب شوند.

* 300 میلیارد توسط خیران مدرسه ساز مازندران اهدا شده است

فلاح در آیین افتتاحیه دبستان گل نار روستای واسکس با بیان اینکه یک نکته حائز اهمیت سیاست های نظام و رهبری سبک زندگی است، اظهار داشت: در کشور چین داشتن بیش از یک فرزند با توجه به جمعیت شان ممنوع بود اما حالا می بینیم که این ممنوعیت را برداشته اند.

فلاح ادامه داد: در کشور ایران و بعد از سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در مورد اهمیت جمعیت بیشتر، با توجه به آماری که ثبت احوال گرفته، روند جمعیت افزایش یافته است.

مقام عالی دولت تدبیر وامید با بیان اینکه ما در جهت رفع مشکلات مردم قدم بر می داریم، گفت: تاکنون بیش از 300 میلیارد توسط خیران مدرسه ساز مازندران برای ساخت، تجهیز ونوسازی مدارس اهدا شده است.

همچنین از ساعت 7 غروب مراسم جشن بزرگ انقلاب در شهرستان قائمشهر با حضور فرماندار، شهردار و صدها تن از شهروندان قائمشهری در محوطه شهرداری قائمشهر برگزار شد.

در این مراسم برنامه های شاد موسیقی و آتش بازی و ...اجرا شد.