يکشنبه 27 شهريور 1384-0:0

کارگران فرش البرز اعتصاب کردند

اين کارگران ديروز همراه خانواده هاي خود به اعتصاب دست زدند و 6 ماه حقوق معوقه خود را خواستار شدند.


هم زمان بااعتصاب كارگران " ايران الكتريك" رشت و لاستيک البرز ساوه،
جمعي از كارگران شركت فرش البرز هم به همراه اعضاي خانواده خود صبح ديروز در اعتراض به اخراج خود ازاين شركت مقابل ساختمان فرمانداري بابلسر تجمع كردند.

دبيراجرايي خانه كارگر استان مازندران با اعتراض نسبت به اخراج كارگران شركت "فرش البرز" بابلسر گفت: سرمايه‌گذاران با سوء‌استفاده، به دنبال كارگران ارزان قيمت هستند وحق وحقوق كارگران باسابقه را رعايت نمي‌كنند.

كارگران‌اين شركت كه شش ماه حقوق خود را دريافت نكرده‌اندبا تغيير مديريت از كارخانه اخراج شده‌اند.

"نصرالله دريابيگي" در پي اين تجمع بهirna گفت :
مشكل اخراج كارگران تقريبا در تمامي شركت‌هاي توليدي استان در چند سال اخير ديده شده وبه صورت يك رسم درآمده است.

وي ادامه داد: با تغيير در مديريت، اين شركت‌ها براي سودجويي بيشتر درحق كارگران اجحاف مي‌كنند واقدام به اخراج آنان مي‌نمايند.

به گفته دريابيگي شركت فرش البرز هيج مشكلي ندارد و تنها مديريت جديد شركت به تاسي از تفكر غلط مرسوم ، براي استفاده از كارگر ارزان قيمت اين مشكل را به وجود آورده است.

وي گفت: به رغم اين كه اين گونه مشكلات تمامي مسوولان ازجمله فرمانداري، نيروي انتظامي ، استانداري و بسياري از مردم را درگير مي‌كند اما متاسفانه اقدام اساسي براي رفع آن وتوجيه سرمايه‌گذاران صورت نمي‌گيرد.

دريابيگي به آن چه كه استثمار كارگران استان ناميد اشاره كرد و ادامه داد: از ‪ ۱۰‬سال پيش براي رفع اينگونه مشكلات فرياد مي‌زنيم، اما متاسفانه مسوولان ارشد استان تاكنون اقدام جدي نكرده‌اند.

وي به وجود تعداد فراوان كارگردراستان اشاره و تصريح كرد: سرمايه‌گذاري بدون رعايت عدالت اجتماعي كه در اين استان مرسوم شده است از نظر ما منفور است.

دريابيگي نبود امنيت شغلي و قراردادهاي موقت كار را از مشكلات اصلي جامعه كارگري استان ذكر كرد.

درپي اجراي برنامه‌هاي خصوصي‌سازي شركت‌ها و كارخانه‌هاي دولتي و تغيير مديريت‌ها، اخراج كارگران و پرداخت نكردن حقوق از مشكلات اصلي كار و كارگري استان مازندران در چند سال اخير بوده است.

گفتني است حسن زاده-فرماندار بابلسر-که در جمع کارگران حاضر شده بود به واحد مرکزي خبر گفت:با مطهري-مدير کارخانه-صحبت کرده ام اما وي گفته ما 3 ميليارد زيان داده ايم و قادر به ادامه فعاليت نيستيم.حسن زاده ادامه داد:چون خلا قانوني وجود دارد و کارخانه خصوصي است ما کار چنداني براي کارگران نمي توانيم انجام دهيم.