سه شنبه 12 اسفند 1393-20:55

مدیرکل ارشاد مازندران در راه/شادمان: بايد منتظر ماند

علی شادمان: اميدواريم كه هر شخصي كه شايسته است مديركل فرهنگ و ارشاد مازندران شود/تقویت و حمایت استانداری از خانه مطبوعات منجر به حضور بی سابقه اهالی رسانه در انتخابات خانه مطبوعات شد.


مازندنومه؛ سرویس سیاسی، محمداسماعیل بخشی سورکی: علي شادمان- مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران – در حاشيه برگزاري ششمين دوره انتخابات خانه مطبوعات استان در خصوص تحركات اخير در راستاي حمايت بعضي از نمايندگان از گزينه خاصی براي مديركلي ارشاد مازندران اظهار داشت: بايد منتظر ماند و ديد چه چيزي به مصلحت نظام و استان است.

وي با بيان اينكه هر چرا كه علما و مديران كشوري تشخيص دادند محقق و يك نفر انتخاب خواهد شد، افزود: هر كس كه به اين سمت منصوب شود عزيز ما است و اميدواريم كه هر شخصي كه شايسته است مديركل فرهنگ و ارشاد مازندران شود.

شادمان در پاسخ به اصرار ما در خصوص اينكه آيا مجدداً با شما صحبتي شده است يا خير اظهار داشت: اجازه دهيد بيش از اين در اين خصوص صحبت نكنم.

وي همچنين در پاسخ به سوال ديگري در خصوص نقش برخی علماي استان در انتخاب مديركلي فرهنگ و ارشاد استان نيز ابراز داشت: همه ما معتقديم كه قلم علما سازنده بسياري از آموزه ها و هنجار هاي اجتماعي است.

مديركل دفتر امور اجتماعي استانداري مازندران با بيان اينكه علما نقش اساسي در شكل گيري انقلاب و پيروزي آن ايفا كرده اند، افزود: آيت الله طبرسي از بزرگان استان ما هستند و از خاندان ايشان و خود حضرت شان نقش بسيار موثري در قبل و بعد از انقلاب داشته اند و براي ما  يك سرمايه استاني و ديني محسوب مي شوند.

وي در خصوص نقش نهادهاي مختلف در برنامه هاي فرهنگي و اجراي آن نيز گفت: قوي ترين صحنه هاي فرهنگي را بسيجيان عزيز و سپاهيان مقاوم در عرصه هاي مختلف انقلاب و در جنگ هشت ساله خلق كردند.

شادمان با بيان اينكه ظرفيت هايي در اين نهادها است كه همگي بايد در چارچوب قانوني شكل داده و به صورت مكمل هم سامان دهي شود افزود: براي مثال ارزش ها و دستاوردهاي هشت ساله ما در دفاع مقدس اگر با هنر و موسيقي قرين شود، مي توان به شكل بسيار موثرتري منويات بلند عزيزان را به نسل نو منتقل كرد و در جامعه تبيين كرد.

وي در خصوص نقش نمايندگان و نظر آنها نيز در خصوص انتصاب مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مازندران اظهار داشت: نمايندگان به عنوان يك دستگاه تقنيني نقش عظيمي را در كشور دارند.

شادمان با بيان اينكه همه قوانيني كه در كشور وجود دارد متاثر از تصويب نمايندگان در مجلس و تاييد شوراي نگهبان است افزود: قدر و منزلت همه نمايندگان نزد ما به ويژه در بخش قانونگذاري ساري و جاري است.

* حمایت استانداری از خانه مطبوعات

وی دلیل استقبال پر شور در انتخابات خانه مطبوعات استان مازندران را رویکرد استانداری مازندران دانست و گفت: اقدامات ویژه استانداری موجب شد که تاثیرگذاری خانه مطبوعات افزایش یابد.

شادمان ابراز داشت: تقویت و حمایت استانداری از خانه مطبوعات منجر به این شد که افراد احساس کنند خانه مطبوعات محملی برای کمک به خبرنگاران است.

وی حضور معنادار خبرنگاران چه در کاندیدا شدن و چه در رای دادن را دلیل این مهم دانست و گفت: استقبال چندین برابری خبرنگاران در دولت تدبیر و امید در این انتخابات نشان از رویکرد مثبت وزارت ارشاد و دولت در راستای حمایت از خبرنگاران و حقوق آنها دارد.